jj
door jjanneke Oct 28, 2005 om 12:00
Computers & telefonie

Storing adsl-verbinding Wanadoo

Na een maand prima adsl-verbinding via Wanadoo adsl Family zonder telefonie (met livebox), kreeg ik eind juli een storing op mijn vaste telefoon. Het probleem bleek bij Wanadoo te liggen, maar omdat zij zich (waarschijnlijk terecht) niet verantwoordelijk voelden voor mijn telefoonverbinding weigerden ze het probleem op te lossen. Na 5 weken heeft KPN op 31 augustus een bypass geplaatst zodat de telefoonlijn weer werkt maar ik geen adsl-verbinding meer heb, in de hoop dat Wanadoo nu in actie zou komen.


Inmiddels hebben we ruim 8 weken (a.s. maandag 2 maanden) geen adsl-verbinding, maar we moeten abonnement blijven betalen. Is er een mogelijkheid dat we onder het abonnement uit kunnen (het jaarcontract loopt officieel tot 23 juni 2006), en zijn we inderdaad verplicht te blijven betalen, ook al levert Wanadoo niet?


Alvast bedankt!

378 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ha
door hagem010 - Oct 28, 2005 om 19:58
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo jjanneke,


Je moet wel bij de bron van de storing blijven dat is namelijk de lijn van KPN die niet goed is, KPN moet zorgen voor een lijn die 100% is en niet 90% want dan krijg je gewoon problemen en daar kan wanadoo 0,0 aan doen, die leveren geen lijnen maar een dienst op het ADSL.


mvg,


 


Ronald

us
door user999 - Oct 29, 2005 om 09:30
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij dit soort storingen geeft Wanadoo je je geld terug op het moment dat de verbinding weer werkt. Meestal moet je ze dan even bellen (maar toen ik problemen had en die waren opgelost werd ik door Wanadoo gebeld en boden ze gelijk een refund aan), dus over dat abogeld hoef je je niet al te druk te maken - dat komt wel goed.


Wat ik wel zou doen is Wanadoo een vriendelijke fax sturen met daarin het dringende verzoek het probleem zo snel mogelijk op te lossen, want 8 weken zonder ADSL-verbinding wordt wat al te gortig. Als je ze een redelijke termijn geeft (zeg twee weken) om het probleem op te lossen, sta je ook sterker als je onder je contract uit wilt. Een aangetekende brief kan natuurlijk ook, maar een fax is sneller.

dirck
door dirck - Oct 29, 2005 om 10:57
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

En weer is de klant de dupe door de vete tussen KPN en Wanadoo, jammer dat het zo moet.



Allereerst zou ik het abonnementsgeld weer terug laten boeken en een
duidelijke brief of fax naar Wanadoo sturen dat ADSL het binnen een
week weer moet doen, zoniet, dat je dan het contract ontbindt wegens
niet nagekomen verplichtingen of wanprestaties.



Tenslotte heb je ADSL van Wanadoo, dus Wanadoo hoort het op te lossen met KPN, niet jij.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer