la
door laslop Mar 10, 2004 om 15:31
Computers & telefonie

Storing met ADSL: BBNED werkt niet samen met KPN

Ik heb een ADSL abbo bij Demon Internet. De verbinding loopt via BBNED. Sinds een week een storing op de lijn. Ik kan niet bellen en geen internet!

Demon schuift de schuld af op KPn en andersom natuurlijk ook. De KPN mag niet in de ruimte van BBNED komen in de KPN centrale en daar zit de storing. Ondertussen zit Demon Internet op actie van KPN te wachten. Het beruchte kastje naar de muur spelletje.

Blijkbaar zijn er geen goede afspraken tussen KPN en BBNED. Zij laten het gewoon escaleren en de klant is dupe.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?

656 4 Rapporteer

md
door mduiker - Apr 16, 2004 om 13:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

Als klant van Demon internet heb je NIETS temaken met hun leverancier BBNED.
Demon is je aanspreekpunt en ZIJ moeten zorgen dat het geregeld is.
Als telefonieklant van KPN heb je ook NIETS met BBNED te maken.

la
door laslop - Apr 16, 2004 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt inderdaad. Maar Demon Internet presteert het om mij vanaf 2 maart jl. met deze storing te laten zitten: ik kan nog steeds niet bellen en ik heb geen Internet. De storing MOET opgelost worden door BBNED want de KPN mag niet in hun gedeelte van de KPN centrale komen.

pi
door picker1100 - Apr 16, 2004 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat vertelt wordt dat je niets met BBNED te maken hebt is onzin, Demon is een ISP van BBNED dus maakt gebruik van de lijnen van BBNED. BBNED huurt deze misschien weer van KPN maar het kan ook zijn dat BBNED van hun eigen net gebruik maakt. Mocht het zo zijn dat dit over een lijn gaat van KPN die BBNED van hen huurt is BBNED hiervoor verantwoordelijk en NIET KPN, KPN mag ook ID niet in het MDF gedeelte komen van BBNED. BBNED verwijst uiteraard naar KPN om zo het probleem zelf niet op hoeven te lossen en de klant laten ze de dupe worden.

md
door mduiker - Feb 21, 2006 om 17:21
13 Antwoorden / 1 Vragen

... Niets met BBNed temaken bedoel ik als: BBNed is een leverancier van Demon.

Als er problemen zijn met meel waardoor de bakker geen goed brood levert, moet je als klant toch niet naar de molenaar, maar naar de bakker?!