barnhoorn
door barnhoorn Feb 17, 2015 om 18:19
Computers & telefonie

Stuurprogramma media ontbreekt bij installeren Windows8

Op een PC met Windows7 wil ik Windows8 schoon installeren. Ik start op vanaf de DVD en krijg de melding dat het media-stuurprogramma ontbreekt, waarschijnlijk van de dvd speler. W8 staat op een RW-DVD, ik weet niet of het daar aan kan liggen? Weet iemand wat ik nu kan doen?

6905 13 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 17, 2015 om 18:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Uw dvd speler in uw pc staat of verkeerd ingesteld in de bios (moet ahci zijn) of is te oud. Beste oplossing bij Microsoft een klein programma downloaden waarmee u uw cd op USB kunt zetten. Vervolgens opstarten vanaf USB en u zult zien dat dit veel sneller gaat als installatie vanaf dvd. Dat het een rw is maakt niet uit.
Succes
Diewilik

barnhoorn
door barnhoorn - Feb 17, 2015 om 18:29
336 Antwoorden / 288 Vragen

[quote=diewilik schreef op dinsdag 17 feb 2015, 18:24]Uw dvd speler in uw pc staat of verkeerd ingesteld in de bios (moet ahci zijn) of is te oud. Beste oplossing bij Microsoft een klein programma downloaden waarmee u uw cd op USB kunt zetten. Vervolgens opstarten vanaf USB en u zult zien dat dit veel sneller gaat als installatie vanaf dvd. Dat het een rw is maakt niet uit.
Succes
Diewilik

Ik heb dat geprobeerd met de usb. Ik heb een heel stappenplan doorlopen en zou een bootable usb moeten hebben. In de BIOS kan ik kiezen om als eerste te booten van usb maar als ik de computer vervolgens met de usb er in opstart gaat tie windows7 starten.

barnhoorn
door barnhoorn - Feb 17, 2015 om 18:41
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ìk heb momenteel de 32 bit versie van Windows7 en de wil nu de 64 bit versie van Windows 8 installeren Kan dat wel?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 17, 2015 om 19:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien is uw systeem niet compatibel met 64bits besturingssystemen.

Diewilik

br
door brui0929 - Feb 17, 2015 om 19:48
636 Antwoorden / 10 Vragen

Zoek binnen Windows 8 naar een alternatieve stuur programma(DRIVER).
ga naar de site van de fabriekant klik op support dvd player driver download.
Kies het type download de driver. Als dit niet mogelijk is ga dan naar een ander land
USA of Uk.com ook hier van de fabriekant van de dvd speler. Vind u geen driver kijk dan,
binnen hetzelfde type met twee cijfers of letters verschil naar een driver download en installeer deze,
Start de computer opnieuw op en de dvd speler werkt.

pi
door pieterwolters - Feb 17, 2015 om 20:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor PC is het? Zitten er wellicht wat exotische componenten in?
Wat voor installatie DVD is het? (wat staat er op het label?)

barnhoorn
door barnhoorn - Feb 17, 2015 om 20:14
336 Antwoorden / 288 Vragen

het gaat om een Benq dvd LS DW1655

pi
door pieterwolters - Feb 17, 2015 om 21:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan drivers maar alleen voor WIn8 32 bit. Op de site van benq staat helemaal niets (meer).

holpen
door holpen - Feb 18, 2015 om 02:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=Van de Miscroft support site] This issue occurs for one of the following reasons:
The installation DVD is removed during the setup process.
A low-quality DVD was used to create the installation DVD.
The speed at which the installation DVD was burned was too fast.
The DVD drive cannot read the media.
The ISO file is corrupted.

bron: Microsoft KB-artikel

Afgaande op deze informatie heeft het waarschijnlijk vooral te maken met de dvd zelf. DVD-RW's zijn inderdaad niet altijd van de beste kwaliteit en zouden in dit geval wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Neus eens rond in je omgeving en kijk eens of iemand je kan helpen aan een originele installatie-dvd. Grote kans dat dat al een oplossing biedt. (Wellicht ten overvloede: let er wel op dat je niet de installatiecode van die kennis gebruikt).

Het kan ook aan de dvd-drive zelf liggen, natuurlijk. Dan zou je die moeten vervangen. (Ook hier: wellicht heb je een kennis die je (tijdelijk) kan voorzien van een andere drive).

Of een 64-bitsversie op jouw pc kan draaien, valt niet te beoordelen zonder dat we weten wat de specificaties van jouw systeem zijn (processor, snelheid, geheugen, etc.).

Misschien dat dit je iets op weg helpt?

[quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 feb 2015, 19:48]Zoek binnen Windows 8 naar een alternatieve stuur programma(DRIVER).
ga naar de site van de fabriekant klik op support dvd player driver download.
Kies het type download de driver. Als dit niet mogelijk is ga dan naar een ander land
USA of Uk.com ook hier van de fabriekant van de dvd speler. Vind u geen driver kijk dan,
binnen hetzelfde type met twee cijfers of letters verschil naar een driver download en installeer deze,
Start de computer opnieuw op en de dvd speler werkt.

Het gaat erom dat de gebruiker opstart vanaf een installatie-dvd en Windows wil gaan installeren. Windows 8 is dus nog niet geïnstalleerd. Dit gaat dan niet werken, lijkt me....

door 1953 - Feb 18, 2015 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Had zelf geen enkel probleem met het installeren van windows 8 op een desktop met windows 7; zonder een schijf te gebruiken.

Waarschijnlijk probeerde u een illegale versie te installeren? Microsoft vertrekt tegenwoordig geen disk, installatie dvd, meer met de aangekochte licentie meegeleverd De laatste versie wordt op afstand gedownload en de code moet dan ingevuld worden.

reflecs
door reflecs - Feb 18, 2015 om 09:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@1953
Zorg er toch eens voor dat u weet waarover u schrijft i.p.v. zomaar allerlei aannames te doen.

holpen
door holpen - Feb 20, 2015 om 22:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@1953

Houd nou toch eens op met al die onzinnige commentaren! Ten eerste heb je geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat het om een illegale versie zou gaan. Kan best gewoon een kopie van een originele installatieschijf zijn en daar is op zich niets mis mee. Windows is illegaal als je een gekraakte versie gebruikt, of een installatiecode die niet van jou is.

Je mag gerust van een gekopieerde schijf je installatie draaien; niets wat wijst op een illegale versie - en bovendien heeft dat ook nog eens helemaal niets te maken met de fout die optreedt.

Ten tweede beweer je dat Microsoft geen disk meer zou leveren. De winkels staan er vol mee.... Heb er deze week zeker nog 10 in mijn handen gehad (ik zit zelf in de computerbusiness). Daarnaast kun je inderdaad een downloadversie gebruiken om een upgrade van je systeem uit te voeren, zoals jij kennelijk zelf ook gedaan hebt. Prima, maar daar gaat het hier dus niet om.

Dit is het zoveelste kul-antwoord dat ik je hier zie posten. Als je er geen verstand van hebt, houd dan alsjeblieft je mond. Je helpt mensen er echt niet mee, hooguit van de wal in de sloot. Bemoei je met zaken waar je wel iets van weet, a.u.b.

We kunnen allemaal wel een keer een fout advies geven of het ergens over oneens zijn, maar jij spuit keer op keer complete onwaarheden en onzinnige commentaren. Het is hier de bedoeling om mensen met een probleem in de juiste richting te wijzen, zo goed en zo kwaad als het gaat.

Jouw reacties op computergebied slaan steeds weer de plank mis en kunnen mensen zelfs compleet foutieve ideeën geven. Het ware fijn als je eerst eens je informatie zou verifiëren, in plaats van je eigen misvattingen als waarheden te verkondigen. Leer je zelf ook een hoop van...