irishterrier
door irishterrier May 2, 2017 om 19:43
Computers & telefonie

Systeem herstel disks..

Een systeem herstel disk bevat alleen Windows10 (in mijn geval). Is het mogelijk hersteldisks te branden inclusief de bestaande programma's die op de pc staan ?

984 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 2, 2017 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan een image maken, ofwel een systeem-kopie, inclusief de geinstalleerde programma's. Dit kan met sofware van derden, maar ook met Windows 10 zelf.

>> www.schoonepc.nl/optim/backup.html

Topantwoord

zw
door zwaardvis - May 2, 2017 om 22:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zelf ben ik fan van het gratis Aomei Backupper: Full backup, incrementele backups of differentiele backups op een externe harde schijf.
http://www.aomeitech.com/ab/standard.html

sw
door swat1500 - May 2, 2017 om 23:25
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kan maar afhankelijk van de grootte van uw harddisk heeft u wellicht wel veel dvd's nodig. Beter is, zoals gezegd door anderen, een image te maken op een externe harddisk.

audb
door audb May 4, 2017 om 12:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Naast DVD`s bestaat er ook de mogelijkheid om blueray`s te branden :)

Maar veel goedkoper is een externe (2,5 inch) harddisk of SSD en dat is ook nog sneller ook.

Ge
door Genee - May 4, 2017 om 12:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals al aangegeven moet u hiervoor een Image van de HD maken.
Een lite versie van het veel geprezen Image programma Acronis True Image is gratis te downloaden en te gebruiken wanneer u een WD, Seagate of Maxtor HD in de computer of externe HD heeft.
Programma wel in het Engels.
Maxtor is overgenomen door Seagate dus de lite versie van Aconis True Image werkt voor Seagate als Maxtor schijven.
Bij Seagate heet de lite versie van Acronis Discwizard.

Welk programma u ook gaat gebruiken vergeet niet een opstartschijf voor dat programma te maken want als de computer door een fout niet kan opstarten wilt u wel graag in de mogelijkheid hebben om de gemaakte Image terug te kunnen zetten.

Het is niet noodzakelijk om een Image van de complete HD te maken, het kan ook voor de afzonderlijke partities.
Wanneer er een probleem met de C partitie is het voldoende om de Image voor partitie C: terug te zetten.
Alleen als er na het maken van de Images ook computerprogramma's op de D partitie zijn geinstalleerd zou ik ook de Image voor D terugzetten.
Die, na het maken van de Images, geinstalleerde programma's zijn dan wel verdwenen en moeten opnieuw geinstalleerd worden.
Ook al zijn de programma's op D geinstalleerd er staan namelijk ook enkele gegevens van deze programma's op C, denk aan de link en register.

Heb even gekeken bij de update history van Aomei Backupper, daar moet in versie 4 nogal wat gefixed worden vooral dat het programma aangeeft dat de Image met succes gemaakt is en er helemaal geen Image gemaakt blijkt te zijn.

http://www.backup-utility.com/changelog.html

Voor het downloaden van Acronis True Image WD edition
http://support.wdc.com/downloads.aspx?p=119

en voor Seagate
http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/discwizard/