T mobile schrijft onterecht geld af na opzegging
Ik heb in april 2017 gebeld met t-mobile en gevraagd wanneer mijn contract verval datum was. Ik bleek meteen een ander contract aan te kunnen gaan. Ik heb aangegeven dat ik het contract per direct wilde stoppen en nummerbehoud wilde aanvragen. Nu blijkt dat zij het contract hebben laten doorlopen en onterecht geld van mijn rekening hebben afgeschreven. Ik had vier contracten lopen, voor ieder lid van mijn gezin. Dus niet in de gaten gehad dat dit betreffende contract nog doorliep. Intussen zijn ook de andere contracten overgegaan naar andere providers en ik merkte dat er nog geld afgeschreven werd. Het gaat om +/- 700 euro en t mobile wil een coulance uitkering doen van 100 euro. Dat is geen coulance, dat is diefstal.
Wat kan ik hier nog aan doen?
Als u een klacht heeft over een telecom bddrijf, ziek dan even op het i-net bijv. Bij consuwijzer hoe dan te handelen. Ik kan u omdat ik via mij telfoin reageer helkas geen directe verwijzing geven anders dan Klacht telecombedrijven
O.T. Jeetje heremiet. lees eerst wat je schrijft, herstel je foute aanslagen en zend dan pas op plaatsen. Of, als je al geplaatst hebt, druk op de knop waar je je bericht kan herstellen, dus fouten weghaalt, en dan op opslaan. Het is geen rally die je loopt om de eerste zijn of zo.
Je had niet door dat je ipv 4 contracten, al 3 jaar lang voor 5 contracten betaalde en het maandbedrag na het nieuwe abonnement steeds hoger was dan daarvoor?
Pak die €100 coulance. Die €700 heb je nooit gemist.
Hebt u bewijs van de opzegging en is het nummer ook direct overgegaan naar een nieuwe provider? In dat geval hebt u gewoon recht om alles terug te krijgen.
Wel vreemd overigens dat u niet merkt dat de facturen even hoog bleven terwijl er een kwart minder contracten waren.
En het nummerbehoud is wel verwerkt dus? Daarmee kan je dan wellicht aantonen dat je destijds gebeld hebt om op te zeggen én dat je het contract sinds het overdragen van het nummer niet meer hebt gebruikt.
Van het opzeggingsverzoek krijg je een bevestiging. Die heb je dus niet ontvangen.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen/000216730
Er is iets mis gegaan bij je nieuwe provider. Daar maar eens even aan de bel trekken:
Stap je over naar een andere provider, dan kun je je T-Mobile telefoonnummer meenemen. Hieronder staat hoe dit werkt.
- Neem een abonnement (of PrePaid) bij een andere provider.
- Geef bij de nieuwe provider aan dat je je telefoonnummer van T-Mobile wilt overnemen.
- De nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat je je telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf opzeggen is dan niet nodig.
- https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/nummerbehoud#faq
Als u het contract met T mobile wilde stoppen had u niet bij Tmobile maar bij uw nieuwe aanbieder nummerbehoud moeten aanvragen. Ws is daar de onduidelijkheid ontstaan.
April 2017 is drie jaar geleden. U had uw claim uitzerlijk twee jaar na opzegging moeten laten gelden. Nu heeft u door uw nalatigheid, drie jaar wachten voordat u claimt
dat u erachter4 bent gekomen dat het5 contract nog doorliep, het contract bevestigd. De coulance is het enige dat u kunt accepteren buiten de volle som om.
Ik zou het maar accepteren en in het vervolg beter in de gaten houden of opgezegde abo'S ook daadwerkelijk zijn opgezegd. Drie jaar voordat u erachter komt is ook
vier contracten wel erg lang. U heeft het zelf laten verslonzen is mijn mening.
Je bent er het snelts vanaf als je de bank informeert dat je geen abbonnement meer hebt bij die firma.
TS is er al vanaf, maar wil nu meer dan 100 euro terug voor het ten onrechte betaalde abonnement. De vraag daadwerkelijk lezen helpt bij het beantwoorden.
Je bank informeren heeft totaal geen zin zij horen dit aan maar doen er verder niets mee. Is gewoon een kwestie van een rekening blokkeren wat je zelf kan doen bij I-bankieren.
@diumenge +10
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer