Ja
door JackieChamber Mar 25, 2020 om 21:30
Computers & telefonie

T mobile schrijft onterecht geld af na opzegging

Ik heb in april 2017 gebeld met t-mobile en gevraagd wanneer mijn contract verval datum was. Ik bleek meteen een ander contract aan te kunnen gaan. Ik heb aangegeven dat ik het contract per direct wilde stoppen en nummerbehoud wilde aanvragen. Nu blijkt dat zij het contract hebben laten doorlopen en onterecht geld van mijn rekening hebben afgeschreven. Ik had vier contracten lopen, voor ieder lid van mijn gezin. Dus niet in de gaten gehad dat dit betreffende contract nog doorliep. Intussen zijn ook de andere contracten overgegaan naar andere providers en ik merkte dat er nog geld afgeschreven werd. Het gaat om +/- 700 euro en t mobile wil een coulance uitkering doen van 100 euro. Dat is geen coulance, dat is diefstal.
Wat kan ik hier nog aan doen?

2059 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2020 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Beginnen met duidelijker aan te geven hoe en wanneer u opgezegd hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2020 om 21:36
16966 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als u een klacht heeft over een telecom bddrijf, ziek dan even op het i-net bijv. Bij consuwijzer hoe dan te handelen. Ik kan u omdat ik via mij telfoin reageer helkas geen directe verwijzing geven anders dan Klacht telecombedrijven

tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 00:19
16936 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Jeetje heremiet. lees eerst wat je schrijft, herstel je foute aanslagen en zend dan pas op plaatsen. Of, als je al geplaatst hebt, druk op de knop waar je je bericht kan herstellen, dus fouten weghaalt, en dan op opslaan. Het is geen rally die je loopt om de eerste zijn of zo.

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen
2

Je had niet door dat je ipv 4 contracten, al 3 jaar lang voor 5 contracten betaalde en het maandbedrag na het nieuwe abonnement steeds hoger was dan daarvoor?
Pak die €100 coulance. Die €700 heb je nooit gemist.

ne
door neodutchio - Mar 26, 2020 om 08:46
5249 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hebt u bewijs van de opzegging en is het nummer ook direct overgegaan naar een nieuwe provider? In dat geval hebt u gewoon recht om alles terug te krijgen.

Wel vreemd overigens dat u niet merkt dat de facturen even hoog bleven terwijl er een kwart minder contracten waren.

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2020 om 08:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

En het nummerbehoud is wel verwerkt dus? Daarmee kan je dan wellicht aantonen dat je destijds gebeld hebt om op te zeggen én dat je het contract sinds het overdragen van het nummer niet meer hebt gebruikt.

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen
0

Van het opzeggingsverzoek krijg je een bevestiging. Die heb je dus  niet ontvangen.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen/000216730

E
r is iets mis gegaan bij je nieuwe provider. Daar maar eens even aan de bel trekken:

Stap je over naar een andere provider, dan kun je je T-Mobile telefoonnummer meenemen. Hieronder staat hoe dit werkt.

  • Neem een abonnement (of PrePaid) bij een andere provider. 
  • Geef bij de nieuwe provider aan dat je je telefoonnummer van T-Mobile wilt overnemen. 
  • De nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat je je telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf opzeggen is dan niet nodig.
  • https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/nummerbehoud#faq

mo
door mof - Mar 27, 2020 om 19:04
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als u het contract met T mobile wilde stoppen had u niet bij Tmobile maar bij uw nieuwe aanbieder nummerbehoud moeten aanvragen. Ws is daar de onduidelijkheid ontstaan.
April 2017 is drie jaar geleden. U had uw claim uitzerlijk twee jaar na opzegging moeten laten gelden. Nu heeft u door uw nalatigheid, drie jaar wachten voordat u claimt
dat u erachter4 bent gekomen dat het5 contract nog doorliep, het contract bevestigd. De coulance is het enige dat u kunt accepteren buiten de volle som om.
Ik zou het maar accepteren en in het vervolg beter in de gaten houden of opgezegde abo'S ook daadwerkelijk zijn opgezegd. Drie jaar voordat u erachter komt is ook
vier contracten wel erg lang. U heeft het zelf laten verslonzen is mijn mening.

to
door toezicht - Mar 28, 2020 om 09:44
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je bent er het snelts vanaf als je de bank informeert dat je geen abbonnement meer hebt bij die firma.

diumenge
door diumenge Mar 28, 2020 om 10:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS is er al vanaf, maar wil nu meer dan 100 euro terug voor het ten onrechte betaalde abonnement. De vraag daadwerkelijk lezen helpt bij het beantwoorden.

gerbera
door gerbera Mar 28, 2020 om 11:23
7466 Antwoorden / 14 Vragen

Je bank informeren heeft totaal geen zin zij horen dit aan maar doen er verder niets mee. Is gewoon een kwestie van een rekening blokkeren wat je zelf kan doen bij I-bankieren.

@diumenge +10

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer