T-mobile, waterschade, iphone
Allen,
T-mobile zegt mijn toestel niet te repareren ivm waterschade aan mijn toestel. (i-phone)
Er zit na twee jaar nog geen krasje op en ik bel sim-only. Ik ga heel zorgvuldig om met mijn toestel en ben er echt niet mee gaan douchen.
Daarbij krijg ik eerst via de post een brief waarin staat dat ik 240 euro moet betalen voor een gelijkwaardig toestel, ofwel het toestel terug wordt gestuurd zonder reparatie.
Daarna krijg ik via internet het bericht dat het langer duurt om mijn toestel te repareren. En op mijn gestuurde mails krijg ik geen reactie.
Vervolgens gebeld waar ik in eerste instantie begripvol te woord werd gestaan. Echter doorverbonden en daar werd de waterschade bevestigd. Er zou een foto gestuurd worden ter bewijs. Echter wel de tekst maar geen bijlage ontvangen! De letterlijke tekst van de serviceverlener was: "ja, maar het toestel is ook al bijna twee jaar oud".
Pardon?
Het is voor mij een principe kwestie. Wat een moeite namelijk voor die 240 euro! Ik vind het korte termijn gedacht vanuit T-mobile. Dit is absoluut een reden voor mij om vanaf april mijn verplichtingen op te zeggen.
Hoe hiermee om te gaan?
Groet, Marianne.
Al weer waterschade? M.i. de reden waarom er niet onder garantie voorwaarden gerepareerd wordt.
Overigens kan ook door condens waterschade optreden. Maar ik vind het miraculeus dat het merendeel van gsm's aan waterschade lijden als zij ter reparatie binnen de garantie periode aangeboden worden.
Ik krijg visioenen van een glas water met een pipet erin. Maar dat zal een nachtmerrie zijn.
Het enige wat ik je kan adviseren is een second opinion. Laat de telefoon ongerepareerd opsturen en laat er een onafhankelijk persoon naar kijken.
Waterschade, soms denk je dat Nederland inmiddels is overstroomt.
Meenemen naar de badkamer doe ik sowieso niet. Dat hoor je vaak als reden... De enige vochtige plek welke ik kan bedenken is in de auto. (In de vroege ochtend)
Het kan toch niet zo zijn dat dit mij aan te rekenen is?! Het is een mobiele telefoon!
[quote=marianne1981 schreef op woensdag 21 dec 2011, 13:39]Meenemen naar de badkamer doe ik sowieso niet. Dat hoor je vaak als reden... De enige vochtige plek welke ik kan bedenken is in de auto. (In de vroege ochtend)
Het kan toch niet zo zijn dat dit mij aan te rekenen is?! Het is een mobiele telefoon!
Een koude gsm in een warme hand. :)
Bij mij EXACT hetzelfde ! met mijn iphone 3GS , 1 jaar 9 maand oud bij tmobile gekocht.
7 december opgestuurd en 20 dec alleen een brief met samengevat erin " geen garantie, repareren a 240 euro of ongerepareeerd terug" Geen verder toelichting.
Dus zelf gebeld, wordt vochtschade vermeld, keeg met doorvragen ook eenwazige foto thuisgestuurd waar ik niets uit kan opmaken, een toelichting ontbreekt ook, alleen de zin met de strekking "vochtschade, zie je wel"
Altijd netjes met telefoon omgegaan, maar dit geeft nu wel zo'n machteloos gevoel !
Wat zijn de te nemen vervolgstappen? Tja, advocaat nemen, maar dan ben je al gauw meervoud aan iphone-prijs kwijt aan advocaatkosten ......
Is er een groepering die zich hard maakt tegen deze in mijn ogen oplichterij van afschuiven en gebrekkige voorlichting?
aanvulling : heb geen emailadressen kunnen vinden waarop ze reageren. Als je al een email krijgt, staat er duidelijk in dat ze op reacties niet zullen reageren, ook vaak "noreply" in emailadres ....
Ook dat vind ik zo vreemd, aaangezien mail HET middel is voor snelle kostenloze correspondentie met mogenlijkhied tot bestanden toevoegen, EN mogenlijkheid tot bewaren van toezeggingen / afspraken.
Maar nee, je mag bellen, schrijven op papier, forummen, twitteren en facebooken, maar mailen "ho maar"
Men heeft bij Radar de zogenaamde belbus ingeschakelt waarna t-mobile vergelijkbare zaken netjes zou oplossen.
Ik wacht na drie mails nog steeds op reactie van t-mobile. Echter heb wel brieven en mails ontvangen, natuurlijk "no reply" waarin de druk op mij wordt opgevoerd te reageren en een keuze te maken tussen twee voor mij onacceptabele opties.
Al zou er wel vochtschade zijn, dan nog is dit nog steeds niet mij aan te rekenen. Ik heb mijn toestel zorgvuldig behandeld. Waarschijnlijk bij jou hetzelfde. We houden elkaar op de hoogte echter tot nu toe lijkt het erop dat ik een stap verder moet gaan om gehoor te krijgen.
Eerder is al eens geopperd dat dit -als het waar en aantoonbaar is- misschien aan transpiratie van de hand ligt. Het lijkt mij onwaarschijnlijk. Zou er iemand zijn die dit argument ook na de garantieperiode als oorzaak van een defekt te horen heeft gekregen?
Merkwaardig dat dit verschijnsel niet eens onderzocht wordt.
Zwemmer
Waterschade of geen waterschade, ik heb er niet mee gedoucht en iedere idioot kan zien dat er juist is omgesprongen met het toestel. Letterlijk geen krasje te bekennen.
Ik ga naar de Apple Store en hoop dat men daar wel goed om gaat met de klachten van het defect. Het schijnt dat de service daar goed is. In Londen sowieso, hopelijk is dat doorgetrokken naar Nederland. Wordt vervolgt.
Verder zeg ik mijn verplichtingen bij T-mobile op!
Ik ben klaar met het kastje en muur verhaal van deze maatschappij in mijn verhaal.
Grappig detail. Ik heb in twee dagen zowel het bericht ontvangen dat mijn toestel zowel gerepareerd als ongerepareerd teruggestuurd is.
De foto van de zogenaamde vochtschade is ondanks belofte niet toegestuurd. Geen enkele mail is beantwoord maar men weet mij wel te stalken met mails en brieven om een keuze te maken. En als je al iemand aan de lijn krijgt kan men je niet verder helpen. (En ook niet iemand vinden welke dat wel kan) Prutswerk van het hoogste niveau.
Ik heb zelf service werk verricht en vroeg of ik de persoon kon terugbellen en liep soms het hele pand door om te vinden wat de persoon zocht. Men krijgt dat niet altijd een antwoord welke men wil, echter wel een reeel en serieus antwoord.
Ik vind het nog steeds vreemd dat t-mobile voor 240 euro een klant voor de aankomende jaren aan de kant zet. (En dit is alleen maar mijn verhaal!)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer