poltol
door poltol Apr 8, 2007 om 19:56
Computers & telefonie

Taal voor spellings controle in VISTA tbv E mail

Geachte lezer[es],

Sinds deze week ben ik in het bezit van een DELL laptop met daarop VISTA met WINDOWS MAIL. Alles heb ik wel enigszins op orde maar één ding krijg ik niet voor elkaar. De taal,van de spellingscontrole, instellen voor de E mail. Ik ga naar opties en dan naar spelling. Als ik het venster voor de taal opent staan daar vier talen n.l; Engels, Frans, Duits en Spaans. Geen van de getoonde talen heb ik nodig. De controle moet plaats vinden in het Nederlands. Wie o wie, weet de oplossing?

Alvast bedankt voor de inzet en aandacht.

264 3 Rapporteer

btalman
door btalman - Apr 9, 2007 om 00:12
280 Antwoorden / 0 Vragen

De taal van het besturingssysteem zelf is wel nederlands? Zonee, dan is de kans groot dat alleen de 'bekende' talen worden ondersteund. Zoja, en zo blijkt na een zoektocht op internet, dan is de ondersteuning voor Nederlands nog niet geïmplementeerd, wat het beeld dat mirosoft, wederom, een half product heeft afgeleverd, bevestigt. Hier is niets anders aan te doen dan te wachten op een update die wel binnen een jaar beschikbaar zal zijn. Vandaar ook mijn advies aan meelezers die overwegen over te stappen op vista: wacht nog een jaar, of anderhalf, totdat vista de eerste 'testfase'/eerste release voor de grote groep gebruikers, voorbij is en er veel fouten/problemen zijn verholpen.
Bram

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 9, 2007 om 10:25
16959 Antwoorden / 202 Vragen

mogelijk moet u nu heel snel zijn als u bij de aankoop er van uit bent gegaan dat alles in het nederlands zou zijn dus ook de spellingscontrole.

U kunt dan rechtsgeldig stellen dat u een apparaat heeft dat niet aan de verwachting voldoet maar aangezien DELL ook nog uitsluitend op afstand verkoopt heeft u het wettelijke recht om het apparaat binnen 7 WERK dagen na ontvangst te retourneren

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46f.html koop op afstand

mammeloe
door mammeloe - Apr 9, 2007 om 10:34
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb vista home premium NL en heb hetzelde als jij dus er niks aan te veranderen.
Ik denk dat je gewoon moet wachten op een update.