me
door menno1 Nov 9, 2014 om 17:51
Computers & telefonie

Tablet

Beste mensen.
is het verstandig om mijn tablet te gebruiken tijdens het opladen?

11051 14 Rapporteer

costnix
door costnix - Nov 9, 2014 om 18:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De lader Al wat meer zijn best moeten doen en daarom wat warmer aanvoellen en dat gan GEEN kwaad.

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2014 om 20:14
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een normale tablet moet dit zonder meer kunnen. Je kan ook met je telefoon aan de lader bellen/internetten.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2014 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo menno1,

Kun je rustig doen.
Geen probleem.

Met vr.gr.

sw
door swat1500 - Nov 10, 2014 om 00:41
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Het is alleen, afhankelijk van de gebruikte soort accu, niet verstandig om het tablet constant aan de lader te houden.

jk
door jkoops - Nov 10, 2014 om 14:56
51 Antwoorden / 9 Vragen

Bij goedkope tabletts is het niet ens mogelijk deze tijdens het laden te gebruiken.
Dus : Als het niet perse hoeft, gebruik je tablet niet tijdens het opladen.

gamy
door gamy - Nov 10, 2014 om 15:42
13 Antwoorden / 4 Vragen

Antwoord is nee. Opladen en gebruiken tegelijk is niet verstandig, gaat de accu sneller versleten.

Wanneer is opgeladen dan kan je gewoon gebruiken en als bijna leeg dan kan je weer opladen maar wel zonder te gebruiken.

pino123
door pino123 - Nov 10, 2014 om 15:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=gamy schreef op maandag 10 nov 2014, 15:42]Antwoord is nee. Opladen en gebruiken tegelijk is niet verstandig, gaat de accu sneller versleten.

Wanneer is opgeladen dan kan je gewoon gebruiken en als bijna leeg dan kan je weer opladen maar wel zonder te gebruiken.

Onzin, je kan het ding gewoon gebruiken. Let er wel op dat de aansluiting niet onder spanning komt te staan. Binnenwerk kan dan stuk gaan.

gamy
door gamy - Nov 10, 2014 om 15:57
13 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 10 nov 2014, 15:49][quote=gamy schreef op maandag 10 nov 2014, 15:42]Antwoord is nee. Opladen en gebruiken tegelijk is niet verstandig, gaat de accu sneller versleten.

Wanneer is opgeladen dan kan je gewoon gebruiken en als bijna leeg dan kan je weer opladen maar wel zonder te gebruiken.

Onzin, je kan het ding gewoon gebruiken. Let er wel op dat de aansluiting niet onder spanning komt te staan. Binnenwerk kan dan stuk gaan.

Sorry het is niet onzin, uit mijn ervaring: heb vroeger vaak laptop en opladen tegelijk gebruiken en paar weken later wat blijkt accu is kapot gaat veel sneller leeg dan normaal.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2014 om 16:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gamy schreef op maandag 10 nov 2014, 15:57]Sorry het is niet onzin, uit mijn ervaring: heb vroeger vaak laptop en opladen tegelijk gebruiken en paar weken later wat blijkt accu is kapot gaat veel sneller leeg dan normaal.
Accu's van nu zijn niet meer te vergelijken met die van 'vroeger'.

Gebruik hier 'n Acer laptop (als vaste computer, dus plus muis, beeldscherm en tobo), bijna 6 jaar oud, de batterij zit er altijd in en op netstroom aangesloten. Koppel ik netstroom los gaat deze nog altijd minimaal 1 uur mee.

bokskabouter
door bokskabouter - Nov 10, 2014 om 16:35
32 Antwoorden / 4 Vragen

gamy .als er iets onzin is dan is het wel jouw kennis van zaken. Combineer je de antwoorden van swat1500 en pino123 en dan heb je het juiste antwoord. Als jij een andere ervaring hebt speelt de kwaliteit van jouw laptop en/of de gebruikte accu een rol. Je moet je wel realiseren dat telkens als je een accu oplaadt (maakt niet uit voor welk apparaat) de kwaliteit enigszins minder wordt. Sommige fabrikanten vermelden dat ook keurig (soms zelf met aantal keren) in hun handleiding.

marijke77
door marijke77 - Nov 10, 2014 om 19:24
158 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gamy schreef op maandag 10 nov 2014, 15:57][quote=pino123 schreef op maandag 10 nov 2014, 15:49][quote=gamy schreef op maandag 10 nov 2014, 15:42]Antwoord is nee. Opladen en gebruiken tegelijk is niet verstandig, gaat de accu sneller versleten.

Wanneer is opgeladen dan kan je gewoon gebruiken en als bijna leeg dan kan je weer opladen maar wel zonder te gebruiken.

Onzin, je kan het ding gewoon gebruiken. Let er wel op dat de aansluiting niet onder spanning komt te staan. Binnenwerk kan dan stuk gaan.

Sorry het is niet onzin, uit mijn ervaring: heb vroeger vaak laptop en opladen tegelijk gebruiken en paar weken later wat blijkt accu is kapot gaat veel sneller leeg dan normaal.

De ouderwetse accu`s konden daar niet tegen maar die van deze tijd kunnen dat best hebben, kan dus gewoon.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 11, 2014 om 02:58
86 Antwoorden / 6 Vragen

Met veel tablets is de instelling: Als geladen wordt blijft beeld.
Het beeld kan dan ook nog een bepaalde tijd helder blijven voor om stroom .besparing beeld zwak wordt, tijd is instelbaar .
Zonder lader wordt de beeld-zichtbaar tijd korter.(is standaard ,ook instelbaar)
De beeld helderheid instelling is instelbaar na het . beeld horizontaal schuiven .

Ook het slot tijdens starten kan mbv. instellingen ongedaan gemaakt worden.
In INSTELLINGEN kan veel gewijzigd worden.(let op puntjes R-boven op scherm)
Staan veel extra al aanwezige icoontjes.

Vaak is extra een USB aansluiting aanwezig(losse muis),is mbt.stroom verbruik beperkt.

DE kleur v/h beeld wijkt vaak af(NTSC?)

pino123
door pino123 - Nov 11, 2014 om 08:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@gamy,

Daarbij gaat het om een tablet en niet op een laptop.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 11, 2014 om 12:49
229 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn een aanta mensenl,die totaal niets van opladen weten,tijdens het gebruik van de tablet,dus van die lui,is het allemaal onzin,ook bij oudere apparatuur. Dus gewoon gebruiken.