kr
door krist Sep 2, 2013 om 11:44
Computers & telefonie

Tablet uitzetten met Wi-Fi

als je tablet ( apple bijvoorbeeld ) uit zet moet je dan eerst de wi-fi uitzetten en dan het tablet. in verband met leeg raken van de accu, klopt het dat als je het tablet uitzet en niet de Wi-Fi de accu dan nog veel stroom gebruikt.
Mijn accu is gauw leeg ik zet altijd gewoon de tablet uit zonder Wi-Fi uit te zetten is dat fout dan.
Alvast bedankt voor info

3756 26 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Sep 2, 2013 om 12:02
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je hem echt uit zet (aan/uit knop 3 seconden ingedrukt houden en afsluiten) maakt het niet uit. Dan gebruikt het apparaat helemaal geen stroom. als je hem op Stand-by zet (aan/uit knop snel indrukken) maakt het m.i. ook niet uit omdat de Wifi verbinding verbroken wordt van apparaten die op stand-by staan.

zw
door zwaardvis - Sep 2, 2013 om 12:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Hoewel.... Mijn Android smartphone blijft in Standby wel Wifi-actief. Ik krijg inderdaad skype meldingen binnen als de phone op standby staat. iPad moet ik nog even testen.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je van een I-ppad de cover dicht doet of hem gewoon "uit" laat gaan, blijft de wifi stand-by, want je krijgt dan wel meldingen binnen van berichten of mails.

Maar volgens mij gebruikt dat nauwelijks stroom.

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2013 om 12:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 12:18]Maar volgens mij gebruikt dat nauwelijks stroom.

Toch wel. Je accu is echt veel sneller leeg als je wifi aan laat staan. Kleine moeite om even uit te zetten, toch?

zw
door zwaardvis - Sep 2, 2013 om 12:38
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Voor zover ik kan nagaan zal een Android phone of een iPad/iPhone in Standby wel Wifi blijven gebruiken en kunnen dus gebeld worden met Skype en mails ontvangen. Een laptop echter die op standby gaat, verbreekt wél de Wifi verbinding. Die kan niet meer gebeld worden.

En Wifi gebruikt inderdaad stroom omdat die toch tig keer per seconde of per minuut moet checken of bv iemand belt met Skype enz. Pollen noemde men dat vroeger.

Maar wat bedoelt de vragensteller nu met UIT zetten? Echt uit = geen stroom.

kr
door krist - Sep 2, 2013 om 12:51
20 Antwoorden / 5 Vragen

Zwaardvis .

Met Tablet uitzetten bedoel ik helemaal ,dus geen stand-by.
ik ging er van uit dat ook de Wi-Fi dan uit is ( maar dat blijk niet zo te zijn toch)
ik zet om 20 uur de tablet uit tot de volgende morgen zeg maar 10 uur en vak is mijn accu dan bijna leeg zodoende vraag.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=krist schreef op maandag 2 sep 2013, 12:51]Zwaardvis .

Met Tablet uitzetten bedoel ik helemaal ,dus geen stand-by.
ik ging er van uit dat ook de Wi-Fi dan uit is ( maar dat blijk niet zo te zijn toch)
ik zet om 20 uur de tablet uit tot de volgende morgen zeg maar 10 uur en vak is mijn accu dan bijna leeg zodoende vraag.

Maar dan is er dus iets niet goed, want dan gebruikt ook de wifi niet.

kr
door krist - Sep 2, 2013 om 13:37
20 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat begrijp ik uit de reacties zal de tablet na laten kijken.
bedankt voor de info

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 2, 2013 om 17:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe oud is je iPad?

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Wat maakt dat nu uit?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 2, 2013 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 17:45]@lekkerisdat

Wat maakt dat nu uit?
Heel veel.

kr
door krist - Sep 2, 2013 om 18:11
20 Antwoorden / 5 Vragen

Tablet is pas 17 maanden oud ( jong) dat kan toch niet te oud zijn

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn I-pad is van oktober 2011. Ik heb hem nog nooit uitgezet. Niets mis met die accu.

kr
door krist - Sep 2, 2013 om 19:27
20 Antwoorden / 5 Vragen

Lost niks groetjes
voor het eindeloze discussie wordt mijn tablet is 2 jaar etc de mijne 3 jaar

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@krist

Ik wil helemaal geen discussie starten hoor. Er moet aan uw tablet iets niet in orde zijn, dat is duidelijk.

Ik hoop voor u dat het gefikst kan worden.

macwouter
door macwouter - Sep 3, 2013 om 03:06
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een tablet zet je toch niet uit. Bij ons ligt ie op de tafel en krijgen allerlei berichten (Facetime-Facebook-Mail) binnen. Mocht je hem plots nodig hebben hoef je dat ding ook niet iedere keer opnieuw op te starten wat ook wel wat extra stroom kost. Zo,n tablet moet naar mijn inziens altijd beschikbaar zijn en moet je ook direct kunnen gebruiken. Bij ons gaat ie gemiddeld 2 dagen mee zonder laden en dan staat ie altijd aan. Ik ken ook iemand met een iPad mini die dat ding iedere keer uitzet en een paar minuten later zet ie em weer aan want hij moet dan weer even zijn hotmail checken ik erger me eraan kapot de krent.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 3, 2013 om 05:42
619 Antwoorden / 29 Vragen

Wat een klinkklare onzin! Neen, je hoeft de Wi-Fi niet voor het afsluiten af te zetten, zowel bij tablet noch laptop noch desktop.

Dan is er blijkbaar toch iets anders aan de hand met uw tablet qua accu.

fl
door flampijp - Sep 3, 2013 om 18:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een iPad 3 maar ik zet hem s'Nachts wel helemaal uit anders loopt de batterij toch ongemerkt leeg en hem regelmatig uitzetten is ook beter voor uw iPad maar met uit zetten bedoel ik ook echt uitzetten met het kleine knopje ingedrukt houden en dan met de rode schuif uitzetten

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2013 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom is dat beter voor de I-pad?

fl
door flampijp - Sep 3, 2013 om 19:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 18:28]Waarom is dat beter voor de I-pad?

Hallo tijger1 ik heb deze tip gekregen van Apple zelf want het schijnt beter te zijn voor de accu (baterij) en waarom zou men het niet doen je slaapt dan toch.
Ook laad ik hem dan ook op als het nodig is i.v.m. goedkoper stroom 's Nachts.
Ik dit antwoord duidelijk voor u?
Groeten flampijp

kr
door krist - Sep 3, 2013 om 23:33
20 Antwoorden / 5 Vragen

Oke allemaal het beste en dat meen ik

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 4, 2013 om 12:21
619 Antwoorden / 29 Vragen

[offtopic reactie verwijderd]

kr
door krist - Sep 4, 2013 om 12:26
20 Antwoorden / 5 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 4, 2013 om 12:27
619 Antwoorden / 29 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

fl
door flampijp - Sep 4, 2013 om 12:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

fl
door flampijp - Sep 4, 2013 om 14:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]