jo
door jos.otto Feb 1, 2013 om 22:19
Computers & telefonie

Tegoedbon of geld terug

Hoi,

Ik heb bijna een jaar geleden een nieuw telefoonabonnement afgesloten bij Ritel. Hierbij kreetje gratis een tablet en laptop.
Nu is de tablet stuk gegaan en is deze ter reparatie aangeboden.
Tablet kon helaas niet gerepareerd worden en daarom kon ik een nieuwe krijgen. Na deze thuis te hebben geïnstalleerd bleek deze defect te zijn.
Weer terug naar Ritel, ook hier bleek dat nog meer tabletten dezelfde defecten hadden.
Nu wilde ze in eerste instantie een tegoedbon van 69 euro geven en een paar dagen later werd deze verhoogd naar 100 euro.
Nu is mijn vraag. Ik heb dit abonnement toen ter tijd afgesloten omdat ik de tablet wilde hebben. Deze tablet heeft volgens de bon een waarde van 100 euro. Het liefste wil ik een werkende tablet en als satinet gaat zou ik graag die 100 euro willen hebben daar ik niets kan met een tegoedbon van 100 euro. Ik kan namelijk niets nuttigs gebruiken uit die winkel.
Was zijn nu mijn rechten in dit verhaal. Waar heb ik recht op.

Alvast bedankt voor jullie reactie

1079 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 1, 2013 om 22:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Volgens mij heeft u recht op een gelijkwaardig tablet of geld waarmee u er een kan kopen. De tweede optie de hele zaak terug , en de hele zaakkosteloos opzeggen.u geld weer terug te ontvangen. Maar recht hebben is wat anders dan krijgen.
Misschien kan u een andere deal sluiten.

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2013 om 23:12
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Beetje lastig. Je hebt de tablet niet gekocht, maar er 'gratis' bij gekregen. En ook is die tablet alweer een jaar oud. Je had natuurlijk kunnen verwachten dat je geen kwaliteitstablet zou krijgen. Gewoon een partij goedkope dingen opgekocht, waarschijnlijk.
Wat je kunt doen is onderhandelen over die cadeaubon. Bijvoorbeeld 75 euro cash vragen voor die bon. Zou me nog meevallen als dat ging lukken.
Ik neem aan dat je moest kiezen tussen een tablet en een laptop, of kreeg je beide?

zwemmer
door zwemmer - Feb 2, 2013 om 10:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Je komt er niet onderuit dat je je geld/tegoedbon in deze winkel moet besteden. Men geeft je natuurlijk geen kado om de kassa van andere winkel mee te spekken. Misschien kun je met iemand in de omgeving vinden die iets uit deze winkel nodig heeft en daar jouw tegoed voor wil overnemen? Vraag anders eens of er binnenkort tablets aangeboden worden door die winkel. De tablets beginnen immers toch een overal beetje de status van basisartikel te krijgen, dus wie weet wordt het assortiment inspelend op deze ontwkkeling nog eens uitgebreid. Ik hoop het voor je. Dan heet het dus: even geduld.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Feb 2, 2013 om 10:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

schrap hierboven 3e regel het eerste woordje: "met". Bedankt.

ri
door ritchie - Feb 5, 2013 om 10:39
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Indien je een 'gratis' product krijgt bij een ander product heb je , indien je deze niet wenst volgens de consumenten wet recht op de helft van de waarde in contanten. Gegeven dat het tablet een jaar geleden circa 99 euro heeft gekost ( zoals je zelf al aangeeft het is geen kwaliteits tablet ) zou je op dat moment recht hebben gehad op de helft van de waarde in contanten. Dat ze nu aankomen met een bon van 100 euro vind ik persoonlijk heel genereus, en zou dat gewoon accepteren

alfatrion
door alfatrion - Feb 5, 2013 om 21:17
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het betreft hier m.i. een consumentenkoop en u hoeft dan geen genoegen te nemen met een tegoedbon. U heeft een overeenkomst gesloten tot de levering van een dienst en twee producten in ruil voor bepaald bedrag per maand. Gedeeltelijke ontbinding zal lastig zijn, nu u niet is aangegeven wat de tablet kosten, dus dan kom je al snel uit op gehele ontbinding.

Ritel heeft zich overigens schuldig gemaakt een onrechtmatige daad, door deze producten als gratis te omschrijven. Volgens de wet oneerlijke handelspraktijk is het oneerlijk om een product als gratis te schrijven "als de consument iets anders moet betalen dan de onvermijdelijke kosten om in te gaan op het aanbod en het product af te halen dan wel dit te laten bezorgen". Bij het eerste kunt u denken aan telefoon- of portokosten. En bij het laatste aan de transportkosten. U kreeg deze producten alleen bij een telefoonabonnement en moest dus iets anders betalen dan telefoon-, porto- en transportkosten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer