mjvanderwerf
door mjvanderwerf Nov 8, 2010 om 12:09
Computers & telefonie

Tekstgrootte

In Incredimal (via weergave/Tekstgrootte) is de grootte van de tekst niet aanklikbaar.
Zou dat aan de Windows Vista Home premium instellingen kunnen liggen ?

2713 15 Rapporteer

hellevoet
door hellevoet - Nov 8, 2010 om 12:48
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo mjvanderwerf

Ik gebruik al jaren incredimail.

Wanneer ik een bericht verstuur, kan ik gewoon bovenin lettertype en grootte kiezen.

Wanneer ik mail ontvang kan ik bij weergave/tekstgrootte ook kiezen.

Er zit dus wel vershil of je een mailtje ontvangt of verstuurd.

IK gebruik wel de laatste versie van incredimail "incredimail 2"

Ik werk met XP, maar heb ook bij de vorige versies van windows nooit problemen gehad.

Let dus even op het verschil met ontvangen of versturen van mail.

Wanneer ik verstuur kan ik n.l. ook niet de functie weergave/tekstgrootte gebruiken. Die blijft dan wit.

Volgens mij heeft het niets met instellingen van Vista te maken, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.

Ik hoop, dat je hier iets mee kunt

Succes

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2010 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Volgens mij heeft hellevoet het helemaal bij het rechte eind!
Omdat je bij het versturen van een mail zelf al de lettergrootte en soort letter kunt ingeven blijft het weergave veld tekstgrootte wit.
Bij een ontvangen tekst kun je dit wel aanklikken.
Mocht dit bij jou niet het geval zijn, meldt dit dan even hier (voor de duidelijkheid).

Met vr.gr.

hellevoet
door hellevoet - Nov 8, 2010 om 15:29
151 Antwoorden / 28 Vragen

Off topic

Excuses voor de taalfouten, staat dom,maar had niet gecontroleerd.

Laat nog even weten of het is gelukt

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 8, 2010 om 17:49
525 Antwoorden / 385 Vragen

Allen hartelijk dank,
wat U meldt, klopt allemaal.
Ik had mijn vraag wat duidelijker moeten stellen, dus :
Als (bijvoorbeeld) het Postvak-IN wordt weergegeven, kan ik de lettergrootte via
Weergave/Tekstgrootte niet wijzigen.
Ook de tekst die nu hier wordt weergeven zou ik graag groter zien.
Dat kan, omdat ik Firefox gebruik, wel met CTRL+Muiswiel,
maar dat werkt in Incredimail niet.
Toc een Vista-zaak ?
MJ..

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2010 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Heb incredimail er al tijden geleden afgegooid.
Maar kijk eens of dit werkt (anders weet ik het ook niet):
Open IncrediMail - Weergave - Tekstformaat - Selecteer het gewenste formaat.(Het preview-panel moet wel aangevinkt staan).

Suc6

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 8, 2010 om 18:27
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank edrick3,
het preview-paneel wordt inderdaag mooi groot weergegeven.
Daarboven echter (Postvak-IN) nog steeds klein.
MJ.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 8, 2010 om 20:58
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
ik heb de DPI aangepast en nu is alles inderdaad groter, maar .....
in Incredimail zijn de letters in Postvak-in nog steeds klein !
MJ.

hellevoet
door hellevoet - Nov 8, 2010 om 21:55
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo, daar ben ik nog even.

Wanneer ik mail binnen haal met incredimail kan ik kiezen:

Weergave>tekstgrootte en dan krijg ik een rijtje met

Groot
Groter
Medium
Kleiner
Kleinste

Hier kan ik dan kiezen ik kan me haast niet voorstellen, dat jij dat niet kunt.

Heb je wel de laatste versie van Incredimail, n.l. incredimail 2 ??

Ik hoop, dat je de oplosssing nog vindt.

Ik heb wel IE8 en jij firefox, maar kan me niet voorstellen, dat het daaraan ligt

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 8, 2010 om 23:01
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ja, inkomende berichten kan ik ook qua tekst groter en kleiner maken.
Het gaat me echter om de lettergrootte van het hoofdscherm.
Als ik postvak IN aanklik staan daar dus de binnengekomen berichten
in een rij onder elkaar. MET VOOR MIJ TE KLEINE LETTERS
Dus niet een geopend bericht maar de opsomming van de berichten.
Overigens ook de rest van het Hoofdscherm.
MJ.

hellevoet
door hellevoet - Nov 9, 2010 om 10:57
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo

Als ik het goed heb begrepen, gaat het om de lettergrootte van de gehele layout van credimail.

Het enige , wat ik nog kan verzinnen is je resolutie.

Hoe hoger de resolutie, des te kleiner je tekst.

E.e.a. is dan ook weer afhankelijk van je beeldscherm.

Misschien kunnen de meer ervaren experts hier wat mee.

Ik had begrepen, dat het alleen om de tekstgrootte van mails ging.

Is credimail eerder wel goed geweest en zo ja wat is er dan veranderd??

Andere versie van windows of ander beeldscherm???

Ik ben benieuwd, wat de ervaren experts hier mee kunnen.

Hartelijke groetjes en wederom succes

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Nov 9, 2010 om 11:09
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank hellevoet,
ook dat (aanpassen resolutie) heb ik al geprobeerd.
Maar dat geeft weer andere ongein, erger dan dat Incredimail-venster.
Ik denk dat ik er mee zal moeten leren leven, desnoods met
gebruik van het "Vergrootglas`.
MJ.

hellevoet
door hellevoet - Nov 9, 2010 om 12:46
151 Antwoorden / 28 Vragen

Geen dank hoor mjvanderwerf

Met liefde gedaan, jammer, dat het niet opgelost is.

Misschien komt er nog iemand met het ei van Columbus

blackpalm
door blackpalm - Feb 24, 2011 om 12:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

DE oplossing voor dit probleem is als volgt.
Ga naar beeldscherminstellingen via buroblad rechtermuisknop aan persoonlijke voorkeur aanpasssen.
Zet de resolutie op 1024 bij 768 pixels en het probleem is opgelost.

Ik hoor graag of het helpt.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2011 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@blackpalm,

.....ook dat (aanpassen resolutie) heb ik al geprobeerd.....

Denk dus niet dat dit DE oplossing is.

inbar
door inbar - Mar 9, 2011 om 22:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zit de fout in de laatste updates van IM.
Ze zeggen er aan te werken maar tot nu toe nog geen oplossing.
Lees:
http://forums.incredimail.com/viewtopic.php?f=11&t=6190

Is wel in het Engels.
Dus voorlopig vergrootglas gebruiken, ben ik bang....