re
door reitsmafiets Sep 22, 2008 om 15:19
Computers & telefonie

Tele2 email en Norton Security

Ik heb onlangs tele2 als provider. Alleen bij de instellingen wordt mijn inkomende email iedere keer op code 127.0.0.1 gezet en niet pop.tele2.nl wat ik WEL ingevuld heb.

Waarschijnlijk is NORTON de oorzaak!

1) Wat moet ik instellen zodat pop.tele2.nl blijft en NIET iedere keer bij het opnieuw opstarten van de computer dit wordt gewijzigd in 127.0.0.1

2) Norton vraagt nu ook om registratie met wachtwoord. Moet ik dit doen of kost dit geld?

Groet

RF

NORTON vraagt nu ook om updat en verzoekt om

505 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2008 om 15:37
16960 Antwoorden / 202 Vragen

Als hier al vaker gemeld: Norton geeft wel vaker problemen met programma's van anderen. Om die reden heb ik bij mijn huidige PC het voorgeinstalleerde Norton op advies van HP verwijderd. Voor het verwijderen, benut:

 norton removal tool, gebruikt u dat niet, dan blijven er restanten achter en houdt u het probleem. Het kan echter helpen als u eerst eens Norton uitschakeld. Ook een mogelijkheid is, dat uw licentie is verlopen en dan wijs ik u op het bestaan van goede en gratis scanners zoals bijv. AVG en Avast.

dirck
door dirck - Sep 22, 2008 om 20:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

1) Wat moet ik instellen zodat pop.tele2.nl blijft en NIET iedere keer
bij het opnieuw opstarten van de computer dit wordt gewijzigd in

Dit moet je zo laten staan, de meeste virusscanners wijzigen je inkomende en uitgaande mailservers in 127.0.0.1 (localhost)

Dit betekend niets anders dan dat het email-verkeer eerst omgeleid wordt naar je virusscanner (emailscanner) om te controleren of er ook een virus in het mailtje zit.
Wordt er niks gevonden, dan wordt het mailtje verzonden of je krijgt het mailtje binnen.

Als je dus geen problemen hebt, dan kun je het gewoon zo laten staan.

Wat je 2e vraag betreft, als dit een 30 dagen versie van Norton is, dan kun je hem ook verwijderen en de gratis Avast! of AVG proberen.
Bevalt Norton je wel, dan kun je ervoor kiezen om Norton te registreren en ervoor te betalen.

Groet, Dirck

re
door reitsmafiets - Sep 23, 2008 om 12:20
2 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Dirk,

Dat betekent dat ik iedere keer weer in de instellingen pop.tele2.nl moet invullen want anders krijg ik geen emails binnen

Groet

RF