ol
door olliebob Aug 5, 2010 om 20:31
Computers & telefonie

Tele2 internet ook via kabel?

Tele2 maakt veel reclame voor internet/bellen/digitale tv. Maar heb je voor internet/bellen een telefoonaansluiting nodig via KPN of een adsl-aansluiting? Ik heb geen telefoonaansluiting meer. Alles loopt via de kabel maar kan ik ook dit pakket van tele2 krijgen of moet ik eerst weer een telefoonaansluiting/adsl-aansluiting hebben? Ik heb nu alles via de kabelaansluiting via ziggo. Ik heb de klantenservice van tele2 gebeld maar echt helder antwoord kreeg ik niet direct. Kan iemand mij hier info over geven?

10901 10 Rapporteer

genius
door genius - Aug 5, 2010 om 21:01
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo olliebob,

Wij hebben ook letterlijk alles van Tele2 -tot grote tevredenheid- en zijn destijds overgestapt van Ziggo (ook alles).

Tele2 maakt gebruik van de telefoonaansluiting die in jouw huis aanwezig is. Ongeacht het feit of deze (nog) geactiveerd is via KPN.

Tegenwoordig levert Tele2 ook via Kabel, zie: Link

Het lijkt mij in jouw geval simpeler om over te stappen op Kabel van Tele2, en gebruik te maken van de overstapservice van Tele2.

Eventueel vindt je via de link verdere info en FAQ.

Succes met je keuze!

G.

ol
door olliebob - Aug 5, 2010 om 21:49
5 Antwoorden / 3 Vragen

Dag Genius,

Hartelijk dank voor je reaktie. Maar kan de telefoon en internet via Tele2 ook geleverd worden via de kabel zoals Ziggo dat nu doet? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Dus kan Tele2 óók digitaal via de kabel internet en bellen leveren of moet ik hiervoor weer adsl of mijn telefoonaansluiting weer aan laten sluiten via de KPN, alvorens Tele2 mij ook bellen en internet kan leveren?

Groetjes
Ollie

genius
door genius - Aug 5, 2010 om 22:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=olliebob schreef op donderdag 5 aug 2010, 21:49]Dag Genius,

Hartelijk dank voor je reaktie. Maar kan de telefoon en internet via Tele2 ook geleverd worden via de kabel zoals Ziggo dat nu doet? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Dus kan Tele2 óók digitaal via de kabel internet en bellen leveren of moet ik hiervoor weer adsl of mijn telefoonaansluiting weer aan laten sluiten via de KPN, alvorens Tele2 mij ook bellen en internet kan leveren?

Groetjes
Ollie

Hoi,

Je hebt KPN helemaal niet, nóóit meer nodig. En ja, Tele2 kan óók digitaal via de kabel internet en bellen leveren. Zie hiervoor de link in mijn vorige bericht.

Succes,

G.

pavoordf
door pavoordf - Aug 5, 2010 om 23:33
519 Antwoorden / 73 Vragen

Internet en telefonie blijft via ADSL zie de FAQ van tele2

http://se.tele2.nl/kabeltelevisie/kabeltelevisie-veelgestelde-vragen.html

# Als ik nu Kabeltelevisie van Tele2 neem, is mijn internet dan voortaan ook via de kabel?

Nee, je internetverbinding gaat via ADSL. Dit geldt ook voor Interactieve TV en Bellen van Tele2.

edwardus
door edwardus - Aug 6, 2010 om 00:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het antwoord is inderdaad net als wat pavoordf zegt: nee, alleen de analoge(!) tv komt binnen via de kabel, de rest gaat via ADSL.
Dat komt doordat er alléén concurrentie op het analoge signaal via het kabelnet is toegestaan. Jammer, want de kabelaars zijn nou juist bezig analoog af te schaffen.

ol
door olliebob - Aug 6, 2010 om 17:42
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk bedankt voor de reakties. Ik begrijp dus dat bellen en internet wel via de adsl gaat maar moet ik dan mijn telefoonlijn (die nu afgesloten is) weer activeren en een abonnement bij KPN afsluiten?

genius
door genius - Aug 6, 2010 om 17:48
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=olliebob schreef op vrijdag 6 aug 2010, 17:42]Hartelijk bedankt voor de reakties. Ik begrijp dus dat bellen en internet wel via de adsl gaat maar moet ik dan mijn telefoonlijn (die nu afgesloten is) weer activeren en een abonnement bij KPN afsluiten?
Nee dus. Lees eerdere reakties, o.a. van mijn kant.

Geen KPN meer nodig!

Succes!

G.

edwardus
door edwardus - Aug 6, 2010 om 20:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Om precies te zijn heb je geen KPN meer nodig, maar Tele2 levert telefonie en internet alleen via ADSL en niet via de kabel. Je hebt dan dus 2 verschillende aansluitingen van Tele2.

jo
door johnvoorts - Nov 2, 2010 om 16:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid tele2 kan niet via de kabel worden geleverd. Grote providers die wel via de kabel leveren zijn Ziggo en Upc deze zijn tevens ook heel goedkoop zag ik in goedkoop internet via de kabel. Op deze site kan je tevens ook andere pakketten via de kabel vergelijken.

sj
door sjaaklemmers - Feb 20, 2011 om 00:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je internet afsluit via de kabel is er geen KPN aansluiting nodig omdat de aansluiting niet over de KPN-lijn gaat. Ik heb gelezen dat internet en bellen afsluiten gelezen goedkoper kan bij Online dan bij Tele2. Wellicht een optie om daar eens naar te kijken als het bij Tele2 onduidelijk blijft.