jo
door jolanda14859 Jan 7, 2006 om 21:37
Computers & telefonie

Tele2 liegt en weigert info te geven

Mag tele2 het wachtwoord en mijn gebruikersnaam geheim houden zodat ik alleen een modem van tele2 kan gebruken? Ze willen het niet geven en draaiden er aan alle kanten om heen , we zijn uren aan het bellen geweest en kregen tegenstrijdige info. Bij productinfo van tele2 staat wel dat IN PRINCIPE alleen een tele2modem gebruikt kan worden ivb unieke instellingen. Maar op geen enkel papier dat ik heb ontvangen wordt dit vermeld. Maar blijft de vraag is dit legaal? Had ik dit van te voren kunnen weten, moeten weten/ Ik heb namelijk van een vriend een wirelessmodem gekregen en heb wachtwoord en gebruikersnaam nodig om het aan te sluiten! Wie weet raad?

434 3 Rapporteer

sl
door sloper - Jan 8, 2006 om 23:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

kun je via de pc niet in je modem komen dan?

je modem heeft namelijk een eigen ip adres die je in het adresbalk van je browser (internet explorer) kunt invoeren....

sl
door sloper - Jan 8, 2006 om 23:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

dat ip v/h modem moet ergens op een stickertje op t modem staan

ra
door ranco - Feb 9, 2006 om 11:09
9 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt als volgt uw instellingen in de modem wijzigen:

klik op Start -> Uitvoeren typ daarin "cmd" en druk op enter.
U krijgt een klein zwart DOSvenster voor u, typ hier in: ipconfig
U krijgt dan enkele gegevens te zien. Kijk wat er achter het woord
IP-adres staat. Vol het onderstaand lijstje:

Staat er :
10.0.0 ...... enz   dan Ipadres modem = 10.0.0.1
192.168.0...enz dan IP-adres modem = 192.168.1.1

Open uw Internetbrowser en typ uw Ipadres van uw Modem in (Zie hierboven). U komt dan in het configuratiemenu van uw modem waar u ook uw gebruikersnaam ziet staan.