an
door ansto62 Mar 9, 2015 om 13:44
Computers & telefonie

Tele2: Overstappen van 20Mb naar 40 MB

Een week of 6 geleden werd mij door iemand van Tele 2 gevraagd over te stappen van 20 MB naar 40 Mb.. Ik kreeg 3 maanden een rekening van slechts € 30 en daarna zou ik een bedrag van € 49 per maand gaan betalen. De overstap zou plaatsvinden op 19 februari. Op die dag had ik gaan internet, telefoon en tv. 's Avonds na 18.00 uur mocht ik de nieuwe decoder aansluiten. Bijna alles deed het daarna weer op één dingetje na... ik kon geen mails meer versturen, wel ontvangen maar ook niet meer beantwoorden. Tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Bijna iedere dag telefonisch contact gehad met Tele2. Vriendelijke mensen en behulpzaam. Wat koop ik ervoor. Via de mail van Tele2 kan ik mails versturen. Om in te loggen moet ik een aantal handelingen verrichten. Ik ben dit gedoe meer dan zat. Merk ook niet dat aan de storing gewerkt wordt. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt of last hebben van de "overstap-storing"?

1140 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2015 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens de instellingen van uw account in uw mailprogramma op de pc gecontroleerd en/of opnieuw ingesteld?
Lees eens klik hier.

an
door ansto62 - Mar 9, 2015 om 18:31
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dag aurora1, Dank voor de reactie. Samen met Tele2 heb ik de instellingen al 2x opnieuw ingesteld. Op het ogenblik krijg ik via Live Mail ook geen mails meer binnen. Volgens Tele2 schijnt die storing extern plaats te vinden... en kunnen zij daar zelf niets aan doen. Vreemd dat Tele2 wel deze aanbeveling doet maar geen verantwoording neemt voor de mensen die met deze storing gedupeerd zijn. Die storing was er al vanaf 11 februari. Waarom hebben zij niet gewacht met overzetten van 20 naar 40 MB? Iedere keer krijg ik te horen dat eraan wordt gewerkt. Niet dus. Prettige avond!

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2015 om 18:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zou ik uw klacht ook eens op het forum zetten, te vinden via mijn eerder gegeven link.
Lees ook bijv. eens klik hier dan ziet u dat daar ook gereageerd wordt.

an
door ansto62 - Mar 9, 2015 om 19:14
4 Antwoorden / 3 Vragen

aurora1, zonder Facebook kan ik niet inloggen en ben niet kundig genoeg om dit allemaal te begrijpen en te kunnen toepassen. Tele2 mensen hebben mij wat dit alles betreft goed geholpen en alles voorgekauwd maar helaas mocht het allemaal niet baten. Waarschijnlijk wordt het een andere provider maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Tot voor kort was ik tevreden over Tele2.

ph
door philip36 - Mar 9, 2015 om 19:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Toch zou ik de instellingen van de e-mail nog eens grondig controleren.
Zie de link

htaps//www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/mail-instellingen/

ho
door hopetobehelping - Mar 9, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ansto62,

heeft u niet iemand in uw omgeving die met u mee kan kijken en u hiermee kan helpen ?
Het hoeft niet persé aan Tele2 te liggen. U geeft aan dat u voor de omzetting al problemen ondervond.

Het zou ook goed kunnen dat het probleem in uw Live Mail zit, een herinstallatie zou dan te overwegen zijn (dan wel eerst wel de mails bewaren die u wilt bewaren).

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2015 om 19:39
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ik ben recentelijk ook gewijzigd in dezelfde situatie, geen problemen at all. werkte in één keer goed en nee ik werk er niet.

Ik zou ook alle instellingen, dubbel, controleren. Dat wil zeggen, met een "meekijker".

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2015 om 20:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel op de rode woorden geklikt in mijn reacties?
Ik lees niet dat je op Facebook zou moeten inloggen. U kunt op dat forum toch gewoon inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van uw account bij Tele2?
Ik zou zoals al is gezegd, de accounts opnieuw instellen. Dus verwijderen en opnieuw beginnen zoals op de via mijn link gegeven pagina vermeld staat. Het is inderdaad misschien een goed idee om iemand mee te laten helpen, handige buurjongen o.i.d.

an
door ansto62 - Mar 9, 2015 om 20:35
4 Antwoorden / 3 Vragen

hopetobehelping. Op de site van Tele2 had ik gelezen dat die storing al was vanaf 11-02. Zelf had ik pas last vanaf de omwisseling op 19-02. Tele2 geeft zelf aan dat deze storing bij een extern bedrijf ligt en dat zij daar zelf niets aan kunnen verhelpen. Tele2 is afhankelijk... Maar ik zal hulp gaan inroepen. Mijn geduld raakt op! Dank jullie allemaal voor alle adviezen.

macwouter
door macwouter - Mar 10, 2015 om 01:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Tele 2 is adsl dus die 40 Mb kunt u op uw kont schrijven dat haal u absoluut niet en dan voor die 49 euro is belachelijk.

door 1953 - Mar 10, 2015 om 02:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U is een oor aangenaaid door Tele2! Met mijn innige deelneming!

Uitgaand: smtp.tele2.nl of mail.tele2.nl ? Daarnaast ook de poort wijzigen?

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 10, 2015 om 09:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je geen 18 of meer MB haalde zul je het nu ook niet halen....
Dus met mijn 9,8 Mb hoef ik deze dure overstap niet.

Ze leveren wel 40 maar je zult het nooit krijgen tenzij je naast de wijk centrale gaat wonen. wel duurder maar de koper draadjes zijn de beperkende dus snel terug!

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 09:55
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ik ben van circa 8 tot 9 Mb down en 1 up naar 25 Mb down en 6 Mb up gegaan, zonder één probleem, ik ben blij, ondanks de negatievelingen t.o.v. tele2, hoe sommigen hier ook zelfs zo negatief zijn dat ze je condoleren..........

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 10, 2015 om 15:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 09:55]Ik ben van circa 8 tot 9 Mb down en 1 up naar 25 Mb down en 6 Mb up gegaan, zonder één probleem
In eerste instantie had je 'n abonnement tot 20 Megabit?

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 15:37
11716 Antwoorden / 52 Vragen

@akkerdistel, Ja, eerst 20Mb.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 10, 2015 om 15:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 15:37]@akkerdistel, Ja, eerst 20Mb.
Dan wordt u dus ook besodemieterd door Tele2. Technisch gezien dus mogelijk om 20 Megabit te halen. Echter knijpen ze dus het zaakje voor ruim de helft.
En ja het gaat 'slechts' om 3 euro meer per maand, maar dan nog, netjes is toch echt anders.

Overigens heeft u wel geluk met deze snelheden via adsl, dat zouden meer mensen wel willen.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 16:34
11716 Antwoorden / 52 Vragen

@Akkerdistel, uw tekst: "Dan wordt u dus ook besodemieterd door Tele2" laat ik volledig voor uw rekening. Ik ben tevreden, het werkte in één keer goed en kan werkelijk geen negatieve punten vinden, wat u er van denkt, moet u weten. (en nee. ik werk er niet, voordat ik daar weer van beticht wordt).

macwouter
door macwouter - Mar 10, 2015 om 17:44
825 Antwoorden / 9 Vragen

Neen ik werk niet bij Ziggo en het is trouwens ook maar een flut bedrijf met zijn brakke modems. Een ding moet gezegd worden Ze geven voor die 24.25 euro per maand dan ze beloven.

anouksanne
door anouksanne - Mar 10, 2015 om 19:27
38 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is een bekend probleem bij Tele2 bij een dergelijk overstap. Wordt beschouwd als een algemene storing en er wordt wel degelijk aan gewerkt! Kennelijk valt de oplossing vinden vies tegen maar ze schijnen wel te weten waar het probleem ligt.