he
door hel1p Jul 23, 2012 om 10:36
Computers & telefonie

Tele2 SIM-kaart werkt niet

Het volgende is het geval: ik heb een SIM-only abonnement afgesloten bij Tele2. Op 16 juli zou mijn nummer geporteerd worden van Hi naar Tele2. Op dat moment zat ik in het buitenland. ik heb toen mijn SIM-kaart van Tele2 in het toestel gestopt, maar ik bleek geen toegang te hebben tot de netwerken. Terug in Nederland was het nog steeds hetzelfde. De SIM-kaart staat geen verbinding toe met het netwerk.
Vanochtend meer dan een uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice van Tele2. De oplossing die ze aanboden was dat ik 15 euro mocht betalen voor een kopie SIM-kaart die binnen 10 werkdagen (dus 14 dagen) bij mij bezorgd zou worden. Tot die tijd zou ik niet bereikbaar zijn, niet gesmst of gebeld kunnen worden en al helemaal niet zelf bellen. Dit zonder excuses van Tele2 of een poging om het geheel sneller op te lossen.
Ik heb dus een niet-werkende SIM-kaart opgestuurd gekregen van Tele2, en zij hebben als enige oplossing nog 2 weken extra onbereikbaarheid, zonder garantie dat het daarna wel opgelost is.
Iemand ervaring hiermee?

1893 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 11:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dit topic hoort m.i. meer thuis bij vraag en beantwoord.

Heeft u gecontroleerd of de juiste verbindingsinstellingen met tele2 in uw telefoon staan?
klik op hier

Mochten de instellingen kloppen, dan

Ik raad aan een aangetekende brief te schrijven en over de periode dat u geen gebruik kunt maken van de dienst uw abonnementsgeld terug te vragen op grond van de wet.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat


Vorder in de brief de kosten van de nieuwe simkaart, de telefoonkosten + de kosten van de aangetekende brief terug, omdat u deze onkosten gemaakt heeft n.a.v. de levering v.e. defecte simkaart.

he
door hel1p - Jul 23, 2012 om 11:37
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik twijfelde ook over de juistheid van de plaats, discussie of vraag/antwoord. Dan kan ik het beter daar zetten misschien. Maar hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb direct een aangetekende brief verstuurd, ik hoop dat het wat oplevert, want dit is een zeer slecht begin van mijn nieuwe abonnement.

pechvogel42
door pechvogel42 - Aug 2, 2012 om 16:36
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

sorrie u te moeten teleurstellen, heb ook problemen met simpel ( gehad ) aangetekende brieven helpen niets.Ze doen er niets mee, na een tijd krijg je een rare mail of brief terug waar totaal niet in gegaan word op de inhoud van je klacht.
Helemaal niets. Je schiet er niets mee op.
Wat je zou kunnen doen is de klantenservice bellen, toets in het menu 5 x de keuze 1 dan krijg je een telefoniste.Leg uit dat ze hun beloftes niet nakomen en dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van hun diensten en dat je daarom je abonnement opzeg. Vraag wel absoluut om een bevestiging per mail! Als die binnen 20 minuten niet binnen is opnieuw bellen.
Dit is de beste manier om van dit oplichters en bedriegerszootje af tekomen.
En iedereen waarschuwen voor de rotpraktijken bij simpel.Succes!

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2012 om 17:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@pechvogel42

U vergist zich in de provider. Vraagsteller heeft problemen met Tele2.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer