rt
door rthijsse Feb 11, 2020 om 20:18
Computers & telefonie

Telefoon abonnement

Beste heer/mevrouw,

In 2008 heb ik bij Vodafone een contract afgesloten en in datzelfde jaar een 2de tijdelijk contract om nummerbehoud mogelijk te maken. Nu ben ik er recentelijk achter gekomen dat Vodafone dit tijdelijke contract stilzwijgend heeft verlengd (en dus abonnementskosten heeft doorgerekend).
Mogen zij dit zomaar doen?
Groet,

Remco

5811 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2020 om 20:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vermoedelijk wel, maar we kennen de inhoud van het contract niet.

En er pas na 12 jaar achter komen dat je twee contracten hebt?

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2020 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt 12 jaar niet naar de nota's gekeken? Onbegrijpelijk.

Neem maar eens contact op met Vodafone. Misschien krijgt u nog wat terug.

Loop ook uw bankafschriften eens zorgvuldig door. Wie weet waar u nog meer dubbel voor betaalt.

getty
door getty - Feb 11, 2020 om 20:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft blijkbaar al die jaren het geld niet gemist?
en ja, als u een aangegaan abonnement niet opzegt, ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij u. ( tenzij u kan bewijzen dat het een aflopend contract was)

Ka
door Kassagebruiker - Feb 11, 2020 om 21:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

En wellicht een smartphone gekocht met abo?

marita5
door marita5 - Feb 11, 2020 om 21:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RThijsse ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2020 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk mag dat. Als u 2 contracten heeft lopen en niets opzegt moet u voor 2 abonnementen betalen tenzij er andere voorwaarden zijn. Maar u heeft het wel snel ontdekt.
Kijk eens of er nog iets te regelen valt met Vodafone.

Controleer ook maar uw afschriften of u nog meer zaken heeft lopen die niet opgezegd zijn e.d.

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2020 om 22:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

12 jaar? En dat is niet opgevallen? Dan ben ik wel hard in mijn oordeel: ongelofelijk. En ook: mocht u er alsnog achteraan willen gaan: banken zijn verplicht betalingen van 7 jaar 'vast te houden' daarna worden ze vernietigd. Tenzij u papieren afschriften van 15 jaar geleden nog in uw bezit heeft. Wat onverlet laat: u heeft veel te laat actie ondernomen. Zij mogen dit "zomaar" doen, alleen al om de reden dat u niets heeft gedaan om het daadwerkelijke abonnement te stoppen. Maar gelukkig voor u heeft u voldoende inkomsten dat u dit niet eens gemerkt heeft.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2020 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je nog steeds die  2 telefoonnummers van de Vodafone?
Of is er een afgesloten en betaal je daar nog steeds voor, want dan moet er iets mis gegaan zijn. Mogelijk krijg je dan geld terug, maar ivm verjaring maximaal 5 jaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2020 om 09:56
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Ja en en is maar één oplossing: meteen opzeggen!

(U kunt uiteraard toch alsnog bij Vodafone om enige coulance vragen maar het is ook mij opvallend dat u dit nu pas ontdekt met ook mijn vraag: waarom een dubbel abonnement voor behoud telefoonnummer? Bij overstap ging dat ook in 2008 al mee (al kon het soms even duren).

po
door polsss - Feb 12, 2020 om 11:09
2 Antwoorden / Vragen

Schakel de afdeling Bemiddeling in van de Consumentenbond. Ik heb heel goede ervaringen met ze zoals ze Vodafone weten aan te pakken.
peter

soesje_1
door soesje_1 - Feb 12, 2020 om 12:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja is altijd al zo geweest ik laat mijn abonnement altijd zo doorlopen. Als je dat niet wilt moet je op tijd opzeggen.

latevogel
door latevogel - Feb 12, 2020 om 12:55
86 Antwoorden / 0 Vragen

Is de vaste looptijd van uw abonnement voorbij? Dan kunt u het abonnement opzeggen wanneer u wilt. U hebt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Die maand gaat meteen lopen op de dag dat u uw abonnement opzegt.  Zegt u uw abonnement niet op? Dan blijft uw abonnement doorlopen totdat u het opzegt.

Als ik uw schrijven doorlees, vermoed ik dat 2008  2018 moet zijn. Klopt dat? En dan zou u wanneer u wilt bij een 1-jarig contract dus nu ten alle tijde op kunnen zeggen met waarschijnlijk 1 maand opzegtermijn. Bij een 2-jarig contract kunt u dus dit jaar het contract beëindigen.

mo
door mof - Feb 12, 2020 om 13:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee.

diumenge
door diumenge Feb 12, 2020 om 19:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom niet?

jewee
door jewee - Feb 12, 2020 om 13:18
61 Antwoorden / Vragen
wi
door wini1940 - Feb 12, 2020 om 14:05
10 Antwoorden / 1 Vragen
1paul
door 1paul - Feb 12, 2020 om 15:33
3148 Antwoorden / 0 Vragen

JA dit mogen ze doen, staat ook in de voorwaarden vermeld als u een kontrakt afsluit dat als u niet opzegt dit kontrakt doorloopt...

Voor nu, zeg deze op, geld terug zit er niet in maar uitleggen aan Vodafone en deze vraag stellen kan altijd natuurlijk...

hans515
door hans515 - Feb 12, 2020 om 18:34
250 Antwoorden / 117 Vragen

Het lijkt erop, dat je je financiën  nooit checkt, maar na  zo'n lange periode kun je toch zo weg bij Vodafone ?

Jo
door Jo Feb 12, 2020 om 19:53
4 Antwoorden / Vragen

hallo hans515
dat lijkt mij ook, met een maand opzeg termijn.

Jo
door Jo - Feb 12, 2020 om 19:50
4 Antwoorden / Vragen

hallo

U heeft het over een 'tijdelijk contract' dus deze zou vanzelf af moeten lopen en zou dus niet opgezegt hoeven worden.
het enige wat u kunt doen als eerste is Vodafone bellen.
veel succes