Telefoonabonnement ontbinden
Hallo,
Op 20-2 heb ik mijn telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe opgezegd. 19-4 zou het abonnement stoppen.
Op 22-2 heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij BEN. Op 20-4 zou het nieuwe abonnement ingaan.
Helaas werkte mijn nieuwe abonnement (met uiteraard een nieuwe SIM kaart) niet op de ingangsdatum. Na moeizaam contact te hebben gekregen met BEN, en ze ongeveer een week of 2 hebben moeten puzzelen, hebben ze ontdekt dat het nummerbehoud eerst is afgewezen en daarna toch weer goedgekeurd is.
Helaas zou dit pas op 26-5 goed komen. Ondanks dit teleurstellende bericht ben ik geduldig gaan wachten.
Gelukkig hebben ze wel een tijdelijk nummer actief gemaakt, zo kon ik in ieder geval bellen en gebeld worden. Jammer dat niemand mijn nummer had, maar toch.
Op de een of andere manier is het ze niet gelukt om internet actief te krijgen in deze periode.
26-5.....geen nummer overgezet.
28-5, eindelijk gaan ze kijken waarom het niet is gelukt.
1-6, opeens kan ik bellen, hoera. Helaas merk ik al snel dat ik wel kan bellen maar niemand kan mij bellen!! Ze krijgen direct mijn voicemail. Erg vreemd is ook dat als je die voicemail inspreekt ik deze ook niet ontvang. Sterker nog, ik heb een voicemail van T-mobile.
3-6, eindelijk internet.
Tot op de dag van vandaag kan niemand mij bellen en ik heb geen idee wanneer dit opgelost wordt. Contact met BEN lukt me ook niet meer. Ze nemen contact met me op als ze meer weten......
Het enige positieve wat ik kan zeggen is dat ze me tot op heden niets in rekening hebben gebracht maar het zal me niets verbazen als die rekening nog komt.
Ik wil dit contract ontbinden. Ze houden zich immers niet aan hetgeen we overeen zijn gekomen en ik heb er totaal geen vertrouwen in dat ze dit nog binnen een redelijke tijd voor elkaar gaan krijgen.
Ik heb ze inmiddels al meer dan 8 weken de tijd gegeven dit probleem op te lossen, maar zonder voldoende resultaat.
Sta ik in mijn recht dit per direct te ontbinden? En op welke manier kan ik dit doen?
Het is al fout gegaan bij het opzeggen bij HN, dat moet je nooit doen als je nummerbehoud wenst. Het opzeggen moet je door de nieuwe provider laten doen. Tweede fout was naar Ben overstappen.
Maar afijn, stel ze in gebreken.
Ontbinden kan wel, maar alleen na een ingebrekestelling en nadat de termijn die u geeft om e.e.a. op te lossen, is verlopen, zodat men in verzuim is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Bedankt beiden voor jullie reactie.
In het verleden heb ik ook eerst mijn oude abonnement opgezegd en pas daarna een nieuwe afgesloten. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat dit niet mag of kan, dus dan ga ik er vanuit dat gewoon moet kunnen.
Ik heb vorige week aangegeven dat ik wil dat het deze week opgelost is omdat ik het contract anders wil ontbinden. Sta ik op deze manier in mijn recht dit vanaf maandag dus te doen?
BEN is niet zo'n goede keus lijkt mij.
Bij De Consumentenbond zijn 1067 klachten over BEN binnengekomen.
In gebreke stellen moet schriftelijk en u moet bewijs ervan hebben. Hebt u een ontvangstbevestiging van die mail / een brief aangetekend verstuurd? Zo nee, dan moet u dit alsnog doen (een aangetekende brief sturen).
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
De enige manier om contact te hebben met BEN is via persoonlijke berichten op facebook. Telefonisch is het niet te doen, de wachttijden worden alleen langer in plaats van korter.
Ik heb op facebook in een privébericht naar BEN aangegeven dat ik ze tot en met deze week geef omdat ik het anders wil ontbinden. Dit is zeker niet voldoende of wel? Het is schriftelijk en ik heb het bericht nog.
Als ik alsnog een brief moet sturen, hoe lang moet ik ze minimaal geven aan tijd?
Dat is niet voldoende. Dat u een berichtje hebt verzonden bewijst op zich niets. U hebt een lees/ontvangstbevestiging nodig van zo'n bericht (FB, sms, email e.d.). Bij gebreke daarvan zult u dus een aangetekende brief moeten verzenden. Pas op die manieren staat vast dat uw bericht is verzonden en aangekomen (dan wel geweigerd, maar dat maakt niet uit).
Wat de status is van een aangetekende brief kunt u volgen via internet (print de resultaten van ontvangst/weigering/niet afhalen dan uit en bewaar deze goed!). In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op als deze retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter deze eventueel zelf kan openen en kan vaststellen wat u wanneer gestuurd hebt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ben heeft een contactformulier op de site, als het goed is krijg je daar - gratis - een ontvangstbevestiging van, scheelt toch weer zo'n 8 euro.
Verder de tip om voor 'n dual-sim-telefoon te gaan. 1. prepaid-sim met jouw telefoonnummer 2. sim met abonnement.
Kun je nooit jouw nummer verliezen bij het overstappen, daarnaast kun je daarmee een heel stuk voordeliger uit zijn.
[quote=akkerdistel schreef op woensdag 17 jun 2015, 20:05]Ben heeft een contactformulier op de site, als het goed is krijg je daar - gratis - een ontvangstbevestiging van, scheelt toch weer zo'n 8 euro.
Verder de tip om voor 'n dual-sim-telefoon te gaan. 1. prepaid-sim met jouw telefoonnummer 2. sim met abonnement.
Kun je nooit jouw nummer verliezen bij het overstappen, daarnaast kun je daarmee een heel stuk voordeliger uit zijn.
2 heel concrete tips voor dit geval! Neem deze goede tips ter harte vraagsteller, zou ik zeggen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer