jo
door joozt Jun 16, 2015 om 22:17
Computers & telefonie

Telefoonabonnement ontbinden

Hallo,

Op 20-2 heb ik mijn telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe opgezegd. 19-4 zou het abonnement stoppen.
Op 22-2 heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij BEN. Op 20-4 zou het nieuwe abonnement ingaan.
Helaas werkte mijn nieuwe abonnement (met uiteraard een nieuwe SIM kaart) niet op de ingangsdatum. Na moeizaam contact te hebben gekregen met BEN, en ze ongeveer een week of 2 hebben moeten puzzelen, hebben ze ontdekt dat het nummerbehoud eerst is afgewezen en daarna toch weer goedgekeurd is.
Helaas zou dit pas op 26-5 goed komen. Ondanks dit teleurstellende bericht ben ik geduldig gaan wachten.
Gelukkig hebben ze wel een tijdelijk nummer actief gemaakt, zo kon ik in ieder geval bellen en gebeld worden. Jammer dat niemand mijn nummer had, maar toch.
Op de een of andere manier is het ze niet gelukt om internet actief te krijgen in deze periode.

26-5.....geen nummer overgezet.
28-5, eindelijk gaan ze kijken waarom het niet is gelukt.
1-6, opeens kan ik bellen, hoera. Helaas merk ik al snel dat ik wel kan bellen maar niemand kan mij bellen!! Ze krijgen direct mijn voicemail. Erg vreemd is ook dat als je die voicemail inspreekt ik deze ook niet ontvang. Sterker nog, ik heb een voicemail van T-mobile.
3-6, eindelijk internet.

Tot op de dag van vandaag kan niemand mij bellen en ik heb geen idee wanneer dit opgelost wordt. Contact met BEN lukt me ook niet meer. Ze nemen contact met me op als ze meer weten......
Het enige positieve wat ik kan zeggen is dat ze me tot op heden niets in rekening hebben gebracht maar het zal me niets verbazen als die rekening nog komt.

Ik wil dit contract ontbinden. Ze houden zich immers niet aan hetgeen we overeen zijn gekomen en ik heb er totaal geen vertrouwen in dat ze dit nog binnen een redelijke tijd voor elkaar gaan krijgen.
Ik heb ze inmiddels al meer dan 8 weken de tijd gegeven dit probleem op te lossen, maar zonder voldoende resultaat.

Sta ik in mijn recht dit per direct te ontbinden? En op welke manier kan ik dit doen?

3315 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2015 om 22:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is al fout gegaan bij het opzeggen bij HN, dat moet je nooit doen als je nummerbehoud wenst. Het opzeggen moet je door de nieuwe provider laten doen. Tweede fout was naar Ben overstappen.

Maar afijn, stel ze in gebreken.

uwjurist
door uwjurist - Jun 17, 2015 om 08:25
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ontbinden kan wel, maar alleen na een ingebrekestelling en nadat de termijn die u geeft om e.e.a. op te lossen, is verlopen, zodat men in verzuim is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door joozt - Jun 17, 2015 om 10:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt beiden voor jullie reactie.
In het verleden heb ik ook eerst mijn oude abonnement opgezegd en pas daarna een nieuwe afgesloten. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat dit niet mag of kan, dus dan ga ik er vanuit dat gewoon moet kunnen.

Ik heb vorige week aangegeven dat ik wil dat het deze week opgelost is omdat ik het contract anders wil ontbinden. Sta ik op deze manier in mijn recht dit vanaf maandag dus te doen?

wimmi20
door wimmi20 - Jun 17, 2015 om 11:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

BEN is niet zo'n goede keus lijkt mij.
Bij De Consumentenbond zijn 1067 klachten over BEN binnengekomen.

uwjurist
door uwjurist - Jun 17, 2015 om 12:16
1043 Antwoorden / 0 Vragen

In gebreke stellen moet schriftelijk en u moet bewijs ervan hebben. Hebt u een ontvangstbevestiging van die mail / een brief aangetekend verstuurd? Zo nee, dan moet u dit alsnog doen (een aangetekende brief sturen).
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2015 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog even op de site van de Consuwijzer klik hier, ook voor eventuele (naar uw situatie aan te passen) voorbeeldbrieven.

jo
door joozt - Jun 17, 2015 om 13:19
4 Antwoorden / 2 Vragen

De enige manier om contact te hebben met BEN is via persoonlijke berichten op facebook. Telefonisch is het niet te doen, de wachttijden worden alleen langer in plaats van korter.
Ik heb op facebook in een privébericht naar BEN aangegeven dat ik ze tot en met deze week geef omdat ik het anders wil ontbinden. Dit is zeker niet voldoende of wel? Het is schriftelijk en ik heb het bericht nog.
Als ik alsnog een brief moet sturen, hoe lang moet ik ze minimaal geven aan tijd?

uwjurist
door uwjurist - Jun 17, 2015 om 16:06
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet voldoende. Dat u een berichtje hebt verzonden bewijst op zich niets. U hebt een lees/ontvangstbevestiging nodig van zo'n bericht (FB, sms, email e.d.). Bij gebreke daarvan zult u dus een aangetekende brief moeten verzenden. Pas op die manieren staat vast dat uw bericht is verzonden en aangekomen (dan wel geweigerd, maar dat maakt niet uit).
Wat de status is van een aangetekende brief kunt u volgen via internet (print de resultaten van ontvangst/weigering/niet afhalen dan uit en bewaar deze goed!). In principe komt het risico van weigeren/niet aannemen/ophalen voor rekening van de geadresseerde.
Let op als deze retour komt moet u deze niet openmaken! Deze moet u dicht laten zodat de rechter deze eventueel zelf kan openen en kan vaststellen wat u wanneer gestuurd hebt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 17, 2015 om 20:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ben heeft een contactformulier op de site, als het goed is krijg je daar - gratis - een ontvangstbevestiging van, scheelt toch weer zo'n 8 euro.

Verder de tip om voor 'n dual-sim-telefoon te gaan. 1. prepaid-sim met jouw telefoonnummer 2. sim met abonnement.
Kun je nooit jouw nummer verliezen bij het overstappen, daarnaast kun je daarmee een heel stuk voordeliger uit zijn.

uwjurist
door uwjurist - Jun 17, 2015 om 20:09
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 17 jun 2015, 20:05]Ben heeft een contactformulier op de site, als het goed is krijg je daar - gratis - een ontvangstbevestiging van, scheelt toch weer zo'n 8 euro.

Verder de tip om voor 'n dual-sim-telefoon te gaan. 1. prepaid-sim met jouw telefoonnummer 2. sim met abonnement.
Kun je nooit jouw nummer verliezen bij het overstappen, daarnaast kun je daarmee een heel stuk voordeliger uit zijn.

2 heel concrete tips voor dit geval! Neem deze goede tips ter harte vraagsteller, zou ik zeggen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door joozt - Jun 17, 2015 om 20:59
4 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, goede tips! Ik zal zeker via het contactformulier via de site invullen.
Dual-sim-telefoon lukt helaas niet, ik heb net een nieuwe, ook via BEN.
Ik heb vandaag bericht gekregen van BEN.

Hoi Joost,
Je situatie is dusdanig complex dat ik diverse hulplijnen heb ingeschakeld om naar je probleem te kijken. De deadline die je mij stelt lijkt mij reëel. Ik geef je deze week nog feedback en een gepaste tegemoetkoming.
De groeten van Ben

Als eerste lijkt het mij zo dat het bericht is ontvangen en ze het via dit bericht bevestigen. Desondanks ga ik het alsnog via de site doen.
Het geeft ook de impressie dat ze er zeker van zijn dat het deze week opgelost wordt. Dat is natuurlijk wat ik het liefste wil ipv discussie en gedoe.

Tot zover in ieder geval heel erg bedankt voor alle adviezen, ik ben er erg mee geholpen!!

labren
door labren - Jun 18, 2015 om 13:53
862 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon niet meer betalen dan stopt het vanzelf

uwjurist
door uwjurist - Jun 18, 2015 om 14:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 18 jun 2015, 13:53]gewoon niet meer betalen dan stopt het vanzelf .
Dat vind ik geen goed advies en dat raad ik vraagsteller dan ook af.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door joozt - Jun 18, 2015 om 14:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

Niet betalen is inderdaad geen goed advies

wimmi20
door wimmi20 - Jun 18, 2015 om 15:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit onverstandige advies heeft Labren al veel vaker gegeven op soortgelijke vragen.
Dan vertel ik hem dat stoppen met betalen gerechtelijke cosequensies kan hebben met een BKR registratie.
Het gevolg van een BKR registratie is dat je nergens meer een telefoon abo kunt afsluiten.
En je ook niet meer op krediet kunt kopen.
Ik heb dit antwoord al meerdere keren aan Labren gegeven.
Maar nix helpt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++================

=labren schreef op donderdag 18 jun 2015, 13:53: gewoon niet meer betalen dan stopt het vanzelf