bertwassenberg
door bertwassenberg Dec 11, 2023 om 11:58
Computers & telefonie
TELEFOONTERREUR

Sinds enige tijd belt regelmatig een nummer uit Breda dat ik niet ken én dus niet opneem. Het is tekens hetzelfde liedje. Er wordt gebeld, ik accepteer de oproep niet en binnen 2 seconden wordt opnieuw gebeld. Ik neem weer niet op en dan blijft het enige tijd/uren stil.
Wie/wat zit achter dit nummer?
Hoe kom ik er vanaf? Blokkeren via de iPhone helpt niet!

11072 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Dec 11, 2023 om 12:01
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Schijnt een call center te zijn dat belt namens Ziggo. Ze willen u dus waarschijnlijk een abonnement aansmeren.

Thijs12
door Thijs12 - Dec 11, 2023 om 12:06
544 Antwoorden / Vragen

De kortste weg is om op te nemen en te vragen wie dat is en waarom. Je mag onder de huidige telecommunicatie wet ook gesprekken aannemen van personen die je nog onbekend zijn. Daar is niks gevaarlijks aan. Bij de deurbel kijk je ook eerst door een raam of het een bekende is?

sira
door sira Dec 11, 2023 om 12:25
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Als je opneemt, loop je wel de kans dat ze je telefoon op afstand laten ontploffen ;-))

jewee
door jewee Dec 13, 2023 om 10:56
61 Antwoorden / Vragen

Op je smartphone kun je nummers echt wel blokkeren maar idd. waarom niet 1 x opnemen , dan weet je wie er belt en kun je doorgeven dat je niet meer gebeld wilt worden. Ook bij vaste telefoon kun je mbv je provider een nummer laten blokkeren.

Ja
door JannyBoe - Dec 11, 2023 om 12:16
520 Antwoorden / Vragen

Hallo, kijk eens op deze site. Het nummer is volgens sommige reageerders niet van Ziggo toen ze dat checkten bij Ziggo.
Dubieus?

sira
door sira - Dec 11, 2023 om 12:23
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Neem gewoon een keer op en zeg dat u niet geïnteresseerd bent. Daarna blokkeert u de nummers.
Als u blokkeert, geef het nummer dan een naam, in uw geval Terreur 01, 02, etc. etc.

Waarom zo ontzettend moeilijk doen.

Mijn bedrijf werd iedere week vele malen gebeld door allerlei nummers. Ik nam ze gewoon op, want dan wist ik wie er belde en daarna blokkeerde ik ze. Heb inmiddels geen enkele last meer.

Nummers blokkeren i-Phone https://support.apple.com/nl-nl/HT201229

Ja
door JannyBoe Dec 11, 2023 om 14:17
520 Antwoorden / Vragen

Dat heeft niks met 'moeilijk doen' te malen. Oplichting via telefoon en of apps is aan de orde van de dag.
Bij verdachte oproepen is juist niet opnemen de betere keuze.

sira
door sira Dec 11, 2023 om 15:03
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dat heeft wèl degelijk met moeilijk doen te maken.

Je kunt gewoon opnemen, er gebeurt niets. Een telefoontje is iets anders dan onbetrouwbare mail openen.
Als je opneemt, weet je wie het is en kun je zeggen dat je niet meer gestoord wil worden. Blijven ze doorgaan dan kun je het melden bij Consuwijzer.

Wat betreft oplichting, daar ben jezelf bij. Er zijn mensen die nooit opgelicht worden en er is een categorie die er altijd in zal trappen.
Ik werd 2 weken geleden ook door een onbekend nummer (076 - Breda) gebeld, ik nam gewoon op, het bleek het Amphia Ziekenhuis te zijn, een kennis van mij was opgenomen.
Ben blij dat ik uw advies niet heb opgevolgd.

Ja
door JannyBoe Dec 11, 2023 om 16:38
520 Antwoorden / Vragen

Bij 'telefoonterreur', daar gaat de vraag over wordt alom geadviseerd om voorzichtig te zijn. Bijvoorbeeld.

sira
door sira Dec 11, 2023 om 16:52
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Geen punt

CP
door CPV Dec 13, 2023 om 11:20
21 Antwoorden / Vragen

Opnemen en vragen wie waarom belt, is geen probleem.
Wat je daarna doet kan problemen geven.

sira
door sira Dec 13, 2023 om 11:28
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@CPV
Juist.
Een gezonde achterdocht is altijd goed. Terwijl een ongezonde achterdocht (door ieder onbekend nummer niet op te nemen), je leven gaat beheersen.

Franske1958
door Franske1958 - Dec 11, 2023 om 12:24
429 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfde klacht met ander nummer maar ook uit Breda

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Gebeld-door-Ziggo-voor-een-aanbieding/td-p/1296475

Of anders: opslaan in geheugen en een "lege¨ ringtone aan koppelen, Dat is een zelf opgenomen
MP3-tje van 2 seconden zonder geluid. Dan gaat je telefoon gewoon over maar je hoort niets.

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2023 om 17:05
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Neem een keer op en zeg ajs het een verkoopverhaal is gewoon dat u onder beheer staat en niets mag beslissen.

Pe
door Pensioen1954 - Dec 13, 2023 om 10:56
21 Antwoorden / Vragen

Begin eerst met dat nr opteslaan, onder de naam terreur bijvoorbeeld, en dan naar instellen en zet de ringtoon op STIL voor dat nummer. dan kan je in iedergeval die ringtoon niet horen,

do
door dolfensylvia - Dec 13, 2023 om 11:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg regelmatig om verschillende tijden telefoontjes uit engeland e.d. bijv.0447476049354 maar soms ook gewoon een nummer uit Rotterdam Ik zeg dan niets maar hoor op de achtergrond veel stemmen een call cetrum dus dit gaat al maanden zo blokker ze direct maar wordt gelijk weer teruggebeld ook deze blokkeer ik soms dagen niet en dan een week achter elkaar iedere dag
Dolf

ze
door zeemannetje - Dec 13, 2023 om 12:22
120 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je niet bij je provider zelf (waar je je telefoon abonnement hebt) regelen dat dit nr geblokkeerd wordt?

wi
door wim koelewijn - Dec 13, 2023 om 15:19
69 Antwoorden / Vragen

Als ik wordt gebeld terwijl ik in het belmenietregister sta en iemand spreek
zeg ik...ohhh,daar ga ik niet over..dat weet ik niet roep mijn vrouw even...leg de telefoon op zijn rug zonder afsluiten en laat ze in hun sop gaar koken....