curly
door curly Jun 20, 2015 om 07:18
Computers & telefonie

Telegraaf Media Groep N.V. maakt digitaal klanten account aan.

Leermoment: Telegraaf Media Groep N.V. maakt zonder persoonlijke toestemming digitaal klanten account aan.

TMG respecteert de privacy van iedere betrokkene en draagt er zorg voor dat persoonsgegevens vertrouwelijk en met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden behandeld. Wanneer men per email een advertentie opdracht doorgeeft, worden verstrekte en gebruikte persoonsgegevens vastgelegd en verwerkt. Lijkt me tot zover voor de beoogde factuur doelstelling begrijpelijk ! TMG vindt het belangrijk om persoonsgegevens met alle zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid te behandelen. Echter ze zoeken hun toevlucht door hun klanten automatisch een digitaal account aan te smeren. Niet alleen om de factuur te laten bekijken, maar met name om het inloggen via social media diensten van derde partijen mogelijk te maken. Ze baseren deze laakbare methode op de Privacy Verklaring van Telegraaf Media Groep N.V. (TMG). Veronderstel dat iemand een Facebook account voor je aanmaakt en daarna de gebruikersnaam en het wachtwoord naar je toestuurt om je beter van dienst te zijn. Daar zit je toch niet op te wachten. Gelukkig kun je tegen deze onzin in geweer komen door per email verzet aan te tekenen tegen deze toestand door een e-mail te sturen naar privacy@tmg.nl

685 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Gelukkig kun je tegen deze onzin in geweer komen door per email verzet aan te tekenen tegen deze toestand door een e-mail te sturen naar privacy@tmg.nl....
Dat zou ik dan maar doen. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je dat hier al gemeld?

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Link doet het niet (meer). Nogmaals: klik hier.

curly
door curly - Jun 20, 2015 om 14:34
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 jun 2015, 12:43]Link doet het niet (meer). Nogmaals: klik hier.

Bedankt voor de link naar het College Bescherming Persoonsgegevens.

Ga meteen even 'n melding doen. Dat privacy reglement van TMG lijkt in casu op een gelegaliseerde vrijbrief voor anti-privacy i.p.v. privacy. Het zou geweldig zijn voor de privacy en het consumenten vertrouwen als de directie van de Telegraaf Media Groep N.V. het privacy reglement uit eigener beweging zou aanpassen i.p.v. dat het CBP dat moet doen.

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@curly,

..... Het zou geweldig zijn voor de privacy en het consumenten vertrouwen als de directie van de Telegraaf Media Groep N.V. het privacy reglement uit eigener beweging zou aanpassen i.p.v. dat het CBP dat moet doen.....
Dat laatste moet je natuurlijk nog wel even afwachten; dat is nog maar de vraag.