ramonnetje
door ramonnetje May 20, 2014 om 11:48
Computers & telefonie

Telegraaf reclame abnormaal hoog volume

Ik kijk eigenlijk nooit naar de Telegraaf-filmpjes, maar een enkele keer kijk ik wel eens als de hulp van de kijker wordt gevraagd, bijvoorbeeld voor opsporing door de politie.

De Telegraaf gooit (ook) daar altijd een reclamefilmpje voor die in Flash draait. Het volume daarvan is zo schandelijk hoog dat ik vrees voor mijn speakers... 't Is een laptop dus vervangen gaat dan niet. Het algemene volume staat al op 50%, maar telkens knalt het er weer uit en aanpassen werkt wel, maar staat bij een volgende keer 'gewoon' weer op standaard (iets van 50%).

Bij mijn moeder staan behoorlijk grote speakers of het bureau met flinke bass, bij haar gebeurt dit ook regelmatig, het volume is dan zo hard dat het aan de overkant te horen is.... Zij gebruikt net als ik Firefox, standaard Windows 7 omgeving.

Is dit een vaker voorkomend probleem waar een oplossing voor is of ligt dat aan mij/ons? Ik dacht dat dit soort harde, luide reclame sinds 2012 verboden was voor radio en tv, geldt dit dan niet voor internet?

4386 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 20, 2014 om 13:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens of die reclame ook afgedraaid wordt als u ad block plus (extensie) installeert.

Cookies
door Cookies - May 20, 2014 om 13:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 20 mei 2014, 13:06]Probeer eens of die reclame ook afgedraaid wordt als u ad block plus (extensie) installeert.

Ja, ook dan krijg je die reclame. Het is kiezen tussen filmpje wel of niet kijken.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2014 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Duidelijk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 20, 2014 om 15:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Graag een linkje naar 'n voorbeeld, wil dit wel eens met eigen ogen zien/horen en aan de vraag te zien ook voelen.

macwouter
door macwouter - May 21, 2014 om 00:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hoe moeilijk is het om met de knopjes op het toetsenbord het volume uit te zetten voordat je naar die filmkes kijkt. Zelf vind ik dat de telegraaf het wel een beetje te bont maakt met zijn video,s. Als je een artikel of een speciale nieuws item aanklikt krijg je niet alleen reclame vooraf maar krijg je ook een hoop ander nieuws dan waar je naar wilt kijken (telegraaf TV) en dan heb je ook nog dat MEDIUM. Ik ga nu vaker naar het AD.nl want wat bij de telegraaf medium is kun je gratis lezen op AD.nl.

ramonnetje
door ramonnetje - May 22, 2014 om 12:29
72 Antwoorden / 7 Vragen

Macwouter, ik heb mijn mastervolume altijd al op 50% staan, flash nagenoeg altijd op 50% (dus 50% van 50%) en youtube filmpjes staan al standaard op 15% (15% van 50% dus).

Als ik een Telegraaf filmpje wil zien staat vaak de flashplayer telkens weer op 100%, aanpassen lukt niet en onthouden ook al niet... Het filmpje na de reclame staat wél op een lager volume, namelijk het youtube volume wat ik standaard al laag heb staan. Ik moet dus telkens als ik van de Telegraaf iets wil zien in de startblokken zitten om de volumeknop (die grappig genoeg natuurlijk weer ergens anders op het scherm staat dan de video die er achteraan komt) te lokaliseren en te klikken.

Het geluid van de reclame is ook echt veel harder dan dat van de video... Mede hierom kijk ik überhaupt weinig Telegraaf filmpjes (kom nou, 20 seconden reclame voor een clip van soms 10-15 seconden die je ook niet kunt herhalen zonder de reclame nóg een keer te moeten bekijken?..).

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 22, 2014 om 12:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan kom ik zelf maar met een voorbeeld; http://www.telegraaf.nl/tv/vrouw/22654411/__Broer_verrast_zus_op_huwelijk__.html (ik weiger om te linken naar de televaag :-)) bij dit filmpje heb je hier ook allemaal last van?

czar
door czar - May 23, 2014 om 21:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Dat komt door de reclamemakers. Op TV is het inmiddels aan banden gelegd, maar op internet niet.
Ik heb het ook regelmatig bij uitzendinggemist, kijk.nl of rtl.nl (vooral kijk.nl)
Dat soort reclames knallen er opeens 3x zo hard uit. Volgens reclamemakers is dat kennelijk goede reclame, volgens mij is het anti-reclame. Je gaat zo'n merk haten met z'n geschreeuw.

Het heeft niets te maken met uw computer (dat blijkt ook wel, want uw moeder heeft hetzelfde op haar computer), het ligt aan de reclame zelf waarbij ze het geluid belachelijk hard zetten. Soms is het ook nog zo dat reclames altijd op volle sterkte worden getoond en dan kun je het geluidsniveau niet aanpassen. Maar het begint met gewoon het geluid enorm hard opnemen.
Let maar eens op: het zijn altijd dezelfde reclames die knoeperhard doorkomen.

ramonnetje
door ramonnetje - May 26, 2014 om 00:26
72 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 22 mei 2014, 12:42]Dan kom ik zelf maar met een voorbeeld; http://www.telegraaf.nl/tv/vrouw/22654411/__Broer_verrast_zus_op_huwelijk__.html (ik weiger om te linken naar de televaag :-)) bij dit filmpje heb je hier ook allemaal last van?

Ja helaas, ook bij dat filmpje knettert het geluid uit mijn speakers... Het volume van die reclame kan ik nu wel aanpassen en schijnbaar ook bewaren (stond op ongeveer 40%) nadat ik alle gegevens van Adobe Flashplayer gewist had. Toch is die 40% videoplayer volume (icm 50% mastervolume) nog steeds irritant hard, dat zou echt niet zo hard mogen zijn... Ik heb het idee dat die oude truc om geluid op te pompen weer terug is... Dat was juist verboden bij televisie en radioreclame maar schijnbaar nog niet voor internetreclame.

ramonnetje
door ramonnetje - May 26, 2014 om 00:27
72 Antwoorden / 7 Vragen

nabericht: Ik zie dat czar dat eigenlijk ook al schreef...

czar
door czar - May 26, 2014 om 05:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ramonnetje schreef op maandag 26 mei 2014, 00:27]nabericht: Ik zie dat czar dat eigenlijk ook al schreef...

Ja, dat klopt.
Het enige dat helpt is om het volume via de muziek-speler van je PC terug te draaien (dus niet dat knopje bij het filmpje dat vaak ontbreekt). Nadeel is dat de uitzending na die reclame dan weer erg zacht word weergegeven, dus dan moet je het volume weer aanpassen.

Paarse broeken, bbrrrrrr ...
Gewoon geen spullen kopen van merken met ergerlijke reclames.
Beter nog: helemaal geen spullen kopen waar reclame voor wordt gemaakt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 26, 2014 om 18:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ramonnetje schreef op maandag 26 mei 2014, 00:26]Ja helaas, ook bij dat filmpje knettert het geluid uit mijn speakers..Geluid van het filmpje is inderdaad zacht (op 'n paar momenten na dan).
Echter zie ik vooraf geen reclame, dus wat carola.83 schrijft is mijn inziens dan ook niet juist*, zou de tip van aurora1 toch ter harte nemen (zet ABP wel uit op de kleinere en niet irriterende websites!).

*onder voorbehoud, heb meer extensies draaien in FireFox dan goed is voor een normaal mens :-).

ramonnetje
door ramonnetje - May 30, 2014 om 12:15
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb nog eens goed zitten kijken en een aantal keer getest, maar het blijkt dat de reclameserver geen instellingen accepteert: Als je bijvoorbeeld YouTube neemt, dan bewaart die je instellingen voor oa geluid (kijk maar eens als je rechtermuisklikt op zo'n filmpje, dan vind je die gegevens).

Die reclameserver van de telegraaf 'onthoudt' die instellingen niet maar valt telkens terug op de mastervolumeregeling (de computersysteeminstelling die ik dus altijd op 50% heb staan). Daarbij komt dan ook nog die 'reclamevolumes' en dan krijg ik dat achterlijk harde geluid...

Goed, nu ik daar achter ben moet ik dus eens uitzoeken hoe ik die flashplayercookies kan editen zodat ie het volume wèl onthoudt... Als ze nou niet dat 'reclamevolumeniveau' zo belachelijk hadden gemaakt had ik er geen problemen mee gehad, nu moet het er gewoon uit, ma wordt er ook gek van...

aurora1
door aurora1 - May 30, 2014 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat filmpje heb ik inmiddels 2 x afgedraaid, de 22e en zojuist. Beide keren geen reclame gezien en gehoord.
Ik heb ABP (WOT en DoNotTrackMe) in mijn Firefox geïnstalleerd.
Ik zag wel dat ABP een hele riedel had geblokkeerd.