da
door daanenjo Jan 7, 2007 om 19:32
Computers & telefonie

Teleplan de reparateur van Benq-Siemens

Hallo iedereen, ik ben in bezit van een Siemens CF 75. Helaas ging deze stuk, kan gebeuren natuurlijk. Toestel op verzoek van Siemens naar Teleplan in Zoetermeer opgestuurd. Dit was op 21 november 2006. Het is nu 07 januari 2007 en heb hem nog niet terug gekregen. Een keer gebeld met ze werd zeer onbeschoft behandeld, ik moest maar met Siemens in contact treden. Dit gedaan maar geen oplossing natuurlijk, ik moest volgens Siemens maar gewoon afwachten. Na 5 weken maar een mail gestuurd naar Teleplan, gewoon maar een e-mail van de website geplukt, omdat er geen mailadres voor "klanten" is. Kreeg wel netjes een mail terug van een dame, met de mededeling dat Benq-Siemens het op het moment mogelijk heeft en dat ze de garantie niet kunnen betalen. Ok begrijpelijk maar laat dit dan aan de eindgebruiker weten, die zit met smart te wachten op zijn telefoon. Er wordt totaal niet gecommuniceerd door Siemens en Teleplan  Is dit normaal dat een eindgebruiker hier de dupe van mag worden. Is er iemand die ook ervaringen heeft met Teleplan? Mijn advies koop geen Benq-Siemens telefoon, want dan krijg je te maken met Teleplan en dat wil je echt niet……  


 

896 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo, hier is van belang hoe oud het apparaat is en dus ook in hoeverre er sprake is van garantie en van het van toepassing zijn van de consumenten voorwaarden. zie daarvoor o.a. www.consuwijzer.nl


verder is het zo dat waar de garantieregels zijn gebaseerd op onder meer boek 7 van het BW er kennelijk sprake is dat u te maken heeft in het tekortkomen van nbaleven van een overeenkomst of eventueel ook het aspect "wanprestatie". Als u iets aanlevert ter reparatie mag u er immers vanuit gaan dat u tenminste bericht ontvangt m.b.t. de status en beter nog een tijdige reparatie plaats vindt, al of niet of nog garantie van toepassing is. Ik begrijp uit uw bericht dat Teleplan de "verkoper " is en dus staat u weinig anders te doen dan Teleplan een stevige brief te zenden, aangetekend uiteraard opdat u de verzending kunt bewijzen. In dit geval is en blijft Teleplan verantwoordelijk en is Siemens weinig te verwijten, de door u ontvangen reactie is oveigens ook "als een tang op een varkend slaande".


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html


www.consuwijzer.nl


buiten garantie


of wel een aantal links waar u zelf ook e.e.a. kunt nagaan v.w.b. uw rechten etc. De consumenten voorwaarden vindt u bij o.a.


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html


 


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html


 


 

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het probleem ligt niet zo zeer bij Teleplan, maar bij Benq-Siemens. Die zitten in surseance van betaling (voorportaal van faillisement in dit geval) en gaan voor 99% zeker het loodje leggen. Voor zover ik heb begrepen zouden de reparaties die voor 1-1-07 zijn aangevraagd echter gewoon worden uitgevoerd (er was een garantstelling van Benq-Siemens). Wat er daarna zou gaan gebeuren is nog steeds onduidelijk (!).

De vraag is echter: waar is dit toestel gekocht? Officieel moet u bij de verkoper zijn, die wellicht nog het een en ander kunnen doen (en ook gewoon moeten doen), mits het toestel uiteraard nog binnen de garantie zit.



ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update: de reparaties zijn inmiddels wel weer gegarandeerd.


ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Afijn het is nu 17 januari en heb hem nog niet terug. Ik vind het werkelijkwaar een schande dat een befrijf zo durft om te gaan met klanten. Ben mijn toestel nu al 9 weken kwijt, tijd voor een vergoeding?????

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo iedereen, ik heb mijn toestel nog steeds niet terug, het begint nu toch wel een schande te worden. Ik heb het toestel nog geen maand gebruikt en ligt nu al meer dan 3 maanden ter reparatie bij Teleplan. Zijn er nog meer mensen die de dupe zijn van Benq-Siemens en Teleplan. Misschien kunnen we dan een groep vormen die naar Kassa, Tros radar kunnen gaan of juridische stappen kunnen ondernemen. Graag jullie reactie naar daanenjo@yahoo.com. Alvast bedankt Daan en Jo

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar blijft de vraag  (Ja 'experts"weer die vraag van grootvader) waar u die telefoon gekocht heeft.
Die is namelijk verantwoordelijk voor die telefoon.
Niet die reparateur, niet Siemens.

Op grond van de wetgeving mag u nu van de verkoper eisen dat u uw geld terug krijgt van wat u betaald heeft omdat immers 1 maand gebruikt (binnen de 6 maandengrens dat de verkoper moet aantonen dat het geen fabrieksfout zou betreffen) en het feit dat dit lang moeten wachten op die reparatie voor u onoverkomelijk bezwaarlijk mag vinden het de wet is die u in dit geval in het gelijk zal stellen.

Hutch en/of Read kunnen zo die desbetreffende wetsregels voor u opnoemen!.

Kortom, ik zou als ik u was eerst naar die winkel gaan waar u deze telefoon gekocht heeft en hen wijzend op het nederlandse recht u toch echt die overeenkomst met hen als nietig mag beschouwen en het recht heeft op teruggave van de telefoonsom of...... en andere ( nieuwe) telefoon.

Succes.

De Vrije Vogel.

en ja, de drie maal reparerenregel lijkt mij in dit geval niet meer in alle redelijkheid op te gaan.



ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Grootvader, bedankt voor je reactie. Het toestel is gekocht bij een I-net winkel "Progress". Deze vertelde mij dat Benq-Siemens altijd de reparatie opdrachten verzorgt en dat je het toestel direct naar Teleplan moet sturen. Dit heb ik nagevraagd bij Benq-Siemens en in november klopte dit nog. Ben dus bang dat ik Progress niet verantwoordelijk kan stellen. Met vriendelijke groet Daan en Jo

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan bent u door de verkoper onrechtmatig op het verkeerde been gezet want U heeft een overeenkomst met die winkel!!
Niet met die reparateur, niet met Siemens.
Dat zijn partijen die weer met alleen die reparateur te maken hebben!

U moet dus wel degelijk bij die winkel zijn!!

Maar goed, het is uw telefoon en uw beslissing.
Ik geef slechts het advies om de winkelier te houden aan de overeenkomst tussen u en hem.

De Vrije Vogel



ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op 7 januari gaf gerritaltena al het juiste antwoord !


 de vrije vogel probeert het nog een keer


 en ook ik zeg de winkel waar u de telefoon kocht is de ENIGE partij in deze daar moet u zijn en zij moeten u helpen!!!!!!!!!.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De winkel blijkt Progress te zijn en dus niet Teleplan zoals in het antwoord van 7 januari gezegd.
En als zodanig wijkt mijn antwoord terecht af van dit eerdere antwoord.

Toch met vriendelijke groeten;

De Vrije Vogel



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer