2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 11:50
Computers & telefonie

Telfort

Hallo,
Ik ben Daniel,

Ik wilde het volgend probleem wat volgens mij al jaren bestaat nog even voorleggen:
Als trouw klant van Telfort, vanaf 2010, heb ik al enige jaren geklaagd over de snelheid van mijn internet verbinding.
Deze is en was altijd maar 1.3bit/sec, bij een afgesloten abonnement van 8.
Btw, ook met een duurder abonnement was maar 1.3 maximaal te halen vanwege verouderde hardware van de KPN.
Dit heb ik mij door de KPN zelf laten vertellen.
Al die jaren had ik er geen moeite mee, maar omdat de techniek zoals het streamen van hoge resoluties en 4k tv's voor uit gaat.
Kom ik nu wel wat tekort.
Toch heb ik afgelopen jaren bij zowel de telfort als de KPN aan de lijn gehangen om te vragen hoe dit nu precies zit.
Het blijkt dat ik met nog een paar oudere adressen in de straat een maximale snelheid van 1.3 mb kunnen halen.
Terwijl de buurman met nieuw gebouwd huis wel 100mb/sec haalt.
Al met al heb ik dus jaren lang een poging gedaan bij de KPN en Telfort om hier enigzins een beetje duidelijkheid te krijgen.
Helaas ben ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd, en tot op vorige week voor de zoveelste keer met een Telfort medewerker te hebben gechat.
Tot de conclusie te zijn gekomen, dat als ik een snellere verbinding wil, Telfort niets voor me kan doen, and the same bij de KPN.
Vorige week dus besloten om over te stappen naar een snellere provider.

Wat schetst mijn verbazing:
Ik moet, omdat ik vorig jaar mijn abonnement heb aangepast, en tv de deur uit gegooid heb opnieuw aan een jaar contract voldoen, dus overstappen kost mij dus nu 7 keer E 27.50 extra, omdat Telfort claimt dat mijn contract weer opnieuw is ingegaan.
Volgens mij gaan ze daar de fout in, want ik had GEEN dienst extra van Telfort afgenomen, maar juist eentje geannuleerd.
Toch beweren zij dat ik na bijna 7 jaar trouw klant te zijn, nog even het contract moet uitdienen.

tot slot:
Hier kan ik echt geen begrip voor opbrengen en zit er maar weer mooi mee, juridisch kan je ze niets maken, en eigenlijk vind ik het een asociale service na al die jaren word je nog eens gestraft als je overstapt.

Met vriendelijke groet

Daniel

1397 9 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 24, 2017 om 11:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Deze is en was altijd maar 1.3bit/sec, bij een afgesloten abonnement van 8.
U moet hier lezen: TOT 8 Mb. En dat is wat anders als 8 Mb.

Meestal is er bij een abowijziging sprake van een nieuw contract + dito termijn.
Dus heeft de provider gelijk als die zegt dat u een nieuw contract aangegaan bent. Dat heeft u of per telefoon of op schrift bevestigd.
En dus moet u het lopende contract uitdienen of afkopen, al was u driehonderd jaar klant.

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij een aanpassing van je pakket, gaat inderdaad een nieuw jaar in. Niet alleen bij Telfort, ook bij andere providers. Het was verstandig geweest voor je overstap e.e.a. te controleren.

Dat iemand al jarenlang ergens klant is, geeft geen privileges.

Wat schetst mijn verbazing:
Ik moet, omdat ik vorig jaar mijn abonnement heb aangepast, en tv de deur uit gegooid heb opnieuw aan een jaar contract voldoen, dus overstappen kost mij dus nu 7 keer E 27.50 extra, omdat Telfort claimt dat mijn contract weer opnieuw is ingegaan.

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voorwaarden worden meerdere malen in een jaar aangepast, ik weet wel dat ik mij zelf nu in de vingers heb gesneden.
Maar heeft u dan elke keer zin om dat hele verhaal aan kleine lettertjes door te nemen ?
Ik niet.

ge
door gewicht - Apr 24, 2017 om 12:01
170 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat u zowel Telfort als Kpn heeft benaderd neem ik aan dat u Adsl verbinding hebt, wel ,een andere provider zal hier niet veel aan kunnen veranderen.
Ik denk dat u geduld moet hebben tot er glaskabel ligt of iets in die geest.

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo kan via kabel 40mb halen, daarom ben ik overgestapt.

ge
door gewicht Apr 24, 2017 om 12:25
170 Antwoorden / 1 Vragen

Hoop voor u dat het lukt die 40 mb halen.

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

als het maar meer is dan 1.3... en daar hoef ik volgens mij niet aan te twijfelen ;)

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2017 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dank voor de mededeling, maar ik zit niet bij Telfort, dus is verder voor mij niet van belang.

Maar daarvan even afgezien, contractswijziging betekent verlenging. Simpel.

2e
door 2emmertjeswaterhalen - Apr 24, 2017 om 12:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik weet het, tot 8 mb...
En als je overal op voorbereid wil zijn mag je nu wel doctor andes zijn, want ieder groot bedrijf of hoe je het zien wilt heeft van die eenzijdige oplossingen die voor hun alleen maar extra geld in het laadje brengt, ten kost van de service.
Zwart wit heeft u gelijk, maar helaas zit het in werkelijkheid vaak met alles wat anders...
En daar wordt zeer zeker sinds een jaar of 10 allang geen transparantie meer ingegeven.

Maar die snelheid die ik nu heb, begint zo langzamerhand echt krapjes te worden.
Ik heb jaren lang bij telfort en KPN aan de telefoon gehangen, middels email en chat.
Maar het mag ook allemaal niet baten en dit feit heeft zeer zeker geen toegevoegde waarde in het verhaal.

Maar ja, weer een bevestiging dus gaat me dat niet weer gebeuren, op naar de volgende moraalvernieling.

fa
door familyman Apr 24, 2017 om 12:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn eerste pc was een ZX81 van Sinclair, met wel 4 of 8 Mb totaal geheugen (als ik me niet vergis) en een cassette recorder als opslag. Ja, de tijden veranderen en wij als consumenten zullen altijd achter de feiten aan lopen ten opzichte van wat er mogelijk is. En vaak merk je dan vroeg of laat beperkingen. Maar contracten zijn nu eenmaal contracten. En dàt zal u bij de wijziging ook duidelijk gezegd zijn dat er een nieuw contract afgesloten is op dàt moment. Dat kunt u wel moraalvernieling noemen, ik noem het "de tijd waarin wij leven".

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja, dank u wel... haha... de tijd is daarvoor bewust gecreeerd.
We hebben niet voor niets zoveel gek.t in deze tijd, en ben van mening dat de echte struturele oplossingen aan de kant worden geschoven voor nog wat extra geld.
Ik heb weer geslapen, en kan hierdoor nog een beetje meer betalen.
Zoals ik zei, gebeurt me dat niet weer ;)

nogmaals bedankt voor alle reacties

Groet

Daniel

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2017 om 12:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Telfort!

Waarover ik struikel is, dat bij een nieuw huis de snelheid hoger ligt. Die zullen toch niet als enige in de straat glasvezel gekregen hebben? Heeft u zich niet laten aansluiten, of ontstaat de traagheid soms binnenshuis?

U bouwt overigens géén rechten/voordelen op, door lang bij eenzelfde leverancier te blijven hangen. Integendeel.

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik met nog 3 bewoners in de straat, die al meer dan een eeuw oud is, zijn veel nieuwbouw bij gekomen, die aansluitingen zijn vanaf de KPN kast met "nieuwe" ADSL voorzien.
Het ligt echt aan hun hardware, heb dit als verklaring van de KPN in de mail gekregen.
Valt kennelijk niets aan te doen

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2017 om 12:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Doe de Speedtest eens en volg de aanwijzingen: http://www.internetsnelheid-testen.nl/

2e
door 2emmertjeswaterhalen Apr 24, 2017 om 12:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allang gedaan en geweest, kan er wel een wortel voorhangen, maar dat helpt niet veel.
Dank u voor het idee.

hansje klein
door hansje klein Apr 24, 2017 om 13:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"Valt volgens KPN niets aan te doen" ... dàn zult u moeten gaan verhuizen ;-))

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2017 om 13:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Enige jaren aanmodderen terwijl je dus gewoon naar de kabel of glasvezel had kunnen overstappen. Is dat vreemd als ik dat ietwat gek vind?

telfortwbcr
door telfortwbcr - Apr 24, 2017 om 14:01
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Daniel,

Wat vervelend dat wij jou geen hogere snelheid kunnen aanbieden. Graag wil ik je uitnodigen op ons forum waar je je naam, adresgegevens en 06-nummer kunt achterlaten in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je kijken of er wellicht een snelheidsverhoging staat ingepland en welke abonnementswijziging is doorgevoerd waardoor je een nieuw jaarcontract bent aangegaan.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)