sa
door saskia_1 Feb 22, 2009 om 17:34
Computers & telefonie

Telfort

Hallo,


Ik heb een nokia N96 los gekocht. Hier heb ik een sim-only abonnement bij genomen van Telfort. Mijn abonnement bevat belminuten, sms-jes en mobiel internet. Nu blijkt Telfort geen mobiel internet te kunnen leveren op een nokia N96 die niet bij Telfort is gekocht. Inmiddels is dat deel van mijn abonnemet opgezegd maar heb ik een opzeg termijn van 3 maanden. M.a.w. ik moet nu dus 3 maanden betalen voor een dienst die zij mij niet kunnen leveren.... Eigenlijk wil ik nu helemaal van Telfort af omdat andere profiders wel mbiel-internet kunnen leveren en ik dus bij een ander een abonnement wil afsluiten.


Kan Telfort zomaar 3 maanden in rekening gaan brengen voor iets dat ze niet kunnen leveren?? en hoe kan ik mijn hele contract opzeggen??


Alvast bedankt vor de reacties, Saskia

252 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2009 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag saskia,


Een overeenkomst kun je rechtsgeldig uitsluitend opzeggen op de eerstkomende vervaldatum. Soms wordt er echter tussentijd een boetebeding gehanteerd en kun je dus tussentijds opzeggen. Ook dat boetebeding staat dan in de kleine lettertjes.


Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2009 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

op een N96 kun je net zo goed internetten als op een andere telefoon.werkt je sim-only van telfort wel dan op je mobiel ?.vindt het heel vreemd dat telfort zegt dat je daar geen internet op kun krijgen.


 


 


 

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Surf en Mail van Telfort geeft inderdaad problemen met een aantal toestellen. Dit geeft Telfort ook toe via hun dealers.


Wat de opzegtermijn betreft: het jouw eigen keuze geweest om zelf een toestel aan te schaffen met een bepaald abonnement. Als je een beetje had gegoogle'd (Google: N96 internet telfort) vooraf had je kunnen weten dat deze problemen voorkomen. Telfort levert je een dienst, aan jouw de keuze met welk toestel je daar gebruik van wilt maken. In dit geval dus gewoon blij zijn dat je onder je internet uit kan!


Als je bewust de keuze maakt om zelf je abo samen te stellen, dan loop je het risico dat eea. niet werkt zoals je wilt. Daarom ga ik nog steeds naar de plaatselijke telecomspecialist ;)

ve
door verwijderd - Feb 26, 2009 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Het probleem is opgelost. Ik ben uiteindelijk bij een vestging van De Phonehouse langs gegaan en daar was een medewerker zo vriendelijk om de instellingen nog eens na te lopen. Het probleem is opgelost en ik kan nu dus mobiel internetten. Wel jammer dat de helpdesk van Telfort mij hierbij niet heeft kunnen helpen.


Groeten, Saskia

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer