te
door telfortmoe Feb 6, 2012 om 21:34
Computers & telefonie

TELFORT boekt nog steeds onterecht bedragen af

GRRRR telfort.......vanaf juni worden er ineens bedragen van m'n rekening afgeschreven. Brieven gestuurd, gemaild en gebeld. Oorzaak is bekend. Gevalletje van cijfertjes omgedraaid in het rekeningnummer. Ik ben nu gedupeerd, maar helaas.......een oplossing komt er niet..............geld krijg ik nog steeds niet terug en 't ergste is.....ze blijven 't maandelijks maar afboeken!!! Hoe krijg ik mijn geld terug, zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn????????

Halverwege vorige maand kwam de 1e reactie van Telfort......of ik d.m.v. afschriften wilde bewijzen dat 't MIJN geld was. Ze hebben 't notabene zelf afgeboekt, zelf toegegeven dat ze getallen in een rek.nr. hebben omgedraaid, aangegeven hoe de andere klant heet bij wie 't wel afgeboekt had moeten zijn.

PFFFFFFFFFF

451 5 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 7, 2012 om 12:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien een heel gek idee, maar wat dacht je van storneren en blokkeren?

Dus hop linea-recta je bank bellen.

pauls0
door pauls0 - Feb 7, 2012 om 13:03
149 Antwoorden / 2 Vragen

typisch telfort

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 7, 2012 om 13:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom storneer je de bedragen niet gewoon en laat je geen selectieve blokkade zetten?

te
door telfortmoe - Feb 15, 2012 om 08:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lang leve social media. Eenzelfde bericht op facebook van telfort resulteert in 't feit dat de bedragen zijn teruggestort inclusief een royale tegemoetkoming.

@sonjaatje, uiteraard heb ik de latere maandbedragen gestorneerd, maar voor een aantal maanden was 't te laat voordat ik er achter kwam.

@lekkerisdat, blokkeren klinkt makkelijk, maar dat bleek in de praktijk anders. Het schijnt dat bedrijven in Nederland badges incasso's in mogen dienen bij de bank. De bank doet daar geen controle over, de verantwoording om zorgvuldig met de gegevens om te gaan ligt bij het bedrijf zelf. Blokkeren schijnt pas te kunnen na 4 officiele brieven (aantoonbaar) en daar valt e-mail niet onder. Had wel officiele brieven gestuurd, maar geen 4, het meeste is via e-mail gegaan.

Anyway......een berichtje op facebook heeft wonderen gedaan, dus hier mag een slotje op.

tdehond
door tdehond - Feb 15, 2012 om 11:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zo, een royale tegemoetkoming. Dat is een hele vooruitgang in het beleid bij Telfort. Ik heb destijds nooit de onnodige kosten van 2 aangetekende brieven terug gekregen.

Mijn bank heeft destijds na de 2de onterechte a.i. Telforts rekening geblokkeerd. Ik had om dit te bereiken wel een afspraak bij de bank afgedwongen omdat mijn eerste verzoek tot selectieve blokkade genegeerd was.

Het is soms even op je strepen staan om je doel te bereiken. Als een bedrijf zonder toestemming a.i. 's doet dan moet dat geblokkeerd kunnen worden op het moment dat de klant daarom vraagt bij de bank.

De bank blijft immers zelf in gebreke door niet te controleren of een bedrijf toestemming voor a.i. van gedupeerde.

=telfortmoe schreef op woensdag 15 feb 2012, 08:57: Lang leve social media. Eenzelfde bericht op facebook van telfort resulteert in 't feit dat de bedragen zijn teruggestort inclusief een royale tegemoetkoming.

@sonjaatje, uiteraard heb ik de latere maandbedragen gestorneerd, maar voor een aantal maanden was 't te laat voordat ik er achter kwam.

@lekkerisdat, blokkeren klinkt makkelijk, maar dat bleek in de praktijk anders. Het schijnt dat bedrijven in Nederland badges incasso's in mogen dienen bij de bank. De bank doet daar geen controle over, de verantwoording om zorgvuldig met de gegevens om te gaan ligt bij het bedrijf zelf. Blokkeren schijnt pas te kunnen na 4 officiele brieven (aantoonbaar) en daar valt e-mail niet onder. Had wel officiele brieven gestuurd, maar geen 4, het meeste is via e-mail gegaan.

Anyway......een berichtje op facebook heeft wonderen gedaan, dus hier mag een slotje op.