ne
door nel_1 Nov 7, 2003 om 14:11
Computers & telefonie

Telfort: oplichting of diefstal?

ik heb een prepaid mobieltje van telfort.
In het begin moest ik dat beltegoed 1 x per jaar opwaarderen en kon ik er een jaar mee bellen. sinds het laatste jaar moet ik 1 x per 6 maanden opwaarderen, en dan kan ik 6 maanden bellen volgens telfort.
Ik kan er tegenwoordig echter maar 5 maanden mee bellen, na 5 maanden wordt mijn beltegoed geblokkeerd. En de enige mogelijkheid om te deblokkeren is opnieuw opwaarderen. Is hier nu sprake van oplichting of diefstal? ik raak zo erg enel door mijn geld heen.

711 5 Rapporteer

sm
door smoldersb - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het kan nog erger! Ik heb 3 October opgewaardeerd Afgelopen Maandag ontdekte ik dat het toestel was afgesloten. Via de webside dit gemeld, doch tot op heden geen enkele reactie. Er was nog ruim 30 euro beltegoed Bellen met hun lukt niet.Zou dit hun manier zijn om klanten weg te jagen?
N.SMOLDERS SPANJE
smoldersb@wanadoo.es

oo
door ooste272 - Apr 16, 2004 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

de oplossing is heel simpel, ga naar een van de Orange shop of verkoop punten, koop daar een orange prepaidsimkaart en laat je nummer over zetten van Telfort naar Orange gratis, of kies voor een nieuw nummer. Orange is het enige telecombedrijf waarbij je beltegoed onbeperkt geldig is zonder voorwaarden.

ka
door kaatje2 - Apr 16, 2004 om 11:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja koop gewoon een nieuwe sim, dan ben je van Telfort af! Ze zijn namelijk heel sneaky met dit soort zaken! Ik weet dat bij T-MOBILE je maar 1x per half jaar gebruik hoeft te maken van je telefoon. Dus 1x bellen of gebeld worden, of 1x smssen of een sms ontvangen. Nou, 1x per half jaar moet toch wel een goede voorwaarde zijn.
MAAR 1 TIP: blijf gewoon geld eisen van Telfort, want daar heb je recht op! Vooral als het om zo'n groot bedrag gaat. En krijg je het alsnog? Eis dan wel een goede vergoeding!! Dan ga je dat als nog opbellen! En daarna gewoon weer met de provider (bijv. T-mobile) verder bellen waarnaar je was over gestapt!

sm
door smoldersb - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk is eerlijk. Uiteindelijk heb ik telefonisch contact gekregen met Telfort en ben daar keurig te woord gestaan en zij waren werkelijk behulpzaam.Ik wwon in Spanje en gebruik de telefoon eigenlijk alleen in Nederland om te voorkomen dat mijn dochters via Spanje moeten bellen om mij te bereiken.Ik heb Telfort dit uitgelegd en verteld dat ik niet voor Februari in Nederland kom. Geen nood ik kan dan een nieuwe simkaart halen (daarin schuilt het probleem waarschijnlijk) en het beltegoed wordt dan daarop overgezet. Wat mij betreft probleem opgelost.
Allemaal bedankt en gegroet van N.Smolders.

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 11:54
25 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in deze gevallen volgens de wet geen sprake van diefstal of oplichting. De rechter heeft onlangs uitgesproken dat beltegoed niet beschouwd wordt als geld ! Echter heeft Telfort 1/2 november hun beltegoed onbeperkt houdt baar gemaakt, mits je 1x per 6 maanden naar een betaal nummer beld of sms-t ! (dit natuurlijk om te concureren met Orange en T-Mobile.)