jo
door jodoti Jan 14, 2010 om 18:40
Computers & telefonie

Telfort versus Ziggo

2 mnd geleden halveerde mijn Internet snelheid bij Telfort. Na vele telefoontjes bleek er geen verandering te komen. Voor de kerst ontving ik een folder van Ziggo met de aanbieding downloadsnelheid tot 120 Mb.
Op de site echter had men het over max 50 Mb. Ik toch maar dit pakket gekozen en 2 telefoonnummers overzetten. De bevestiging zou bineen 5 dagen daar zijn. Hedenochtend 14 Jan. doe ik navraag over die bevestiging en wordt ik door een arrogant kwalletje te woord gestaan die mij ook nog vertelde dat ik nu een ISDN lijn had. Ik zei direct, Ziggo gaat toch over de kabel, waarop hij onbeschoft zei, mag ik uitpraten. Ik moest eerst de ISDN lijn over laten zetten naar analoog, kosten 80 euro. Ik heb toen maar gezegd dat hij mijn aanvraag maar direct moet schrappen. Enkele dagen geleden bleek mijn snelheid bij Telfort ineens weer hoog te zijn. Dus Telfort gebeld, om mede te delen dat er geen overstap komt naar Ziggo. Er was nog niets gemeld door Ziggo. Op mijn vraag hoe het kan dat mijn snelheid weer ineens sinds enkele dagen normaal was, bleek het antwoord, de lijn is gereset.
Ik ben het intussen zo beu dat dit soort bedrijven van alles beloven, en niets nakomen. Daarbij hoe kan men het verantwoorden iets met kerst 2009 aan te bieden wat pas eind 2010 werkelijkheid wordt. Ze schrijven echt letterlijk vanaf nu gaat uw download snelheid naar 120 Mb

2694 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op welke aanbieding heeft u ge reageert bij Ziggo? Alles in een met plus of extra.
150 MB heb ik dus nog nooit gezien landelijk woont u misschien in Amersfoort en omstreken, daar wordt nl al met glasvesel kabel gewerkt,
Met vr.groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op donderdag 14 jan 2010, 19:24: Op welke aanbieding heeft u ge reageert bij Ziggo? Alles in een met plus of extra.
150 MB heb ik dus nog nooit gezien landelijk woont u misschien in Amersfoort en omstreken, daar wordt nl al met glasvesel kabel gewerkt,
Met vr.groet Valerius

Dit betrof een huis aan huis folder van Ziggo.
Het gaat om het totaal extra pakket.
Op de website van Ziggo staat dit met 50 Mb download.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is dus alles in 1 extra die is op dit moment 50 MBbs per sec. en die gaat dus in het loop van dit jaar omhoog net als alle andere pakketen omhoog gaan mijn zoon zit dus in Amersfoort en die hebbem met alles in 1 plus 30 Mb.
Bedankt voor het terug melden.
Valerius

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga voor Ziggo. Mijn klachten tot nu toe zijn naar tevredenheid opgelost. Afspraken, inclusief terug bellen, zijn nagekomen.
Ik heb internet snelheid waarvoor ik betaal.
Als ik bel, is de medewerker vriendelijk en beleefd.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 15 jan 2010, 09:27: Ik ga voor Ziggo. Mijn klachten tot nu toe zijn naar tevredenheid opgelost. Afspraken, inclusief terug bellen, zijn nagekomen.
Ik heb internet snelheid waarvoor ik betaal.
Als ik bel, is de medewerker vriendelijk en beleefd.

Ben het volledig met je eens verleden week nog meegemaakt ,waarschijnelijk ligt aan de regio waarin je mee verbonden wordt. Zelfs als je ziggo telefoon heb dan heb je een gratis nummer voor de klanten service nl 1200.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op vrijdag 15 jan 2010, 14:55:
tdehond schreef op vrijdag 15 jan 2010, 09:27: Ik ga voor Ziggo. Mijn klachten tot nu toe zijn naar tevredenheid opgelost. Afspraken, inclusief terug bellen, zijn nagekomen.
Ik heb internet snelheid waarvoor ik betaal.
Als ik bel, is de medewerker vriendelijk en beleefd.

Ben het volledig met je eens verleden week nog meegemaakt ,waarschijnelijk ligt aan de regio waarin je mee verbonden wordt. Zelfs als je ziggo telefoon heb dan heb je een gratis nummer voor de klanten service nl 1200.

Ik ben blij dat er ook nog tevreden mensen zijn met Ziggo.

3 jaar geleden toen ik verhuisde wilde ik mijn digitale TV mee verhuizen.
Dat zou 5 weken duren????????
Na 5 weken had ik nog steeds geen beeld.
Heb in de navolgende weken 18 keer gebeld, en kreeg steeds dezelfde k*t smoes. Mijn kabels moest ik vervangen.
Van die 18 keer dat ik belde en de opmerking maakte dat het niet aan mijn kabels kon liggen, werd er tot 15 keer gewoon de lijn verbroken.
Nee, klantvriendelijk zijn ze zeker.
Vorig jaar overgestapt naar HD TV. Heeft maar 6 weken geduurd voordat alles normaal werkte.
Nu dus na lang aarzelen de overstap gewaagd voor sneller internet.
Beloven ze 120 Mb, en dan als je ze aan de telefoon krijgt vertellen ze dat dit pas eind 2010 verwezenlijkt wordt.
Ok, ik maak dan toch maar de overstap en vertel dat ik 2 telefoonnummers wil meenemen. Geen probleem kan zonder meer meegenomen worden.
Dan bel ik 8 dagen later waar mijn bevestiging blijft die binnen 5 dagen toegezonden zou worden, is het antwoord, dat kan nog wel een week duren.
Toen kreeg ik te horen dat ik een ISDN lijn had die eerst overgezet moet worden naar analoog.
Hoezo, Ziggo doet toch alles over de kabel. Nee, en dat overzetten kost 80 euro.
Nee, beste mensen, ik zeg al, blij dat er ook tevreden klanten zijn. Maar Ziggo kan wat mij betreft in de dikke stront zakken.
t'is dat ik (nog) niet vrij kan kiezen voor TV aanbieder, of ik moet een schotel aan mijn huis schroeven (Canaldigitaal) anders flikkerde ik Ziggo er helemaal uit.
Voor mij graag elk alternatief.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ jodoti
Die 80 euri heeft u toch niet betaald, want dat was gezwets. Via de kabel heeft u inderdaad niets met isdn te maken.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 04:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op donderdag 14 jan 2010, 19:24: Op welke aanbieding heeft u ge reageert bij Ziggo? Alles in een met plus of extra.
150 MB heb ik dus nog nooit gezien landelijk woont u misschien in Amersfoort en omstreken, daar wordt nl al met glasvesel kabel gewerkt,
Met vr.groet Valerius

150=50Mb/s!!

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 15 jan 2010, 18:46: @ jodoti
Die 80 euri heeft u toch niet betaald, want dat was gezwets. Via de kabel heeft u inderdaad niets met isdn te maken.

Nee vanzelfsprekend niet.
Het vervelende is ook, ik heb vorige week mij aangemeld bij Vikram Sewdin van Ziggo.
Toen ik dus afgelopen Donderdag belde en naar deze persoon vroeg, antwoorde men; ken ik niet, nooit van gehoord.
Ofwel je krijgt steeds iemand anders te spreken en kunt dus nooit terugvallen op gemaakte afspraken met de betreffende persoon.
Ik wil niet zeggen dat dit alleen bij Ziggo zo is, deze wantoestanden vindt je bij nagenoeg alle providers, maar ook bij energie aanbieders.
Het lijkt wel alsof ze elke week andere medewerkers hebben op een helpdesk. En dat verbaasd me ook niet. In het recente verleden heeft iemand van, destijds @home nog verklaart dat men de klanten bewust om de tuin moest lijden.
Ook voor deze medewerkers is het frustrerend, en niemand houdt dat baantje lang vol.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 15 jan 2010, 18:46: @ jodoti
Die 80 euri heeft u toch niet betaald, want dat was gezwets. Via de kabel heeft u inderdaad niets met isdn te maken.

Maar wél als je 2 telefoonnummers wilt laten overzetten naar Ziggo.

Ik wil 2 telefoonlijnen, kan ik dan ook 2 nummers meenemen?
Ja, wanneer u 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kunt u 2 nummers meenemen. U kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. U kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat u de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Uw huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?
Ja, u kunt uw telefoonnummer meenemen. Kiest u voor nummerbehoud, dan regelt het kabelbedrijf alles met uw huidige aanbieder, inclusief de opzegging van uw huidige telefoonabonnement. U blijft ook gewoon in het telefoonboek staan als u dat wilt. Het overzetten van uw huidige telefoonnummer is alleen mogelijk wanneer het kabelbedrijf het contract bij uw huidige aanbieder opzegt. Zeg dus niet zelf uw telefoon abonnement op! U kunt natuurlijk ook een nieuw telefoonnummer kiezen.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Vrijdagmiddag nog even een extra mail gestuurd naar Ziggo, waarin ik duidelijk maak dat mijn aanmelding van vorige week wil annuleren.

Komt de reactie, dat er geen aanmelding te vinden was.
Moet je zo'n bedrijf nog serieus nemen???