Iedere zaterdag om 19.05 uur op
ge
door gerdyn Nov 12, 2005 om 17:41
Computers & telefonie

Temperatuur Power/aux te hoog

Hallo computerfreaks,

Vorige week heb ik een programma op mijn pc gezet om SiSoftware Sandra om te kunnen kijken wat er zoal in de pc hangt en of het goed functioneert. Ik heb niet zoveel technische kennis, maar de temperatuuur van de voeding is te hoog 76 graden. Heb vandaag de kast open gehad en de koeler stofgezogen, er zat behoorlijk wat stof in, dit heeft echter niets geholpen. Wie kan mij hierbij helpen.

Dit is het overzicht van software:

SiSoftware Sandra

Systeem
Fabrikant : SKYCOMPUTEREUROPE
ID : FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF

Moederbord
Fabrikant : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
MP Ondersteuning : Geen
Model : MS-6777
Systeem BIOS : 12/18/2003-nVidia-nForce-6A61BM4FC-00
Chipset : nVidia nForce2 ICP

Temperatuur Sensor(en)
Temperatuur van het moederbord : 35.0Ã?â??Ã?°C / 95.0Ã?â??Ã?°F
Temperatuur van de CPU : 44.0Ã?â??Ã?°C / 111.2Ã?â??Ã?°F
Power / Aux Temperatuur : 76.0Ã?â??Ã?°C / 168.8Ã?â??Ã?°F

Koeling Apparaat
Auto Fan Snelheid Control : Geen
CPU Fan Snelheid : 2265rpm

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.60V
Aux Voltage : 1.62V
+3.3V Voltage : 3.31V
+5V Voltage : 5.13V
+12V Voltage : 11.80V
-12V Voltage : -11.71V
-5V Voltage : -5.00V
Standby Voltage : 4.92V
Batterij Voltage : 2.99V

Prestatie Tips
Opmerking 224 : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .
Tip 2511 : Enkele geheugen sloten zijn beschikbaar, er kan dus gemakkelijk geheugen uitgebreid worden.
Waarschuwing 2518 : Moederbord temperatuur is te hoog.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.

1020 4 Rapporteer

si
door simonbijl - Nov 12, 2005 om 20:28
4 Antwoorden / 2 Vragen

De voeder mag wel warm worden. Dit is ook in principe het minst kostbare deel van een computer. Een extra koeler is duurder.

Gelukkig is het CPU en het moederbord niet warm, want dat zijn de delen die echt vrij snel te warm worden.

Ik denk dat je gewoon alles kan laten zitten, er is niks kapot aan, alles doet het nog. Het is geen oude computer, dus geen probleem.

bjorniej
door bjorniej - Nov 13, 2005 om 12:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je tempraturen van je moederbord en CPU zijn gewoon goed.

Maar heb zo me twijfels over je voeding.
hier heb ik dan de vraag hoe oud is je voeding?
En hoe is je gebruik van je pc.
Als je je pc 24 uur per dag aan hebt staan en niet altijd bij
uw pc aanwezig bent adviseer ik dat u een nieuwe voeding aanschaft.. Dit hoeft geen grote aanschaf te zijn. Q-tech heeft
goed gekoelde voedingen voor 25,-

Bij kort gebruik kan het geen kwaad.

Groeten, Bjorn

wa
door waarden - Nov 13, 2005 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Net zo als de voorgangers is gelukkig de andere temp. wel in orde.

De manier hoe sisisoft de temp. uitleest is niet geheel optimaal en zo meest universeel mogelijk geprogrammeerd.

wat dus in kan houden dat sisisoft een bepaalde temp. senser bij u in de voeding denkt te vinden, maar in uw geval kan het zijn dat dit een andere sensor is.

Die dus ook anders uitgelezen moet worden.

of de temp. klopt is vrij simpel te controleren, houd je hand achter de voeding, daar waar de voeding de warme lucht naar buiten blaast.

deze moet warm maar niet heet aanvoeling, voelt de lucht warm aan , dan denk ik dat het een kwestie is van een verkeerde uitlezing.

op internet zijn er diverse uitlees programma's te krijgen. Zoek maar een op MBM5 (motherboard monitor 5).

Met dit programma is het mogelijk om aan te geven welke sensor in de voeding bevind.

verder succes en hoor graag de reactie en eventueel de oplossing

st
door stropie - Dec 19, 2005 om 22:18
10 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me ook af of de temperatuur goed uitgelezen word. Ik heb ook een systeem staan met een qtec voeding(absoluut nooit kopen) en daar schommelt de temperatuur van 19 graden naar ruim 90 graden binnen enkele seconden. Bij oudere voedingen wordt er waarschijnlijk iets anders uitgelezen.