ta
door tanteriet Jul 26, 2013 om 10:54
Computers & telefonie

Thuisgroep-optie in Win7 verschijnt niet

Ik kan er maar niet achterkomen waarom een van mijn Win7 laptops geen Thuisgroep functie biedt, de andere laptop wel.
In Netwerkcentrum staat achter het Thuisnetwerk, tussen Toegangstype en Verbindingen, normaal gesproken de optie Thuisgroep. Soms verschijnt die pas na enkele seconden, maar op deze specifieke laptop wil die optie nooit tevoorschijn komen. De vereiste services draaien gewoon en ipv4 en ipv6 zijn geactiveerd. Ook gebruikmaken van een externe netwerkadapter bood geen soelaas. Ja, ik weet dat ik gewoon kan delen op de "ouderwetse" manier die ook voor Vista en XP geschikt is. Maar ik wil experimenteren met Thuisgroep die pas in Win7 is geintroduceerd. Iemand ideeën? Zijn er meer mensen hier met Win7 of Win8 waar de optie Thuisgroep niet verschijnt in het Netwerkcentrum?

1461 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 26, 2013 om 12:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bekijk in het Netwerkcentrum de Geavanceerde instellingen voor delen en vergelijk deze met een andere PC met Windows 7. Deel minstens iets, bijvoorbeeld de openbare mappen.

gsm
door gsm - Jul 26, 2013 om 12:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Of probeer dit:
Is de thuisgroep niet gemaakt? Open het menu Start en kies Configuratiescherm. Typ thuisgroep in het zoekvak rechtsboven en druk op Enter. Klik op de knop Een thuisgroep maken. Windows maakt een thuisgroep aan en geeft het wachtwoord weer waarmee de andere computers toegang tot de thuisgroep krijgen. Laat dit venster geopend.

ta
door tanteriet - Jul 26, 2013 om 13:27
87 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 26 jul 2013, 12:56]Of probeer dit:
Is de thuisgroep niet gemaakt? Open het menu Start en kies Configuratiescherm. Typ thuisgroep in het zoekvak rechtsboven en druk op Enter. Klik op de knop Een thuisgroep maken. Windows maakt een thuisgroep aan en geeft het wachtwoord weer waarmee de andere computers toegang tot de thuisgroep krijgen. Laat dit venster geopend.
Dank voor je reactie GSM. De hele optie Thuisgroep bestaat niet in het Netwerkcentrum zoals eerder beschreven. Ik kan er dus ook geen maken. Het is alsof mijn Thuisnetwerk als Openbaar netwerk wordt beschouwd, dan ontbreekt die optie uiteraard ook. Ik heb overigens Home Premium. De probleemoplosser biedt ook na 10x geen soelaas. Die zegt dat alles correct is. Als ik naar de opties voor Thuisgroep ga,, zegt ie: De thuisgroep is nog niet gemaakt (dat is wel zo op een andere pc). Probeer het over enkele minuten opnieuw. Maar je kan wachten tot St. Juttemis het blijft uitgeschakeld.
Gewoon delen, de ouderwetse methode, werkt wel. Dus mijn instellingen v.w.b. delen zijn OK en identiek aan de andere laptop.

laaglander
door laaglander - Jul 26, 2013 om 14:10
473 Antwoorden / 1 Vragen

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/why-can-t-i-join-a-homegroup