rompslomp
door rompslomp Apr 17, 2018 om 13:56
Computers & telefonie

Thunderbird

Iets meer dan een maand geleden heb ik van de mails in Thunderbird (v52.7.0) een backup gemaakt.
Nou gebruik ik meerdere mailadressen van 1 account zoals bijvoorbeeld:

jan@accountnaam.nl (het hoofdmailadres)
info@accountnaam.nl
reclames@accountnaam.nl

Nou heb ik het hoofdmailadres (jan@...) perongeluk gewist.   Dit bemerkte ik pas na een herstart.
Als ik nou de thunderbird backup (Thunderbird 52.6.0 (nl) - 2018-03-13.pcv) terug zet, overschrijft deze backup dan ook de info@... en reclames@ ... mails? Of geeft thunderbird aan welk mailadres ik wil terug zetten.

mvrgr

Erik

867 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2018 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Systeemherstel al eens geprobeerd? Wie weet.

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2018 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al gekeken in de webmail van je provider? Grote kans dat daar alle mails nog staan.

Ge
door Genee - Apr 17, 2018 om 19:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is jan.... het  mailaccount en info.. en reclame.... aliassen van het mailaccount?
Heb geen ervaring met zo’n backup maar u zou ook het jan... email adres opnieuw aan kunnen maken.
Wanneer de anderen aliassen zijn komen de mails van die aliassen binnen op jan....

gsm
door gsm - Apr 17, 2018 om 22:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel zou heel misschien kunnen werken als er oudere versies van de Mozilla Thunderbird map (%APPDATA%\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\) beschikbaar zijn. Maar dat is in dit geval een geheel verkeerde aanpak.
Voor Windows 10 is het pad naar de map met het profiel: \Gebruikers\<Windows gebr. naam>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\<Profiel naam>\
Als er in Windows 10 (of 8.1) voor de map <Profiel naam> een oudere versie bestaat, dan zou je de meeste recente versie terug kunnen zetten, mits deze niet al veel te oud is en daardoor veel e-mail berichten verloren zouden gaan.
Aangezien je al een back-up van het profiel gemaakt hebt zou je deze kunnen terugzetten, maar dan zet je wel van alle accounts de back-up terug.
Het beste kun je in Thunderbird het verloren account opnieuw instellen.
Met imap wordt dan vaak heel veel hersteld (opnieuw getoond), omdat de berichten feitelijk niet lokaal door Thunderbird bewaard worden, maar bij de e-mail provider op de server staan. Alleen zelf gemaakte lokale mappen worden daarmee niet hersteld. Bij POP kan vaak een en ander opnieuw worden opgehaald.
Een .pcv bestand kun je hernoemen of beter nog kopieren naar een .zip bestand, waarvan je de inhoud vervolgens kunt bekijken.
Misschien kun je in dit .zip bestand de verschillende mappen met inhoud terugvinden en weer gebruiken.