gt
door gtd Dec 22, 2004 om 11:08
Computers & telefonie

Tip helpdesk bellen

Regelmatig help ik mensen met hun PC
Dit gebeurt vaak ook nadat ze met de helpdesk gesproken te hebben en weer afgepoeierd zijn.
Graag wil ik wat Tips kwijt hoe je moet handelen om het beste resultaat te krijgen en mischien hebben andere ook nog tips die er bij kunnen.


Voor je gaat bellen zorg je voor een goede voorbereiding:
Nummertjes verzamelen documentatie etc en niet te vergeten Pen en Papier (mischien ook een Agenda om je afspraken in te zetten)
Zorg er voor dat je weet wat je recht is (kan je altijd hier eerst laten informeren)


Nu Kan je gaan bellen.
Noteer de datum en tijd en ook de namen met wie je spreekt.
beschrijf je probleem op jouw manier in jouw woorden.
Vraag voor verduidelijking van de vragen als ze te moeilijk worden en blijf ten alletijden beleeft (sla niet door )
Krijg ej geen bevredigend antwoord dien dan een ander verzoek in wat je wel aanstaat gaan ze daar niet op in vraag dan door tot aan de supervisor of manager (noteer ook hun naam)
Maak duidelijke afspraken en noteer deze vraag ook na de tegen prestatie als ze die niet nakomen.
vraag ook een bevestiging van de afspraak of stuur zelf een bevestiging van de afspraak per mail of Fax
Arzel niet meteen te bellen als de afspraak verlopen is en niet na gekomen is spreek ook de persoon er personelijk op aan en maak ze bekend van hun tegen prestatie probeer het nu nog hoger op te spelen.


Kortom de helpdesk is een kat en muis spel.
Laat je niet afpoeieren en kom op voor je rechten beter 10 minuten langer ingesprek met een duur nummer dan nog 10 keer te moeten bellen wees brutaal maar blijf beleeft.


Fijne Kerst


Guido

226 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2004 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


Dank je, Guido. Ook fijne kerst. Groeten, Ton.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer