du
door ducoz Apr 20, 2014 om 14:09
Computers & telefonie

Title: Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer

Beste mensen, 18 maanden geleden heb ik een abonnement afgesloten bij de Vodafone, genaamd: BEL+SMS+WEB ALTIJD 55 euro. Bij het afsluiten van dit abonnement is mij verteld dat ik standaard 200 belminuten, onbeperkt sms'jes en 1GIG aan 3G zou hebben. Ik legde de nadruk op dat ik onder geen enkele voorwaarden extra kosten wou maken met mijn bundel ongeacht of dat met bellen, smsen of internetten zou zijn. Daarop werd gezegd dat ik mijn belminuten zelf in de gaten moest houden en dat ik mij over de rest geen zorgen hoefde te maken omdat als ik over mijn 1GIG internet heen zou zitten, mijn internetsnelheid omgezet zou worden naar 10kb snelheid (enkel goed voor appen), waardoor het dus praktisch onmogelijk is veel datategoed te verbruiken buiten mijn bundel, klinkt ideaal!

Helaas kwamen er begin dit jaar twee rekeningen binnen van 147,50 en 150 euro (van februari en maart). In mijn specificatie zag ik dat dit kwam door middel van dataverkeer buiten mijn bundel (wat mij verzekerd werd niet te kunnen gebeuren). Ik ging ervan uit dat dit een fout was en dat ik dit zou kunnen herstellen met de vodafone. Met een niet al te ongerust hart belde ik naar de klantenservice van vodafone, waar ik met onbegrip werd ontvangen. Volgens de vodafone zouden zij nooit een abonnement gehad hebben waar er werd overgeschakeld op traag internet, na het verbruiken van je bundel. Sterker nog, geen enkele provider zou dit aanbieden. Het lag aan mij en mijn toestel, en ik heb al die datategoed verbruikt. Nu heb ik een hoop kennissen die ook rondlopen met het idee dat zij niet buiten hun internetbundel kunnen zitten, omdat hen ook is beloofd dat zij dan vertraagd internet krijgen. De vodafone klantenservice hield hun poot stijf en zodoende heb ik het gelaten en betaald, met een heel naar en bestolen gevoel.

Nu zat ik gister in de auto en kwam er een reclame voorbij van de Vodafone. In deze reclame speelde zich een gesprek af waar iemand een abonnement probeerde af te sluiten en deze meneer zich afvroeg wat het gevolg is als hij over zijn internet bundel heen zat. Als eerst wordt hierop geantwoord met traag internet maar dat u vanaf NU bij de vodafone WEL snel internet kan behouden voor 1 euro per 200mb (nog wat). Hieruit concludeer ik dat vodafone wel een abonnement heeft aangeboden waarbij ze traag internet aanbieden buiten bundel, evenals andere providers.

Mijn vragen:

Hebben leden hier een soortgelijke abonnement aangeboden gekregen (vertraagd internet buiten bundel).

Zou ik mijn geld die ik heb betaald aan oneerlijke hoge rekeningen terug kunnen krijgen? Welke stappen kan ik verder ondernemen tegen vodafone?

M.v.g DucoZ

5311 26 Rapporteer

du
door ducoz - Apr 20, 2014 om 14:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

Daarbij moet ik ook nog vermelden dat ik niet eens weet hoe en waaraan ik zoveel internet zou kunnen gebruiken, maar ook daar wouden zij mij niks aan vertellen. Mond dicht en betalen.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2014 om 16:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt een datamanager op de gsm zetten dan kunt u zelf zien hoeveel en waaraan data verbruikt worden.
Voor android bijv. deze: klik hier.
Ik kan op de site van Vodafone zo direct niets vinden over trager internet buiten de bundel. Kijk anders ook even klik hier.
Zou dat anders niet in de voorwaarden van uw abonnement staan?

du
door ducoz - Apr 20, 2014 om 16:33
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb in die 16 maanden daarvoor nooit over mijn bundel heen gezeten. Tijdens het aansluiten van mijn abonnement is dit 100% tegen mij gezegd vandaar de ALTIJD 55 abonnement naam. Nu in die twee maanden zit ik er opeens 100 euro overheen, terwijl ik niks bijzonders heb gedaan. De hele reden dat ik mijn dataverkeer niet bijhield is omdat ik ervan uitging dat er geen extra kosten gemaakt konden worden, zoals gezegd. Mijn vraag aan jullie is of dat jullie eens beloofd is of uberhaubt over gehoord hebben.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2014 om 01:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In dit klik hier overzicht van februari 2013 zie ik alleen zoiets voor Hi staan volgens de toen geldende regels.
Verder ga ik nooit af op wat aan de telefoon beweerd wordt, maar ik zoek alles eerst uit via de site en o.a. de voorwaarden voordat ik een contract voor iets afsluit.
Staat er iets over in de voorwaarden van uw abonnement?
Ik zie bij de toelichting over dit abonnement (dat niet meer aangeboden wordt) niet zoiets staan: klik hier.
Als er geen dataverbruik buiten de bundel zou kunnen gebeuren dan had dat er vast wel bij gestaan.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 21, 2014 om 09:43
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ducoz,

Vervelend te lezen dat je niet op de hoogte was van het feit dat je extra kosten maakt als je over je databundel heengaat.

Bij een BEL+SMS+WEB ALTIJD 55 euro dat je 18 maanden geleden hebt afgesloten wordt de datasnelheid niet verlaagd. Kijk maar eens in de link die aurora1 meestuurt over de toelichting van je abonnement.
Op onze site is er ook een tarievenoverzicht te vinden over jouw abonnement. Dit is een PDF format met daarin alle informatie over je abonnement. Typ in de zoekfunctie op onze site BEL+SMS+WEB ALTIJD 55 in en je komt bij het format met de tarieven uit.

Bij onze nieuwe abonnementen die na 7 april aangesloten zijn, is de databundel Flexibel buiten je bundel. Je kunt dan kiezen voor een optie die het beste bij jou past. Voor abonnementen die voor 7 april van dit jaar zijn aangesloten geldt geen flexibele data.

Misschien is het voor jou een optie om over te stappen naar de nieuwe abonnementen of te verlengen (dit kan 4 maanden voor de einddatum van je contract). Bij de nieuwe abonnementen kun je wellicht de buiten de bundel kosten verlagen (misschien wel geheel vermijden).

Zoals aurora1 aangeeft is het aan te raden om een datamanager te installeren op je toestel zodat je inzicht hebt in je verbruik en waaraan je data verbruikt.
Je kunt je tegoed en verbruik ook altijd inzien via My Vodafone.

Lees ook eens de tips en tricks op de link die aurora1 vermeldt en op ons forum http://voda.fo/ne/b9b6s om hoge rekening door dataverbruik te voorkomen.

Groetjes,
Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2014 om 10:12
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op maandag 21 apr 2014, 09:43]

Groetjes,
Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew
Maar hoe zit het nu met die mededelingen van de klantenservice toen hij het abo afsloot? Daar gaat de discussie toch over? Daar ga je helemaal niet op in.

Er staat toch leugens in de topic?

fl
door flessebon - Apr 21, 2014 om 10:26
418 Antwoorden / 7 Vragen

Ja, als je een bundel altijd noemt dan denk je automatisch ( en de klant heeft er specifiek naar gevraagd) altijd online, maar als je niet uitkijkt is het altijd bijbetalen begrijp ik uit het verhaal van ducoz. Lijkt een beetje op de reclame van de vriendenloterij waarin ze mij in een persoonlijke mail een gratis tv beloven. Maar later blijkt het enkel een kans te zijn op een gratis tv.

ti
door tilpend - Apr 21, 2014 om 15:03
143 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ducoz,

Als de medewerkers van Vodafone aangeven dat er nooit een abonnement is geweest waarbij de snelheid na het bereiken van de databundel zou worden verlaagd, dan is dat (hopelijk) omdat ze niet beter weten. Er is wel degelijk een dergelijk abonnement aangeboden in 2012.

Van 1 oktober 2012 tm 6 januari 2013 was er een actie waarbij je bij een Bel+SMS+WEB Altijd abonnement maar liefst 10 GB dataverkeer kreeg en na die 10 GB zou de snelheid verlaagd worden naar 32 kbp/s.

Zie hun eigen forum:
http://forum.vodafone.nl/t5/Archief-2012/Informatie-Extreem-veel-Internet-10-GB-Coulancebeleid-voor/td-p/35362/highlight/true

[QUOTE]
Vodafone heeft van 1 oktober 2012 tot en met 6 januari 2013 een mooie actie: bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd krijg je maarliefst 10 GB data. En als je daar overheen gaat komen er geen extra kosten. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kun je dan gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.
[/QUOTE]

Ik weet niet of jij je abonnement in diezelfde periode hebt afgesloten maar er was dus wel degelijk een dergelijk abonnement. In de voorwaarden die bij dat abonnement hoorde werd het niet vermeld maar het stond wel op de site en daarom heb ik er toen maar schermafdrukken van gemaakt.

du
door ducoz - Apr 22, 2014 om 12:27
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hulde voor Tilpend,

Zelf heb ik helaas nooit kunnen terugvinden op papier dat er geen extra kosten gemaakt konden worden of mijn internetsnelheid verlaag zou worden, dat is bij deze een wijze les. Mijn abonnement is afgesloten around eind september/begin oktober en ingegaan op 18 oktober. Precies de dagen van de actie!

Ik vind het knap dat vodafone twee maanden achter elkaar extra 100 euro heeft afgeschreven aan teveel dataverkeer terwijl ik mijn limiet in al die maanden ervoor nooit heb weten te bereiken, dat nog wel met een snelheid van 32 kbp/s!
Ook werkelijk waar schandalig dat ik bij de klanten service wordt toegesproken met de woorden dat ik niet goed ben geïnformeerd of het wrong heb begrepen en zelf de fout in ben gegaan.

Zeg Miranda, ik wil graag mijn centen terug hebben. Wie kan ik hiervoor het best contacten. Ik hoor graag spoedig een antwoord.

ro
door ronaldkr86 - Apr 22, 2014 om 12:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ducoz,

Ik zit met vrijwel exact hetzelfde probleem. In de nacht van zondag op maandag een bericht gekregen dat mijn internet uit bescherming is afgesloten omdat ik teveel data heb verbruikt. In de Vodafone winkel heb ik gevraagd wat dit betekent, en de medewerker gaf te kennen dat het vaker voorkomt. We hebben samen naar de berichten gekeken - ook wat hij intern kon zien - maar voor hem was het ook een raadsel. Via Facebook contact gehad met Annabel en Per, en volgens laatstgenoemde zou ik meer dan 3.3Gb aan data hebben verbruikt! Telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij doorgegeven op welke momenten ik zoveel data zou hebben verbruikt. Gek genoeg zijn het momenten dat ik thuis ben of op het werk, en dit zijn locaties waar ik gewoon verbonden ben met wifi.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het feedbackformulier van Vodafone. Het argument dat geen enkele provider waarschuwt bij overschrijding is onzin. KPN biedt dit gewoon aan zonder dat je zo op kosten wordt gejaagd. Storend vind ik bovenal de laksheid en nalatigheid waardoor je niet weet waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd wist ik niet eens af van het bestaan van My Vodafone of een app waarop je je verbruik kan zien, hoe raar dat ook mag klinken.

du
door ducoz - Apr 22, 2014 om 14:08
7 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn abonnement is afgesloten around eind september/begin oktober en ingegaan op 18 oktober. In het jaar 2012 om duidelijk te zijn.

du
door ducoz - Apr 22, 2014 om 14:16
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ronaldkr86 schreef op dinsdag 22 apr 2014, 12:56]Hallo Ducoz,

Ik zit met vrijwel exact hetzelfde probleem. In de nacht van zondag op maandag een bericht gekregen dat mijn internet uit bescherming is afgesloten omdat ik teveel data heb verbruikt. In de Vodafone winkel heb ik gevraagd wat dit betekent, en de medewerker gaf te kennen dat het vaker voorkomt. We hebben samen naar de berichten gekeken - ook wat hij intern kon zien - maar voor hem was het ook een raadsel. Via Facebook contact gehad met Annabel en Per, en volgens laatstgenoemde zou ik meer dan 3.3Gb aan data hebben verbruikt! Telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij doorgegeven op welke momenten ik zoveel data zou hebben verbruikt. Gek genoeg zijn het momenten dat ik thuis ben of op het werk, en dit zijn locaties waar ik gewoon verbonden ben met wifi.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het feedbackformulier van Vodafone. Het argument dat geen enkele provider waarschuwt bij overschrijding is onzin. KPN biedt dit gewoon aan zonder dat je zo op kosten wordt gejaagd. Storend vind ik bovenal de laksheid en nalatigheid waardoor je niet weet waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd wist ik niet eens af van het bestaan van My Vodafone of een app waarop je je verbruik kan zien, hoe raar dat ook mag klinken.

Vodafone komt tekort. Er worden overal telefoonrekeningen afgeschreven van 100 tot bedragen van 250 euro boven bundel AAN internet verkeer. Op begrip hoef je niet te rekenen, "we doen het allemaal zelf". En vodafone lijkt het op deze manier best te vinden. Dit is heel ernstig, in deze tijden zou het zo kunnen zijn dat gezinnen minder te eten hebben of hun huurkosten niet volledig kunnen betalen omdat er 200 euro is afgeschreven aan kosten die onverklaarbaar zijn gemaakt. Ik zou het er niet bij laten zitten en een nieuwe discussie aanmaken en je situatie misschien ook posten op klacht websites. Ik blijf verdere ontwikkelingen ook posten.

Succes.

ro
door ronaldkr86 - Apr 22, 2014 om 15:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ducoz schreef op dinsdag 22 apr 2014, 14:16][quote=ronaldkr86 schreef op dinsdag 22 apr 2014, 12:56]Hallo Ducoz,

Ik zit met vrijwel exact hetzelfde probleem. In de nacht van zondag op maandag een bericht gekregen dat mijn internet uit bescherming is afgesloten omdat ik teveel data heb verbruikt. In de Vodafone winkel heb ik gevraagd wat dit betekent, en de medewerker gaf te kennen dat het vaker voorkomt. We hebben samen naar de berichten gekeken - ook wat hij intern kon zien - maar voor hem was het ook een raadsel. Via Facebook contact gehad met Annabel en Per, en volgens laatstgenoemde zou ik meer dan 3.3Gb aan data hebben verbruikt! Telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij doorgegeven op welke momenten ik zoveel data zou hebben verbruikt. Gek genoeg zijn het momenten dat ik thuis ben of op het werk, en dit zijn locaties waar ik gewoon verbonden ben met wifi.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het feedbackformulier van Vodafone. Het argument dat geen enkele provider waarschuwt bij overschrijding is onzin. KPN biedt dit gewoon aan zonder dat je zo op kosten wordt gejaagd. Storend vind ik bovenal de laksheid en nalatigheid waardoor je niet weet waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd wist ik niet eens af van het bestaan van My Vodafone of een app waarop je je verbruik kan zien, hoe raar dat ook mag klinken.

Vodafone komt tekort. Er worden overal telefoonrekeningen afgeschreven van 100 tot bedragen van 250 euro boven bundel AAN internet verkeer. Op begrip hoef je niet te rekenen, "we doen het allemaal zelf". En vodafone lijkt het op deze manier best te vinden. Dit is heel ernstig, in deze tijden zou het zo kunnen zijn dat gezinnen minder te eten hebben of hun huurkosten niet volledig kunnen betalen omdat er 200 euro is afgeschreven aan kosten die onverklaarbaar zijn gemaakt. Ik zou het er niet bij laten zitten en een nieuwe discussie aanmaken en je situatie misschien ook posten op klacht websites. Ik blijf verdere ontwikkelingen ook posten.

Succes.

Ik ben het met je eens dat dit onacceptabel is, alleen is Vodafone anders van mening. Ik heb in mijn klacht aan Vodafone ook het voorbeeld gegeven van onderhoud aan je auto. Dan wil je toch ook weten als er een onderdeel moet worden vervangen, in plaats van achteraf hierover worden geïnformeerd. Los van dit voorbeeld is het schrijnend dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem te maken hebben. Verhalen zijn vrijwel allemaal van hetzelfde aard, en iedere keer vindt Vodafone het spijtig maar je hebt wel zelf die kosten gemaakt. Ik vraag me dan ook af of het zomaar kan dat je 's nachts een sterker 3G-signaal hebt dan een wifi-signaal. Ik betwijfel het, mede aangezien mijn wifi-router op twee meter afstand bevindt en de dekkingsgraad bij mij in Capelle op z'n zachtst gezegd waardeloos is. Om het levendig te maken: ik krijg meer de melding GPRS in beeld dan 3G of 4G.

Het zou Vodafone sieren als ze met een eerlijke verklaring komen, in plaats van alles af te schuiven op de gebruikers die er werkelijk niks aan kunnen doen. Het beschermen c.q. behoeden van je klanten voor ongewenste kosten is volgens Vodafone geen verplichting en daarom doen ze het ook niet. Daarnaast kan je als gebruiker in My Vodafone zien wat je dataverbruik is. Maar ja, moet iedereen hiervan dan zomaar op de hoogte zijn?

du
door ducoz - Apr 22, 2014 om 15:48
7 Antwoorden / 2 Vragen

Miranda?

crewmember
door crewmember - Apr 22, 2014 om 16:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Voortaan HI nemen. Daar ga je naar halve snelheid na je databundel en thats it.
Nog steeds snel zat en geen extra kosten.

200 belminuten en 1 gig voor 55 euro is echt giga duur trouwens.

ro
door ronaldkr86 - Apr 22, 2014 om 16:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op dinsdag 22 apr 2014, 16:17]Voortaan HI nemen. Daar ga je naar halve snelheid na je databundel en thats it.
Nog steeds snel zat en geen extra kosten.

200 belminuten en 1 gig voor 55 euro is echt giga duur trouwens.

Stomste fout die ik kon maken was om van Hi over te gaan naar Vodafone. Vrienden van mij waren er enthousiast over, maar ik vraag me af wat zij ervan zeggen als het hun gebeurt.

En ja, Vodafone is sowieso bijzonder duur in vergelijking met andere aanbieders. Word je nog eens dubbel belazerd. Wel typerend dat niemand van Vodafone nog reageert, op de slappe mededelingen dat ze het een vervelende situatie vinden na dan.

du
door ducoz - Apr 22, 2014 om 16:50
7 Antwoorden / 2 Vragen

Het erge is dat vodafone mij beloofd heeft nooit extra kosten in rekening te brengen en kosten buiten bundel niet mogelijk zijn. Na afloop heb ik dit nergens kunnen terugvinden maar Tilpend gelukkig wel. Ik wacht vol smacht de reactie van Miranda af, want stappen ondernemen zal ik helaas wel moeten doen.

ro
door ronaldkr86 - Apr 22, 2014 om 17:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ducoz schreef op dinsdag 22 apr 2014, 16:50]Het erge is dat vodafone mij beloofd heeft nooit extra kosten in rekening te brengen en kosten buiten bundel niet mogelijk zijn. Na afloop heb ik dit nergens kunnen terugvinden maar Tilpend gelukkig wel. Ik wacht vol smacht de reactie van Miranda af, want stappen ondernemen zal ik helaas wel moeten doen.

Het blijkt wel vaker dat de verkopers in de Vodafone winkels (bewust of onbewust) verkeerd voorlichten. Mij is met klem gezegd dat er niets zou veranderen ten opzichte van mijn vorige abonnement. Ik heb destijds ook gevraagd hoe het zou zitten met een situatie waarin ik over mijn limiet heen zou gaan, maar hierover zou ik keurig worden geïnformeerd en dan nog zou ik niet voor gekke kosten komen te staan. Wel vreemd dat het probleem zich alleen bij Vodafone blijkt voor te doen.

ti
door tilpend - Apr 22, 2014 om 17:16
143 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het is uiterst vervelend dat ze er indertijd geen aparte voorwaarden voor hebben gemaakt die terug te vinden zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Miranda en haar collega's er vanuit gaan dat er nooit zo'n abonnement geweest is.

Overigens, als jij inderdaad in die periode het abonnement zou hebben afgesloten dan zou je dus 11 GB (1 + de extra 10) aan dataverkeer moeten hebben.

En volgens de toen geldende voorwaarden zou je een smsje moeten hebben gehad toen de bundel voor 75% was verbruikt (of dat nou 1 GB of 11 GB was):

https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/tarievenoverzicht_bel+sms+web_1_oktober_2012.pdf

en dan bij "Web"-> bundel notificatie: "Als het datategoed voor ongeveer 75% is verbruikt wordt een melding per sms verstuurd".

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 24, 2014 om 09:45
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ducoz,

Naar aanleiding van je berichten op Kassa wil ik graag nakijken welke voorwaarden voor jouw van toepassing zijn.

Om misverstanden te voorkomen wil ik graag de situatie bekijken met behulp van je gegevens. Stuur even een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in het onderwerp Kassa / ducoz / 24-04-2014. Vermeld in de mail je 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,

Linda

ro
door ronaldkr86 - Apr 24, 2014 om 10:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 24 apr 2014, 09:45]Beste ducoz,

Naar aanleiding van je berichten op Kassa wil ik graag nakijken welke voorwaarden voor jouw van toepassing zijn.

Om misverstanden te voorkomen wil ik graag de situatie bekijken met behulp van je gegevens. Stuur even een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in het onderwerp Kassa / ducoz / 24-04-2014. Vermeld in de mail je 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,

Linda

Goh Linda, dan ga je het nogal druk krijgen. Er zijn nogal veel mensen die exact in hetzelfde schuitje zitten als ik even snel op Twitter, Kassa en andere sites kijk. Transparantie en lef om te overwegen dat je zelf ergens fout zit zeggen iets over de menselijkheid van Vodafone; de klant maar voor excessieve downloader uitmaken en voor de gek houden niet.

Succes Ducoz met het doorgeven van je gegevens, maar ik kan je nu al zeggen dat ze het 1) erg vervelend vinden dat deze situatie is ontstaan en 2) het toch echt blijkt dat je hebt gedownload met behoorlijk lange sessies terwijl je gewoon lekker lag te slapen. Het patroon is helaas erg herkenbaar, wat overigens ook betekent dat ze intern weten hoe ze met het bijltje moeten hakken.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2014 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stap dus zo snel mogelijk over naar een normale en betrouwbare provider.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 1, 2014 om 13:35
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ducoz,

We hebben nog geen mail ontvangen. Ik wil graag het een en ander voor je nakijken maar hiervoor heb ik alle gevraagde informatie nodig.

Met vriendelijke groet,

Linda

pl
door pluis1500 - Jul 10, 2014 om 17:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak hetzelfde mee bij Vodafone.

Ik hoop dat heel Nederland gaat reageren, want Vodafone maakt zich schuldig aan de Wet oneerlijke handelspraktijken. Je kan de overeenkomst laten ontbinden en dan krijg je al je geld terug. Op deze website staan ook voorbeeldbrieven hoe je dat moet aanpakken.

http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-oneerlijke-handelspraktijken

Melding klachten oneerlijke handelspraktijken
Om overtreders echt te kunnen aanpakken, is het noodzakelijk dat u uw klachten meldt. U kunt uw klacht melden via het klachtenformulier op de website van ConsuWijzer of contact opnemen met de leverancier van het product of dienst.

Wat zijn oneerlijke handelspraktijken?
Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet oneerlijke handelspraktijken.

Voorbeelden van oneerlijke handelspraktijken zijn:
Misleidende reclame maken
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel ‘lokkertjes' genoemd
Ten onrechte vermelden een keurmerk te voeren of een gedragscode na te leven
Prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden
Belangrijke kenmerken van het product weglaten
Nieuwe klanten werven op een agressieve manier
Een product als 'gratis' aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consumentenrecht/oneerlijke-handelspraktijken/wat-zijn-oneerlijke-handelspraktijken/

Wat doet de overheid tegen oneerlijke handelspraktijken?

De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt agressieve en misleidende verkoopacties. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan bij overtreding van deze wet een boete (en/of dwangsom) opleggen.

Boetes oneerlijke handelspraktijken
Op basis van de Wet oneerlijke handelspraktijken kan de ACM hard optreden tegen agressieve en misleidende verkoop. De ACM kan hiervoor boetes opleggen tot € 450.000. Bij financiële producten of diensten legt de AFM boetes op. Om herhaling van de overtreding te voorkomen, kunnen beide toezichthouders ook besluiten om een dwangsom op te leggen.

Voorbeelden oneerlijke handelspraktijken
Er zijn verschillende situaties denkbaar waar sprake kan zijn van agressieve of misleidende verkoop. Voorbeelden zijn:

wanneer in de prijs niet alle bijkomende kosten zijn vermeld waardoor de totaalprijs onverwacht hoger uitkomt;
een gratis product aanbieden zonder erbij te vermelden dat er daarna maandelijks vervolgzendingen komen;
de indruk wekken dat u het pand niet mag verlaten voordat een overeenkomst is gesloten.
Misleidende informatie bij koopovereenkomst
Van dwaling is sprake als u een overeenkomst heeft gesloten door misleidende informatie. In dat geval kunt u de gesloten overeenkomst vernietigen. Op de website van ConsuWijzer vindt u een voorbeeldbrief voor vernietiging van de overeenkomst wegens dwaling.

Melding klachten oneerlijke handelspraktijken
Om overtreders echt te kunnen aanpakken, is het noodzakelijk dat u uw klachten meldt. U kunt uw klacht melden via het klachtenformulier op de website van ConsuWijzer of contact opnemen met de leverancier van het product of dienst.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/mededinging/vraag-en-antwoord/wat-doet-de-overheid-tegen-oneerlijke-handelspraktijken.html

rg
door rgw - Jul 26, 2014 om 21:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

in Amstelveen rommelt het ook al met Vodafone. Ze hebben aan de antennes zitten sleutelen. Er is nu een heel gekke plek vlak bij mijn huis waarop ik op mijn smartphone kan zien dat het netwerk tijdens enkele meters lopen verandert van h+ naar 4g, naar 3g naar E en dan over en uit. Nu zijn er diverse andere telefoons in huis die het dunne netwerk van Vodafone wel kunnen zien. De klantenservice vertelde naar de Vodafone winkel te gaan. Een andere SIM zou oplossing bieden. Dus op het fietsje daar naar toe, sim gekregen, iemand naar de telefoon laten kijken, zag er allemaal heel goed uit, nog naar buiten gelopen, etc. maar uiteindelijk hielp dat niet, die nieuwe SIM. Ook het netwerk laten resetten en zo. Op een ander moment andere software op de smartphone laten zetten. Wel eerst een backup maken.... maar helaas.... weinig resultaat. Inmiddels 2 x heen en weer naar de Vodafone winkel geweest. Contact met Samsung gemaakt over de smartfone. Samsung acht het zeer onaannemelijk dat het toestel niet goed functioneert. Die heeft een speciale winkel waar reparaties mogelijk zijn als 2 van de enige winkels in Nederland. Op de fiets daar naar toe. Helaas. Op zaterdag geen mogelijkheden. Maandag weer proberen. Ondertussen na een 'verbetering' van het netwerk in Westwijk al 5 dagen zonder dat iemand mij kan bellen of dat ik kan bellen, zonder het huis te verlaten. 's Avonds maar even naar het bushokje om te kijken wat ik allemaal gemist heb. Als ik naar de providers kijk die de telefoon bij mij wel kan 'zien', prijkt steeds KPN. Misschien moet ik daar zonder meer op overstappen. Ik zou graag in contact komen met anderen in Amstelveen die gelijke ervaringen hebben. Misschien kunnen we met zijn allen reageren naar Vodafone? Zou handig zijn. Ik ben er moe van.

lu
door luprisaf - Aug 25, 2014 om 11:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ducoz schreef op zondag 20 apr 2014, 14:14]Daarbij moet ik ook nog vermelden dat ik niet eens weet hoe en waaraan ik zoveel internet zou kunnen gebruiken, maar ook daar wouden zij mij niks aan vertellen. Mond dicht en betalen.

Ik heb nu hetzelfde "gebakkelei" over mijn dataverbruik in het buitenland! Hele arrogante houding van de klantenservice!! Van tevoren was mij gezegd dat ik een sms zou krijgen bij 100% verbruik en dat ik geen extra kosten zou hebben. Nu blijkt dat ze eerst per MB gaan rekenen en pas dan de sms versturen! Dus als je na de sms van 100% je toestel in de vliegtuigstand zet ben je al te laat. Belachelijk, toch? Ik heb door deze truc van Vodafone ruim €60 betaald in plaats van €32.