bo
door bornsol Jun 13, 2013 om 16:22
Computers & telefonie

Toepassingsfout

Hallo,sinds enkele dagen krijg ik de volgende mededeling op mijn scherm, De instuctie op ox7c911389 verwijst naar geheugen ox00000010 de lees of schrijfbewerking[read]op het geheugen is mislukt,wie kan dit vertalen of uileg geven oja mijn pouwer point vieuwer en pdf doen het ook niet ik heb een Windows XP bij voorbaat dank

485 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2013 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bornsol,

Kijk eens of systeemherstel met een vetgedrukte datum vóórdat dit optrad het probleem oplost.

Suc6

gsm
door gsm - Jun 13, 2013 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als systeemherstel niet werkt, dan kan het nodig zijn om de hardware te controleren.

Waarschuwing:
Het inwendige van een PC is zeer gevoelig voor ontladingen van statische elektriciteit!
Pak altijd eerst het chassis vast en gebruik een speciale polsband, indien beschikbaar, voor het afleiden van elektriciteit. Laat anders de PC door een deskundige inspecteren.

Zorg eerst dat de computer losgekoppeld is van de stroomvoorziening (220 V en eventueel de batterij verwijderen).
Druk nu een aantal keren op de AAN-knop van de computer. Hiermee wordt de hardware gereset.

Controleer het inwendige van de computer en zorg dat de diverse componenten stofvrij zijn.
Indien nodig, blaas je de computer schoon met lucht uit een fietspomp, of beter nog, met samengeperste lucht uit een speciale spuitbus. Vooral het koelblok van processor en eventueel de videokaart moet schoon zijn.
Ook het inwendige van de voeding kan vervuild zijn. Controleer ook of de luchtinlaat van de kast stofvrij is. Bij laptops blazen in de uitstroomopening van de koellucht.
Druk geheugen, kabels en uitbreidingskaarten stevig aan.

Sluit de stroom weer aan en controleer of alle ventilatoren hun werk doen.
Sluit de computerkast.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2013 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bornsol,

En ..... opgelost?

bo
door bornsol - Jun 15, 2013 om 12:49
133 Antwoorden / 35 Vragen

Helaas niet,heb 3x een systeemherstel uitgevoerd,krijg steeds te lezen zijn geen wijzigingen uitgevoerd

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2013 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bornsol,

Systeemherstel wel op de goede manier uitgevoerd?

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires- Systeemwerkset - Systeemherstel - Een eerdere status van deze computer herstellen.
Klik op Volgende.
Kies een vetgedrukte datum toen alles nog wel goed werkte (ga een week of verder terug).

Suc6

bo
door bornsol - Jun 15, 2013 om 13:22
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 15 jun 2013, 12:59]@bornsol,

Systeemherstel wel op de goede manier uitgevoerd?

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires- Systeemwerkset - Systeemherstel - Een eerdere status van deze computer herstellen.
Klik op Volgende.
Kies een vetgedrukte datum toen alles nog wel goed werkte (ga een week of verder terug).

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2013 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

?????

bo
door bornsol - Jun 15, 2013 om 13:30
133 Antwoorden / 35 Vragen

Heb precies zo gedaan als u schrijft,maar helaas

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2013 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou systeemherstel nog eens in veilige modus kunnen proberen en/of foutcontrole met repair laten lopen.
Misschien vind je klik hier nog aanwijzingen die je verder kunnen helpen gezien de problemen met de Power Point Viewer en Adobe.

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2013 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

aanvulling: op die pagina even helemaal naar beneden scrollen en m.n. de laatste post lezen.

vr.gr.

bo
door bornsol - Jun 15, 2013 om 18:44
133 Antwoorden / 35 Vragen

Hallo aurora en ederick3 ik wil jullie bedanken voor de adviezen ik heb systeemherstel in de veilige modus gedaan en 90% is hersteld behalve de Adobe pdf niet,maar kan ik wel mee leven

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2013 om 19:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig maar weer en dank voor het melden.
Misschien heeft het zin om dan nog de Adobe Reader via het configuratiescherm te verwijderen en opnieuw te downloaden/installeren en/of een andere pdf reader te installeren en te zien of dat dan ook in orde komt.
Voor informatie over diverse gratis readers: klik hier.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2013 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bornsol,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
Als je Adobe Reader opnieuw wilt downloaden: klik hier. Wel even vinkje voor McAfee weghalen.

Goed weekend.

bo
door bornsol - Jun 15, 2013 om 19:26
133 Antwoorden / 35 Vragen

Hallo,kan het niet verwijderen,krijg een bericht kan dit patchpakket niet openenen,controleer of dit patchpakket bestaat,maar hoe?

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2013 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dan even dit door, ook pagina 2.