ro
door robin52 Nov 29, 2019 om 09:56
Computers & telefonie

Toetsen op Laptop vervagen al na 4 maanden

Hallo, Ik heb een HP laptop van 4 maanden oud waarvan nu al de toetsen vervagen. Dus contact opgenomen, foto gemaakt en de Laptop kon worden opgestuurd ter reparatie.
Vanochtend kreeg ik een mail dat de vervaging is ontstaan door externe omstandigheden ( welke dan??) en de reparatie niet onder de garantie valt. Kosten net geen € 200 euro.

Er is niets met de Laptop gebeurd, geen vloeistof of iets dergelijks.

Dus klacht ingediend. HP zegt dat sommige mensen zuur in hun huid hebben waardoor dit ontstaat! HUH??? met mijn oude Laptop geen enkel probleem.

HP maakt zich er hier wel héél makkelijk van af! Wat is goede raad!

2875 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2019 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop witte nagellak en trek de lijntjes na.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 29, 2019 om 10:14
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ook als de toetsen bijv.wit zijn en/of de tekens rood/zwart etc.??

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2019 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja ook dan.

simon55
door simon55 Nov 29, 2019 om 12:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem geel reflecterend

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2019 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leer blind typen.

Ha
door Halo 04 Nov 29, 2019 om 13:55
11 Antwoorden / Vragen

Wat een relevante bijdrage weer......

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2019 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar is uw bijdrage?

aurora1
door aurora1 Dec 2, 2019 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, daar zoek ik ook maar steeds naar.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2019 om 10:09
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u de laptop rechtsreeks bij HP gekocht?
Zo niet, dan heeft u zich tot het verkeerde adres gemeld. Volgens de consumentenwetgeving is de verkoper aansprakelijk indien een bij hem/haar gekocht product niet voldoet resp. defecten vertoont en ddan is de verkoper ook nog degene die dient te bwijzen dat de oorzaak niet aan het product is gelegen.
Dat geldt uiteraard dan ook indien u het product wel rechtstreeks bij HP zou hebben gekocht. Als hetgeen men kennelijk bij HP stelt waar zou zijn zou dit ook al eerder bij u hebben moeten voorkomen en het lijkt mij dus werkelijk 'een brrodje aap verhaal'om er van af te komen. Maak eventueel gebruik van de verwijzing inzake ook melden bij consuwijzer.
Ik geef u nu verwijzingen naar de in deze relevante regel- en wetgeving:

www.consuwijzer.nl   of meer in detail https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten  en/of deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  qua wetgeving integraal

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Donuts
door Donuts - Nov 29, 2019 om 10:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vervaging van de letters op een toetsenbord kan inderdaad ontstaan door een hoge zuurgraad in het lichaam. U heeft niet het toetsenbord schoongemaakt met bijv. één of ander vochtig schoonmaakdoekje?

Als het aan de kwaliteit van het toetsenbord ligt, zouden er over uw type laptop meer klachten te vinden moeten zijn.

ro
door robin52 Dec 2, 2019 om 17:03
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo, toetsenbord is niet schoongemaakt, hij is pas 3 maanden oud en niet frequent gebruikt. Op het type heb ik nog niet gegoogeld. Bedankt voor de tip!!

tdmduc
door tdmduc - Nov 29, 2019 om 12:09
704 Antwoorden / 2 Vragen

De ene laptop is de andere niet.

Met een ruime ervaring aan latops inkopen en gebruiken/reparereren zie ik een behoorlijk verschil bij de verschillende merken.

In mijn ervaring is er wel een verschil tussen de laptops van 200 tot 700 euro en het hogere segment. Met mijn dure DELL(3500 euro) en onze beide Asus-sen(1400 euro)heb ik nog nooit vervagingen gezien.

Er zijn diverse productiemethoden uiteenlopend van lasergravure tot en met druktechnieken. Ook deze industrie moet duurzamer worden en worstelen ook met milieuvriendelijk werken of niet. Neem bijv. Oude lakken van vroeger waren veel beter van kwaliteit maar bevatten nogal wat schadelijke stoffen. Dat speelt hier ook. Omschakelen naar milieuvriendelijk is niet automatisch kwaliteitsverhogend. Duurzaam is dan weer een relatief begrip in deze.

Dit houdt in dat er altijd concessies gedaan worden.

Maar goed:

Heb je een een wat agressievere zuurgraad in je huid(zweet etc.) dan kan dit maar zo de oorzaak zijn, ook al klinkt dat raar in je oren. Wat ook niet helpt is bijv.roken, nicotinevingers zijn de pest voor dit soort spullen.

@H
door @HENK@ - Nov 29, 2019 om 13:01
159 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vooral een kwestie van besparen en steeds mindere kwaliteit, vroeger werden de toetsen van een goed bord in een 2D techniek gemaakt, de toets werd eerst gegoten met plastic in de letterkleur, de matrijs ging daarna verder open en dan werd de toets kleur gegoten

Op die manier waren de letters wel 1mm of meer dik dus verslijten was nagenoeg uitgesloten.

Tegenwoordig word de tekst bij de meeste borden met verf door middel van een zeefdruk techniek of tamponprint techniek aangebracht, sneller, goedkoper en heeeeel wat dunner, soms maar een paar duizendsten van een mm!

Voor iemand die zo af en toe een toets raakt en de zaak hoofdzakelijk bestuurd met muisklikken gaat dat jaren mee maar voor iemand die regelmatig werkelijk iets typt een regelrechte ramp!

een tip, koop een goedkoop extern toetsenbord, typt vaak zelfs comfortabeler en is voor een paar euro te vervangen

ro
door robin52 - Dec 2, 2019 om 17:06
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties, ik ga nog zoeken of er meer klachten zijn over dit type maar vrees dat het idd de kwaliteit/samenstelling is.
Ook bedankt voor de tip consuwijzer!