door heremietkreeft May 22, 2019 om 15:53
Computers & telefonie

Toetsenbord

Hallo,

bij deze heb ik de vraag of één van jullie een oplossing / de oorzaak weet van een zeer merkwaardig toetsenbord probleem.
(toetsenbord instelling Ned - US zoals in Nederland gebruikelijk)
Bij het werken met tekstverwerkers (WP en word) heb ik geen probleem. Bij het gebruik van outlook (Office 2016) doet zich soms het fenomeen voor dat ls ik ) aangeef het ) heel even verschijn  maar dan meteen verspringt naar €. Ik kan geen reden vinden. Na opslaan en opnieuw openen doet het fenomeen zich niet meer voor. Raar maar waar.

1273 6 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - May 22, 2019 om 16:14
704 Antwoorden / 2 Vragen

WP?

Ik dacht dat dat uitgestorven was.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 22, 2019 om 17:36
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@TOMDUC,

nee hoor, dat is helemaal niet uitgestorven en er is inmiddels een X9 versie. In Nederland lijkt het uitgestorven te zijn maar Corel biedt het nog steeds aan, ook in Nederland. De nieuwste versie is weluis waar zonder Nederlandse taal correctie maar als u eerst een oude versie zoual bijv WP 8 installeert werkt de taalcorrectie  in het Nederlands perfect.
Het voordel van WP is nog altijd dat er 'onre water kan worden gekeken' (opmaakcodes zichtbaar gemaakt kunnen worden) hetgeen correcties gemakkelijk maakt. En ik ken WP zo ongeveer uit mijn hoofd sedert de eesrte versie. MS Word ken/kan ik ook wel maar normaliter werk ik met WP en dat is heel eenvoudig te converteren naar Word. (Opvallend, omgekeerd is niet uitgevonden bij Microsoft).

sjjoppy
door sjjoppy - May 22, 2019 om 16:38
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo @heremietkreeft,
het enige wat ik kan bedenken is dat de autocorrectie het beter denkt te weten. ;)

tenormin
door tenormin May 22, 2019 om 16:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de vraag überhaupt niet snap. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy May 22, 2019 om 17:06
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft wil van een aanhalingsteken gebruik maken en de autocorrectie zet een euroteken neer.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 22, 2019 om 17:40
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPIE, autocorrectie staat niet aan. ... het gaat om ) dat verspringt naar € en niet om ' of ".
@TENORMIN, het is ook een vreemd, technisch probleem dat ik sedert ik met computers werk (1967) niet eerder heb meegemaakt.

Bij het beantwoorden hier gebeurt het niet.

tenormin
door tenormin - May 22, 2019 om 17:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wat WP is, meer. Toetsenbord met Verenigde Staten en euroteken krijgen is toch Alt5. Of bij Outlook anders. Of Alt 0128.

sjjoppy
door sjjoppy May 22, 2019 om 17:33
7195 Antwoorden / 3 Vragen

WP is een vroegere tekstverwerker Word Perfect.

.

dobby
door dobby May 22, 2019 om 18:25
749 Antwoorden / 1 Vragen

Outlook (of heel office, for that matter) zou ook Control-Alt-e moeten accepteren om een € teken te genereren...

r.kemperman
door r.kemperman May 23, 2019 om 10:24
423 Antwoorden / 4 Vragen

WordPerfect bestaat nog steeds.
Wordt ook nog steeds geupdate rn bevalt mij stukken beter dan Word

sjjoppy
door sjjoppy - May 22, 2019 om 18:51
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een mogelijkheid is dat u met de rechterhand  )  intikt en met de linker per ongeluk het euroteken aanraakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 22, 2019 om 21:07
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, helaas.

gerbera
door gerbera May 22, 2019 om 22:58
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dan zou de TS 3 handen moeten hebben want voor het € teken moet de Alt toets ingedrukt worden  met Shift-5 wordt het % i.p.v € ;-)

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2019 om 06:56
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij op W10 heb je maar 1 hand nodig, gewoon op eurotoets klikken.

gerbera
door gerbera - May 22, 2019 om 22:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige wat ik kan bedenken is dat het onderdeel "zoeken en vervangen"  een eigen weg gaat, of het toetsenbord soms niet in de door u ingestelde (Ned-Us) stand schakeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 23, 2019 om 06:48
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, dank maar office outlook kent geen zoeken en vervangen. Het lijkt inderdaad juist dat de instelling verspringt maar ik heb een lijst van alle mogelijke instellingen nagezien (ik heb o.a. jaren met een AZERTY toetsenbord gewerkt) en zie geen instelling waar de knop  ) bij het QUERTY bord  € is. Het blijft dus een merkwaardige kwestie.

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2019 om 06:59
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@gerbera,
Bij mij op W10 heb je maar 1 hand nodig, gewoon op eurotoets klikken.
Volgens mij heeft @heremietkreeft ook deze besturing.

gerbera
door gerbera May 23, 2019 om 16:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@sjoppie heeft niets met W10 te maken, op mijn toetsenbord (Microsoft) moet ik  Alt-5 indrukken voor het € teken.

panter22
door panter22 - May 23, 2019 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

Als het toetsenbord alleen bij gebruik van Office 2016 zo vreemd doet, heb je misschien niet een legale licentie van Office 2016 gekocht. Lees eens:
https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/goedkope-office-2016-addertje-onder-het-gras-16463