soulsister
door soulsister Jan 24, 2013 om 09:51
Computers & telefonie

Topic Torch verwijderen

Beste allemaal,

Sinds 2 weken heb ik last van reclame-uitingen onderaan mijn beeldscherm. Ik heb mij laten vertellen dat dit te wijten is aan Topic Torch. Hoe kom ik hieraan en hoe verwijder ik dit?

9514 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo soulsister,

Dit was met een eenvoudige 'google' toch wel te vinden? *[u]klik[/u]*
Blijkbaar één of andere toolbar in Firefox. Probeer het eens via: Extra > Add-ons te verwijderen en anders biedt bovenstaande zoekopdracht vast wel een oplossing.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel deze vraag via Kassa niet uit gemakzucht. Niet iedereen is thuis in de computerwereld. Tuurlijk heb ik zelf eerst gezocht op het internet. Maar vaak staat de oplossing (verwijderen via internet explorer) beschreven in (technisch) Engels. Verder is een van de oplossingen dat ik eerst iets moet installeren om daarmee iets anders te verwijderen. Ik ben dan bang dat ik nog meer rotzooi binnenhaal.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@soulsister:

Kom, kom, niet meteen in de verdediging schieten.... Mijn reactie was niet onaardig bedoeld en ik probeerde je alleen maar de juiste weg te wijzen.
Ik neem aan dat het om Firefox gaat? En heb je het via Extra > Add-ons geprobeerd?
En als er op één of ander computerforum een tooltje wordt geadviseerd, waarmee je het kunt verwijderen, dan kun je dat best installeren.

En mochten de oplossingen niet werken en je hebt dit probleem nog niet zo heel lang, dan kun je een systeemherstel naar een datum toen het nog goed werkte, proberen.

Freya

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

En natuurlijk kun je ook altijd nog MBAM *[u]klik[/u]* proberen.

Freya

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Soulsister,
hier is nog wat informatie te vinden.
Vr. gr. sjoppie.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van die pagina zou ik niet zo gauw het genoemde programma downloaden en gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo soulsister,
probeer het programma eens te vinden op het configuratiescherm en verwijder het van daaruit.
Vr. gr. sjoppie.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ben eindelijk verlost van Topic Torch (via het configuratiescherm). Wat een kweller.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het terugmelden soulsister,
fijn weekend, sjoppie.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2013 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 24 jan 2013, 09:51: Beste allemaal,

Sinds 2 weken heb ik last van reclame-uitingen onderaan mijn beeldscherm. Ik heb mij laten vertellen dat dit te wijten is aan Topic Torch. Hoe kom ik hieraan en hoe verwijder ik dit?

ve
door verwijderd - Feb 4, 2013 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

soulsister schreef op donderdag 24 jan 2013, 09:51: Beste allemaal,

Sinds 2 weken heb ik last van reclame-uitingen onderaan mijn beeldscherm. Ik heb mij laten vertellen dat dit te wijten is aan Topic Torch. Hoe kom ik hieraan en hoe verwijder ik dit?

Ik krijg ook deze melding en zoals gesuggereerd, op Google zoeken om deze te verwijderen, dan loop je m.i. het risico dat je P.C. juist besmet raakt. Volgens mij zijn niet alle anti-virusaanbieders betrouwbaar.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2013 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ginyt,

.....Volgens mij zijn niet alle anti-virusaanbieders betrouwbaar......
Dat klopt en sommige laten je graag betalen.

Als je er ook last van hebt, heb je dan gekeken of het via Configuratiescherm te verwijderen is zoals al is aangegeven?
Op die manier is het TS blijkbaar gelukt.
Zou ook MBAM eens laten scannen, die is wel betrouwbaar.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2013 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 4 feb 2013, 16:07: @ginyt,

.....Volgens mij zijn niet alle anti-virusaanbieders betrouwbaar......
Dat klopt en sommige laten je graag betalen.

Als je er ook last van hebt, heb je dan gekeken of het via Configuratiescherm te verwijderen is zoals al is aangegeven?
Op die manier is het TS blijkbaar gelukt.
Zou ook MBAM eens laten scannen, die is wel betrouwbaar.

Met vr.gr.

Heb dit geprobeerd, maar is niet gelukt, heb het advies gekregen om Kaspersky Rescue disc 10 te gebruiken.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2013 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ginyt,

Weet niet hoe het met je Engels gesteld is, maar kijk anders eens hier en lees vanaf Topic Torch Browser Hijacker Removal Instructions de aanwijzingen.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 22, 2013 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb ben besmet met het topic torch virus, heb alle antwoorden hierboven gelezen, maar t.t. komt bij mij niet voor in het configuratiescherm of ergens anders. kan iemand mij toch vertellen hoe ik t.t kan verwijderen?
bvd.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 02:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

reserve schreef op vrijdag 22 mrt 2013, 21:44: ook ik heb ben besmet met het topic torch virus, heb alle antwoorden hierboven gelezen, maar t.t. komt bij mij niet voor in het configuratiescherm of ergens anders. kan iemand mij toch vertellen hoe ik t.t kan verwijderen?
bvd.

Wacht even daar doe ik nog schepje bovenop: 'Mosterd na de maaltijd'!

Het is gebruikelijk dat dan een [u]eigen topic wordt gestart[/u], het niet toegestaan conform de huisregels, dat in een bestaande topic een eigen topic wordt gecreëerd.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op zaterdag 23 mrt 2013, 02:05:
Wacht even daar doe ik nog schepje bovenop: 'Mosterd na de maaltijd'!

Het is gebruikelijk dat dan een [u]eigen topic wordt gestart[/u], het niet toegestaan conform de huisregels, dat in een bestaande topic een eigen topic wordt gecreëerd.

Doe niet zo belachelijk! Dit was geen lopend topic meer, dan kan iemand anders met hetzelfde probleem daar rustig in verder gaan.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2013 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo reserve,
als topic torch niet in het configuratiescherm voorkomt kunt u topic torch zoeken in het zoekveld van Start - Zoeken en als het tevoorschijn komt dan van daaruit verwijderen.
Vr. gr. sjoppie.