miekmol
door miekmol Jan 4, 2012 om 13:31
Computers & telefonie

Toshiba laptop, waar kan dit probleem aan liggen?

Ik heb een laptop van Toshiba Satellite P 300, een duur ding van 789 euro destijds.

Eergisteren werkte spontaan mijn toetsenbord niet meer goed. Letters die ik aanklikte tijdens het typen werden niet getypt, ook de spatie werkte niet. Na opnieuw te hebben opgestart werkte het toetsenbord weer goed. Nu zitten boven het toetsenbord twee luidsprekers van Harman Kardon, een aan en uit knop, die werken nog goed. Daar tussenin zitten nog 6 knopjes, eigenlijk geen knopjes, je ziet alleen icoontjes die verlicht zijn. Ze zijn om het geluid te dempen, de te muziekpagina openen, muziek starten , muziek stoppen, voor en achteruit spoelen van het muzieknummer.
Al deze 6 knoppen werken niet meer.
Ik ben uren bezig geweest om te zoeken op de Toshibasite, heb allerlei problemen geraadpleegd maar niks gevonden. Daarna heb ik een 0800 nummer gebeld, ze konden me niet helpen, ik moest een 0900 nummer bellen a 20 ct. per minuut. Toen maar een mail gestuurd want dat kon ook.
Krijg ik een mailtje terug dat ze via mail geen techn. ondersteuning bieden en raden me aan om toch het 0900 nummer te bellen.
Dit ook gedaan en na 12 minuten had ik nog steeds niemand aan de lijn en bleef ik in de wacht staan. Ik heb neergelegd.
Mijn laptop is net 2 jaar oud en valt niet meer in de garantie.
Daarnaast is het zo, als de laptop opgestuurd zou moeten worden, je hem 6 weken kwijt bent.

Ik hoop dus dat iemand me kan vertellen waar deze problemen aan kunnen liggen en hoe ik ze zelf op kan lossen.

Ik zie heel graag jullie reacties.

groetjes Miek

11866 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo miekmol,

Systeemherstel geprobeerd?

Misschien helpt het om Firmware update opnieuw te downloaden? Klik hier.

Suc6

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 14:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo miekmol,

Als de problemen pas gisteren zijn begonnen, kun je het beste eerst maar eens de systeemherstel proberen. Start de computer, bij voorkeur, dan wel eerst op in 'veilige modus'. Dus bij het opstarten een paar keer op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op.
Daarna kun je de systeemherstel uitvoeren.

m.vr.gr. Freya

hagaman
door hagaman - Jan 4, 2012 om 14:27
107 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas weet ik uit ervaring dat herman cardon modellen van toschiba altijd soortgelijke problemen geven, heel vaak problemen met voeding connector, en ook knopjes, naast die speakertjes. als je er garantie op hebt dan gelijk terug sturen. en anders naar computer specialist.

pauls0
door pauls0 - Jan 4, 2012 om 14:50
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo miekmol,

Ik heb niet veel verstand van software en pc's, maar ik weet dat Toshiba een Japans merk is, en zeer gewilde pc in Japan. Echter zijn deze pc's eigenlijk ingesteld op de Japanse taal, en dat werkt totaal anders. Voor Europa zijn deze aangepast, alleen het is jammer dat Toshiba Nederland niet erg behulpzaam is..
Tot mijn spijt kan ik niet helpen met het oplossen.

Groet

miekmol
door miekmol - Jan 4, 2012 om 15:07
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 4 jan 2012, 14:16]
Hallo miekmol,

Als de problemen pas gisteren zijn begonnen, kun je het beste eerst maar eens de systeemherstel proberen. Start de computer, bij voorkeur, dan wel eerst op in 'veilige modus'. Dus bij het opstarten een paar keer op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op.
Daarna kun je de systeemherstel uitvoeren.

m.vr.gr. Freya

Waarom Freya in veilige modus opstarten????

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Sommige van deze opties, waaronder de veilige modus, leiden ertoe dat Windows alleen met de absoluut noodzakelijke onderdelen wordt opgestart. Als een probleem niet opnieuw optreedt wanneer u de computer in de veilige modus start, kunt u de standaardinstellingen en de basisstuurprogramma's elimineren als mogelijke oorzaken van het desbetreffende probleem.
Bron: Microsoft)

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 15:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@miekmol:

Omdat, wanneer Windows niet helemaal goed werkt (dat is ook de reden waarom je een systeemherstel wil uitvoeren), het kan gebeuren dat de systeemherstel niet helemaal goed verloopt. Als je Windows start in 'veilige modus', worden alleen de noodzakelijke dingen gestart en heb je dus de meeste kans dat Windows goed werkt en dat de systeemherstel dus ook goed verloopt.

Kortom, de meest veilige weg is dus om eerst Windows te starten in 'veilige modus' en dan de systeemherstel uit te voeren. Dat wil overigens niet zeggen dat een systeemherstel uitvoeren na 'normaal' opstarten niet zal werken. Vandaar dat ik in mijn antwoord ook schreef: 'bij voorkeur'.
Aan jou de keus.... ;-)

Freya

miekmol
door miekmol - Jan 4, 2012 om 15:31
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi,

Systeemherstel gedaan, helaas echter zonder resultaat!

groetjes Miek

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Firmware update geprobeerd?

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 16:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=miekmol schreef op woensdag 4 jan 2012, 15:31]Hoi,

Systeemherstel gedaan, helaas echter zonder resultaat!

groetjes Miek
Als je systeemherstel hebt gedaan naar een datum toen alles nog goed werkte en het heeft toch niet geholpen, dan ben ik bang dat het een hardwareprobleem is. En als je hagaman mag geloven, blijkbaar toch ook een bekend probleem bij dit type laptop. Een firmwareupdate lijkt me dan ook niet echt zinvol. Immers, met de huidige firmware heeft het ook goed gewerkt.

Freya

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

.....Een firmwareupdate lijkt me dan ook niet echt zinvol. Immers, met de huidige firmware heeft het ook goed gewerkt......

Daar heb je natuurlijk gelijk in.
TS schrijft: .....Eergisteren werkte spontaan mijn toetsenbord niet meer goed.....

Ben dus ook bang dat het een hardwareprobleem is.

Met vr.gr.

miekmol
door miekmol - Jan 4, 2012 om 18:03
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Smurf.

JAAAAAAAAAAAAAAA, dit was de oplossing.
Gedaan wat je hebt gezegd en de knopjes werken weer.. fantastisch.

Heel hartelijk bedankt voor je reactie!

met vriendelijke groet
Miekmol

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Mooi zo!
Hopelijk blijft het werken.

Met vr.gr.

smurf1962
door smurf1962 - Jan 4, 2012 om 18:26
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo miekmol,

Ben blij voor je dat die het weer doet.

Conclusie: je batterij is bijna op en mijn advies is om met je voeding te blijven werken en de batterij niet meer te gebruiken. Omdat een nieuwe batterij gauw tussen de 100 en 150 euro kost zou ik die investering achterwege laten!.

Groetjes,

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2012 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@smurf1962,

Net nieuw hier en meteen een prima antwoord.
Chapeau!!
Dat we nog maar vele goede antwoorden van je tegemoet mogen zien.

Met vr.gr.

miekmol
door miekmol - Jan 4, 2012 om 18:37
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Smurf...

Raar, ik werk eigenlijk nooit met de batterij, daarnaast is het gebeurd toen de laptop aan de voeding lag.

Ik heb de accu even bekeken, er staat dit apparaat werkt correct.
Als ik eens in de 2-3 maanden op de accu ga werken, kan ik dit bijna 3 uur doen.

groetjes Miek

smurf1962
door smurf1962 - Jan 4, 2012 om 18:59
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Miek,

Je verhaal is mij niet geheel duidelijk. Kun je mij dan uitleggen hoe je werkt,
met een batterij in de laptop of alleen met de voeding zonder batterij of met batterij en voeding tegelijk.
Was je ook. nog iets speciaals aan het doen (updaten?) toen het euvel zich voordeed.

Gr,

smurf1962
door smurf1962 - Jan 4, 2012 om 19:01
43 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick3 ik doe m'n best

Gr,

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 19:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@miekmol:

Zolang de accu in de laptop zit blijft er op bepaalde onderdelen in de laptop altijd spanning staan. Mocht daar dan 'iets' verkeerd zitten, dan blijft dat probleem dus bestaan. Door het uitschakelen van de laptop + het losnemen van het stekkertje + het verwijderen van de accu is de laptop compleet spanningsloos gemaakt en heeft er een algehele 'reset' van de laptop kunnen plaatsvinden. Kortom, als je nu de accu weer in de laptop stopt blijft alles waarschijnlijk gewoon weer goed werken.

Freya

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 19:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En nog als aanvulling, gebruik de laptop niet constant op het lichtnet, dat is slecht voor de accu. Minimaal één keer per maand de laptop zonder oplader gebruiken tot de accu bijna leeg is en dan de accu weer helemaal opladen.

Freya

miekmol
door miekmol - Jan 4, 2012 om 19:12
201 Antwoorden / 50 Vragen

Oké Freya, bedankt voor de tip.

@ smurf.. ik werk op lichtnet met accu.
Ik was helemaal niets aan het doen toen het gebeurde, het ging spontaan, ik had de laptop al een half uur niet gebruikt zelfs.

De accu zit er nu weer in en alles werkt goed.

groetjes Miek

smurf1962
door smurf1962 - Jan 4, 2012 om 19:42
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi miek,

Tja techniek hè, het blijft gissen.
Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Freya.

Gr,

an
door antoinette55_1 - Jan 13, 2012 om 13:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=miekmol schreef op woensdag 4 jan 2012, 13:31]Ik heb een laptop van Toshiba Satellite P 300, een duur ding van 789 euro destijds.

Eergisteren werkte spontaan mijn toetsenbord niet meer goed. Letters die ik aanklikte tijdens het typen werden niet getypt, ook de spatie werkte niet. Na opnieuw te hebben opgestart werkte het toetsenbord weer goed. Nu zitten boven het toetsenbord twee luidsprekers van Harman Kardon, een aan en uit knop, die werken nog goed. Daar tussenin zitten nog 6 knopjes, eigenlijk geen knopjes, je ziet alleen icoontjes die verlicht zijn. Ze zijn om het geluid te dempen, de te muziekpagina openen, muziek starten , muziek stoppen, voor en achteruit spoelen van het muzieknummer.
Al deze 6 knoppen werken niet meer.
Ik ben uren bezig geweest om te zoeken op de Toshibasite, heb allerlei problemen geraadpleegd maar niks gevonden. Daarna heb ik een 0800 nummer gebeld, ze konden me niet helpen, ik moest een 0900 nummer bellen a 20 ct. per minuut. Toen maar een mail gestuurd want dat kon ook.
Krijg ik een mailtje terug dat ze via mail geen techn. ondersteuning bieden en raden me aan om toch het 0900 nummer te bellen.
Dit ook gedaan en na 12 minuten had ik nog steeds niemand aan de lijn en bleef ik in de wacht staan. Ik heb neergelegd.
Mijn laptop is net 2 jaar oud en valt niet meer in de garantie.
Daarnaast is het zo, als de laptop opgestuurd zou moeten worden, je hem 6 weken kwijt bent.

Ik hoop dus dat iemand me kan vertellen waar deze problemen aan kunnen liggen en hoe ik ze zelf op kan lossen.

Ik zie heel graag jullie reacties.

groetjes Miek

bij dit type moet je ook goed in de gaten houden, dat er goed geventileerd kan worden en geen stof in de roosters zit/komt.
hij wordt dan zo warm dat hij videoproblemen gaat geven.

smurf1962
door smurf1962 - Jan 13, 2012 om 14:15
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo miekmol,

Ook ik ben in het bezit van een Toshiba Satellite P-300 en bij mij werkt die al jaren naar tevredenheid.
Wat u eventueel nog kunt proberen is het volgende:
Druk de laptop uit en haal de voedingstekker eruit .Verwijder de batterij (onderkant) sluit de voedingskabel opnieuw aan en start op.
Mocht het toetsenbord nog steeds niet werken dan ben ik bang dat er een connector los zit of stuk is op het moederbord.
Hopelijk lost dit het probleem op.

Met vriendelijke groet.