pu
door puravida_1 May 14, 2008 om 19:29
Computers & telefonie

Toshiba Satell. doet helemaal niets meer na 15mnd en nu? :-(

Hallo, mijn ouders hebben in dec. 2007 een laptop (Toshiba Satell. L100-130 CM380) gekocht bij MYCom.


Nu ging hij in Maart 2008 stuk. Mijn vader was op internet bezig en ineens begon de laptop zichzelf af te sluiten. Daarna deed hij niets meer. Alleen als je de accu los haalde en weer terug deed dan ging het ventilatortje even aan. En verder niets!


Wij naar de winkel terug......zij zouden hem opsturen naar Toshiba. Dat is nooit gebeurt, ze hebben bij hun in de werkplaats eraan gerommeld. Na een paar dagen belde ze op dat de laptop waarschijnlijk in slaapstand heeft gestaan (kan niet, vreemd antwoord). Maar, goed de laptop in de auto geprobeerd en inderdaad hij deed het. We kwamen thuis wilde m nogmaals aanzetten en er gebeurde weer helemaal niets :-(


Nogmaals de laptop teruggebracht naar de winkel, ze zeiden dat ze 'm weer zouden opsturen naar Toshiba. Wederom hebben ze zelf er naar gekeken en getest, even contact gehad met Toshiba per telefoon. Volgens het verhaal nu is het moederbord stuk. Kortom kosten van 450euro ex. BTW! Voor een laptop van ongeveer 650 euro en 15mnd jong!! Dit kan toch niet???


Het schijnt dat Toshiba toen we 'm kochten maar 1 jaar garantie gaf en inmiddels is het verlengt naar 2 jaar fabrieksgarantie.


Wij laten het hier in ieder geval niet bij zitten want, het is geen pakje boter wat je hebt gekocht! En het is toch een vorm van wanprestatie.


Heeft iemand nog tips voor ons?? Groetjes Meta

427 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - May 14, 2008 om 20:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Meta,



De fabrieksgarantie mag dan wel één jaar zijn, maar daar houdt het
natuurlijk niet op. De 'economische' levensduur van een laptop mag je
wel op ongeveer drie jaar (36 maanden) zetten. Bij een reparatie ná dat eerste jaar worden de reparatiekosten dus naar verhouding verdeelt.



In dit geval geldt dan dat 15/36 deel van de reparatiekosten voor jouw rekening komt. Dus €450 x 15 / 36 = €187,50. Met een hogere rekening hoef je dus geen genoegen te nemen.



m.vr.gr. Freya









pu
door puravida_1 - May 15, 2008 om 10:06
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dec. 2007 is natuurlijk 2006 ;-)


Hartelijk dank voor je antwoord!! Hier gaan we zeker mee naar de winkel......ben benieuwd wat ze zeggen.......

ma
door martin1 - May 15, 2008 om 15:43
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

Op de serie beginnend met L geeft toshiba nog steeds slechts 1 jaar garantie. Hieraan is dus niets veranderd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

ru
rugen - Sep 23, 2024 om 08:32
Garantie & verzekeringen
He
Hetty oorbeek - May 29, 2024 om 22:24
Geldzaken & recht
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan 
dit is zelfs een goedkope shag 
dit kunnen mensen niet meer betalen toch 

Mvg hetty oorbeek Lees meer