pu
door puravida_1 May 14, 2008 om 19:29
Computers & telefonie

Toshiba Satell. doet helemaal niets meer na 15mnd en nu? :-(

Hallo, mijn ouders hebben in dec. 2007 een laptop (Toshiba Satell. L100-130 CM380) gekocht bij MYCom.


Nu ging hij in Maart 2008 stuk. Mijn vader was op internet bezig en ineens begon de laptop zichzelf af te sluiten. Daarna deed hij niets meer. Alleen als je de accu los haalde en weer terug deed dan ging het ventilatortje even aan. En verder niets!


Wij naar de winkel terug......zij zouden hem opsturen naar Toshiba. Dat is nooit gebeurt, ze hebben bij hun in de werkplaats eraan gerommeld. Na een paar dagen belde ze op dat de laptop waarschijnlijk in slaapstand heeft gestaan (kan niet, vreemd antwoord). Maar, goed de laptop in de auto geprobeerd en inderdaad hij deed het. We kwamen thuis wilde m nogmaals aanzetten en er gebeurde weer helemaal niets :-(


Nogmaals de laptop teruggebracht naar de winkel, ze zeiden dat ze 'm weer zouden opsturen naar Toshiba. Wederom hebben ze zelf er naar gekeken en getest, even contact gehad met Toshiba per telefoon. Volgens het verhaal nu is het moederbord stuk. Kortom kosten van 450euro ex. BTW! Voor een laptop van ongeveer 650 euro en 15mnd jong!! Dit kan toch niet???


Het schijnt dat Toshiba toen we 'm kochten maar 1 jaar garantie gaf en inmiddels is het verlengt naar 2 jaar fabrieksgarantie.


Wij laten het hier in ieder geval niet bij zitten want, het is geen pakje boter wat je hebt gekocht! En het is toch een vorm van wanprestatie.


Heeft iemand nog tips voor ons?? Groetjes Meta

445 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - May 14, 2008 om 20:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Meta,



De fabrieksgarantie mag dan wel één jaar zijn, maar daar houdt het
natuurlijk niet op. De 'economische' levensduur van een laptop mag je
wel op ongeveer drie jaar (36 maanden) zetten. Bij een reparatie ná dat eerste jaar worden de reparatiekosten dus naar verhouding verdeelt.



In dit geval geldt dan dat 15/36 deel van de reparatiekosten voor jouw rekening komt. Dus €450 x 15 / 36 = €187,50. Met een hogere rekening hoef je dus geen genoegen te nemen.



m.vr.gr. Freya









pu
door puravida_1 - May 15, 2008 om 10:06
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dec. 2007 is natuurlijk 2006 ;-)


Hartelijk dank voor je antwoord!! Hier gaan we zeker mee naar de winkel......ben benieuwd wat ze zeggen.......

ma
door martin1 - May 15, 2008 om 15:43
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

Op de serie beginnend met L geeft toshiba nog steeds slechts 1 jaar garantie. Hieraan is dus niets veranderd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer