ko
door koosj Jun 21, 2007 om 13:51
Computers & telefonie

Trage PC

Wat kan in het algemeen de oorzaak zijn van een tege PC en hoe zie ik waardoor hij zo traag is. het uit zich vooral bij het openen van een web pagina. Ik heb het idee dat de PC met veel zaken bezig is wat ik niet kan zien. Hoe kom ik hier achter?

Met vr.gr. Koos

356 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. spyware
  2. virussen
  3. te weinig vrije schijfruimte
  4. Oude pc met veel moderne softeware
  5. te weinig geheugen
  6. te weinig bandbreedte
  7. te weinig koeling van de processor
Te veel om op te noemen, geef wat meer informatie over het systeem?

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je zou bij Taakbeheer kunnen kijken wat er allemaal draait

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

begin eens met: het schoonmaken van register  met een registercleaner bijv. de gratis cceaner (www.ccleaner.com), laat daarna het programma defragmentatie uitvoeren (configscherm > systeemwerkset > defrag. Als u dat niet eerder deed of regelmatig laat doen zal dat een versnelling te zien geven maar kan het programma ook langeretijd nodig hebben.

Vervolgens kunt u ook nog nakijken hoe bijv een virusscanner is ingesteld m.b.t. de mate van actief zijn. Zie dan verder de al gegeven antwoorden.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de reeds gegeven adviezen kan ook een program'tje als "Startupinspector"laten zien wat aktief meedraait en waarmee u deze kunt uitsluiten.

Vaak is ook al aan de taakbalk te zien welke programma's bij het opstarten worden meegenomen.

Ten slotte, voorkom het gebruik van schildpad- of slakkenolie!  He, effe melig!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Windows XP hebt staan op je PC ga je naar alle programmas,daar klik je Bureau accessoires aan en vervolgens Systeemwerkset, Daar vind je dan Schijfopruiming en Schijfdefragmentatie , Dat zijn twee afzonderlijke uitvoeringen om overbodige bestanden te wissen en de lopende bestanden samen te voegen zodat het opstarten veel vlugger verloopt , Deze bewerkingen een maal in de week uitvoeren , Succes en groetjes Zora.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel eerst eens de specificaties van de pc, dan kunnen we je meer vertellen.

Type processor, hoeveelheid geheugen, grootte van de harde schijf (en hoeveel ruimte er op de C-schijf over is), type grafische kaart, welke virusscanner etc.....

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

ik heb de antwoorden even gelezen, zie nergens het eenvoudigste wat je wekelijks/dagelijks kunt doen...

ga naar Internet Opties (extra) en klik daar op Tijdelijke Internet Bestanden verwijderen...

ook kun je daar zo nu en dan je cookies, geschiedenis e.d. verwijderen...

steeds als je een website of ergens plaatjes ofzo bekijkt worden die opgeslagen en als je die niet regelmatig verwijderd, wordt je pc daar erg langzaam van...

ook is het laden van site's soms langzaam als je virusscanner bezig is, maar dat heb ik geloof ik al in een antwoord gelezen...

succes

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylzul,

gerritaltena heeft al aangegeven waarmee je het eenvoudigst je o.a. tijdelijke internet bestanden kunt verwijderen n.l. met ccleaner, want waarom moeilijk (Internet Opties (extra) als het met één klik door een programaatje gedaan kan worden. CCleaner verwijderd niet alleen de tijdelijke internetbestanden maar zoveel meer.

Bassie

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke!  :)

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel mensen willen nieuwe software draaien op een te ouwe PC met te weinig geheugen en zo daar bij komt nog en je zag het lijstje al van 4russen en spyware tot gewoon iets dat te zwaar is wat jij je pc wil laten doen je moet begrijpen dat je drie keer de brief die aan het tikken bent in word bvb op je pc hebt staan 1 die waar je mee bezig bent dan is de pc zelf met dat ding bezig het te bewaren en dat gaat voor het grootste dee op je Hard disk en drie wordt er een reserve bij gehouden voorhet geval jij iets doms doet of de stroom uit valt. dat is nogal wat zo zie dat het moeilijk is zonder onder zoek iets echt zionnigs tezeggen ik zou iemand zoeken die te vetrouwen is de winkel wil je altijd wel een neiuwe verkopen en er zijn zat mensen oppad om je ook van de wal in sloot te helpen dus zoek iemand die er verstand van heeft en laat die een eerlijk antwoord geven

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

al eens gehoord van het proggie   awc pro?? dat bestandje  herstelt je windows van foutje s, herstelt je reg, haalt fouten weg, doet een veiligheidsscan, verwijdet ineens spywareen tydelijke bestanden ... een aanrader dus , ik gebruik het al heel lang en mijn pc loopt als een trein.. daarbij heb ik het prog defragmentatie voor je bios ook in gebruik , dat wil zeggen ... dat het proggie je bios ordent zodat je pc sneller opstart en je bios defragmenteerd  zodoende krijg je ook geen foutmeldingen meer is een aanrader ...ik kan je het proggie wel bezorgen ....

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Koosj  je krijgt zoveel goeie en slechte adviezen ik ga er van uit als je niet zelf weet waarom je PC traag is je ook niet weet hoe het reg werkt en ook niet hoe je bios werkt dus dat zijn misschien wel leuke adviezen alhoewel ik dar nogal wat over kan zeggen maar als jij niet weet wat je doet zoek dan iemand die je kan vertrouwen om je te helpen.  een beter advies kan ik echte niet geven

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet wat meer informatie geven , wat voor een computer je hebt en hoeveel gb de harde schijf is en wat voor een prosesor er in zit en hoeveel gb staat er op je harde schijf enz. anders wordt het giswerk want het kan zo veel zijn maar opschonen van de computer helpt meestal wel.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedreven kennis erbij halen! iemand die er even achter kan zitten en met kennis van zaken rondkijken.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.mogelijk te oude pc.????

2.SPAMMAILS&SPYWAREN

3.VIRUSSEN???

4.hdschijf backuppen en opruimen oude softwaren,van dubbele virusscanners,spywarescaneers,geven vaak conflikten,adware,+spysweeper ,C:/SC HIJF,IS VRAGEN OM MOEILIJKHEDEN,ALS MENT NORHON 2006 GEBRUIKT.

5OUTLOOK,INBOX,EN JE MAPPEN AF EN TOE LEEGHALEN IS EEN OPTIE,FAVORIETEN,OPRUIMEN,DOCUMENETENBAK LEEGHALEN VAN TIJD TOT TIJD VERVERSEN,GESCHIEDEBNISBAK VANINTERNET,IEDERWEEK WISSEHN,DUS DE SITES WAAR JE GEWEEST BENT ,EN WENIG GEBRUIKT,WISSEN.,EN ZO VOORT.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

VERVOLG,CCLEANER,KAN,MAAR PAS OP ,OOK DE GODE REGISTERS KUNNEN GEWIST WORDEN,DUS MEN MOET WEL WTEN,WAT ER WEG KAN& VOORAL NIET,DUS ZORG DAT JE EEN SYSTEEMBACKUP HEBT GEMAAKT,TEMINSTE,DIT WORD VAAK GEZEGD,MAAR VELEN WETEN DAAR WEINIG VAN,DUS IS ENIGE KENNIS WEL NODIG!!!,MAAR DEFRAGMENTEREN,,IS EEN OPTIE,SCHIJFOPRUIMING,IS EEN OPTIE,VOOR DIE INSTELLIGEN LEES JE WINDOSBOEK EENS VAKER DOOR,MITS MEN SLECHTZIEND IS VRAAG HULP.???

MAAR WAAR VRAAGJE DIE HULO,VELEN SLAAN EEN SLAATJE UIT JOUW HULP,IK ZELF HEB DAAR NARE ONDERVINDING GEHAD MET EERDERE PC,EN ZELFS MET WINKELS,DIE ,EEKORTSLUITING HADEN GEMAAKT,EN DARBIJ EENGELUIDSKAART KAPOT GING.,EN THUISKOMEN,DAT DOEN VAAK BEGINNEDE ITSERS,EN RELIJK BETAALBAAR.EN OED IN HUN WERK,ZOVER IK KAN BEOORDELEN.VELE WINKELS HEBBEN VERKOPERS LOPEN,DAT IK DENK,DIE HOREN DAAR NIET THUIS,EEN OPLEIDNG VAN 6MAANDEN,EN ZE WORDEN IN DE WINKELS GEPLAATST,EN ALS JIJ IETS WEET WAT ZIJ HOREN TE WETEN,DAN DENKEN ZE DAT JE DE KLANTEN WEGSTUURD,OM HEN TE TREITEREN,,NU DIT IS HET LAASTE WAT IK KAN DOEN,MAAR DAAR SCHIET MEN NIETS MEE OP,HET IS VAN IEMAND DIE ER WAT VAN AFWEET,EEN GRATIS ADVIES ,DAT MEN GEEFT IN DE WANDELGANGEN VAN EEN PC WINKEL,BV VIRUSSCANNERS,WAT IS NU DE ALLERBESTE,EEN SCANNER DIE VEEL GEHEUGEN TREKT,IS TOCH VAAK STERKER,IN HET VINDEN VAN DEVIRUSSEN,IK HEB TWEE VERSCHILLENDE GEBRUIKT SYMENTICK,EN MC AFEE,DE LAATSTE IS GOEDKOPER,MAAR DE INSTALLATIE WAS MOEILIJKER,DAN DE SYMENTIC,DAARNIJ,MC AFEE,HEEFT MIJ  VEEL 0900 NUMMERS GEKOST DE HELPDESK ZAT IN SCHOTLAND,,DUS JE GOEDKOPEPAKKET WERD EEN DUUR PAKKET,EN VERSCHILLENDE SPAMFILTERS+SPYWFFILERTS,SCANNERS,MAKEN JE PC VEDOMD TRAAG!!!!!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier en daar beweerd om een regcleaner te gebruiken; begin daar alsjeblieft niet aan wanneer je niet precies weet wat je moet doen.
Je loopt de kans om dingen te verwijderen die je beslist niet kwijt moet zijn. Ook de snelheidswinst die je ermee behaalt is discutabel.
Het zit vlgs mij ergens anders in; haal er een deskundig vriendje bij!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ruim elke dag even de harde schijf op van allerlei rommel en wel in de volgorde:

1 - Klik bovenaan de pc op EXTRA; vervolgens INTERNETOPTIES  en dan op VERWIJDEREN klikken  - dan ALLES verwijderen klikken  dan het vakje  " Ook bestanden en instellingen die door invoegtoepassingen zijn opgeslagen" aanvinken en dan op JA klikken.

2 - schijfopruiming (als je netzo als ik de harde schijf opgedeeld heb in die OOK met schijfopruiming doen.

3 - Defragmetatie  van de hardeschijf. (bij een opgesplitste harde schijf  die dan ook doen.

Het kan ook zijn dat je harde schijf een beetje te vol aan het worden is - dan is de oplossing

1 - Een extrene harde schijf kopen en de "archieven" DAAR op zetten - muziek neemt veel ruimte is en de pc moet het allemaal "mee dragen"

2 - RDW CD kopen (overschrijfbare CD) en de niet gebruuikte bestanden DAAR op zetten.

Hoop dat het werkt - Groetjes uit Asssen

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet de pc in de auto en rij naar de Duitse grens  geef vanaf daar vol gas en de  computer is een stuk sneller.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik hier mis:

druk de toetsen ctrl en alt en delete tegelijk in en kijk op het tablad of er een proces is dat veel capaciteit van de processor vraagt. Geef dan hier even aan welk proces dat is. Als er een proces is dat de processor voor bijna 100% belast, zal de rest traag draaien. Alleen niet actieve systemen mag een hoog vermogen vragen.

Wat mij zelf is overkomen, is dat een defect usb hub de zaak enorm vertraagde. Ding verwijderen en  de pc draaide als een tierelier.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html
Bovenstaande site staan veel tips.
Lees deze site maar eens goed door.
Er staan ook diverse gratis programma's op en zeer goede uitleg hierover.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit een bug in windows XP, als je ook office op de computer hebt staan. De windows update maakt dan de fout de svchost.exe niet af te sluiten, met het gevolg dat dit (bijna) alle processor capaciteit opvreet.Met control alt delete tegelijkertijd in te toetsen, open je het systeembeheer. Klik het tabblad processen aan en kijk of svchost.exe system tot 99% processor capaciteit behoeft zo ja, klik dit met de linker muis aan en dan op proces beeindigen (onderaan het tabblad) Bij mij is dit vaak het geval en het probleem is opgelost. Microsoft kent het probleem,   heeft ook een hotfix, maar lost nog niet definitief het probleem op.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al tegen je gezegt dat als je er zelf niet zoveel van weet dat is niet erg ik zie hier z.g experts dingen zeggen en dan denk ik ook ga spelen. kijk er zijnmaar weinig mensen die echte weet wat een pc stap voor stap doet en daar zit het hem in als ik jou zie schrijven dat ie constand bezig lijkt te zijn heb ik wel een idee wat er gaande is ik heb je al veteld dat het meeste wat je doet drie keer op je pc staat een site openen staat op je beeld dat moet je pc regelen hij heeft hem in je geheugen wat niet genoeg is want hij is ook bezig zichzelf bezig te houden dus gaat het naar je HD dus zo gebeurt er nogal wat er daar gaat het met jou fout ik weet niet of dat mag maar je kan beter een op een mailen dan ben je ook beter te helpen dus ik zet mijn email hier neer en zie wel of de beheerder die weg haalt dan weet ik dat ook gelijk <jailboy89hotmail.com>

ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 23, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Koos,

Is dit probleem begonnen nadat je Pinnacle 11 geinstalleerd hebt.
Sinds Pinnacle 10 heb je een behoorlijke snelle computer nodig, vooral het aantal geheugen is belangrijk.

Als je met Pinnacle 11 bezig bent en je wilt op dat zelfde moment ook gaan internetten, dan kun je inderdaad verwachten dat een webpagina tergend langzaam opent.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

geer56??? "Ik zie zoveel foute antwoorden...." . en zijn de antwoorden gegeven binnen de weinig aangereikte info m.b.t. de PC zelf zoals het besturingssysteem, processor en processorsnelheid, vast geheugen en schijfgeheugen. Binnen dat brede scala zijn diverse antwoorden gegeven die juist zijn en m.i. gelden als aanvulling op elkaar.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je al het bovenstaande hebt geprobeerd:

Windows XP en Windows Vista moet je bij regelmatig gebruik eigenlijk één keer per jaar opnieuw installeren. Hoe goed je ook blijft zorgen voor een schone pc, Microsoft maakt een puinhoop van je registries... en dat maakt je pc verschrikkelijk traag.

Koop daarom nooit een pc als je de oorspronkelijke OEM Windows installatie CD er niet hebt bijgekregen.... na een jaar kun je dan je OS niet meer herinstalleren.

Ik ben die trage pc's zo zat dat ik ben overgestapt op Ubuntu.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

den zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. ik gebruik windows van af de eerste dag

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

geer56: gebruik alsjeblieft leestekens en normale taal, dat komt de leesbaarheid en het begrijpen van wat je schrijft alleen maar ten goede.

Voor de rest: wat je daar schrijft is de grootst mogelijke onzin. De processor en het geheugen hebben normaal gesproken genoeg capaciteit om backupprocessen bij te houden !

Ik ben wel benieuwd of de vraagsteller er nu wel uit is.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2007 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

in aansluiting op den@ net als krook@, sdeze volstrekte onzin hoorde ik niet eerder. herinstallatie ieder jaar zou betekenen dat je ook alle updates weer moet binnen halen nog afgezien van de gevolgen voor andere applicaties die soms ook zijn aangepast n.a.v. updates van het besturingssysteem. Vervuiling van registers etc doe je simpelweg met een registerschoonmaakprogrammatuur als al aangegeven. En den@ ik ben "pas" sedert 1966 bekend met besturingssystemen door werkervaring.