ch
door christels Jul 8, 2010 om 10:06
Computers & telefonie

Treiter sms

Een collega van mij krijgt vrijwel dagelijks treiter sms'jes. Er wordt gesuggereerd dat haar man haar zou bedriegen. De mobiele nummers zijn niet echt, de sms'jes worden via zo'n treitersite verstuurd. Vandaag heeft ze in 10 minuten 6 sms'jes met allerlei details rondom het "bedrog" van haar man. Hoe kan zij hier iets tegen doen of achterhalen wie de sms'jes verstuurd?

6975 9 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jul 8, 2010 om 10:20
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als er kosten voor in rekening gebracht worden, kun je die bij de aanbieder van dit soort "diensten" terugvorderen.

Google eens treitersms en je komt helaas vele sites tegen, maar als je even verder zoekt zijn het vaak maar een paar bedrijven die menen op deze wijze hun geld te moeten verdienen.

Via de sites kun je vaak ook een afmeldbericht sturen of staan daar instructies.

tdehond
door tdehond - Jul 8, 2010 om 10:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De mobiele provider inlichten.
Mogelijk kan deze de site(s) blokkeren m.b.t. verzenden van e-mails vanaf deze sites naar klanten v.d. provider.

Verder zou ik alle sms v.d .treiter site ongelezen verwijderen.

freya
door freya - Jul 8, 2010 om 10:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo christels,

Als die berichtjes via zo'n treitersite worden verstuurd is het maar de vraag of je er iets aan kunt doen. Je zult toch op z'n minst moeten weten wáár de berichtjes vandaan komen. Of bij de provider aan gaan kloppen, maar ik ben bang dat het dan wel eens een lange geschiedenis kan gaan worden waar je dan veel energie in moet gaan stoppen.

Mijns inziens kun je dat soort berichtjes (voorlopig althans) het beste gewoon negeren/weggooien en er vooral (hoe vervelend dat misschien ook is) niet over gaan praten met kennissen/collega's enz.
De 'dader' zal ongetwijfeld een bekende/collega zijn en als die merkt dat het 'slachtoffer' er mee zit en het vervelend vindt, dan heeft die daar alleen maar plezier van en gaat er dus mee door. Als je het volkomen negeert en er niet over praat (en dus de suggestie wekt alsof het je niets interesseert) is 'de lol' er hoogstwaarschijnlijk gauw vanaf en stopt het vanzelf.

Overigens, mensen die zich met dit soort zaken bezighouden sporen in mijn optiek niet helemaal (of liever gezegd, helemaal niet).

m.vr.gr. Freya

dv
door dvdonck - Jul 9, 2010 om 12:15
21 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik haar was zou ik een ander nummer nemen en dat nummer maar spaarzaam uitgeven.

jantje
door jantje - Jul 9, 2010 om 12:37
123 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ik een keer heb gedaan toen ik ook misleidende telefoontjes kreeg, is naar een winkel gaan en daar vragen of ze het voor je willen blokkeren. Want zonder dat ik het in de gaten had had ik meegedaan aan een telefoonspelletje. Mijn beltegoed verdween als sneeuw voor de zon.
Via de chip van de mobiele telefoon kunnen ze zien waar de treiter telefoontjes vandaan komen.

gerard1947
door gerard1947 - Jul 9, 2010 om 14:27
16 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een nieuwe simkaart kopen, je hebt dan wel een ander nummer maar bent wel van het getreiter af.

du
door dusjka44 - Jul 9, 2010 om 14:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan hiermee naar de politie stappen wegens stalking. Zie voor meer info de site van slachtofferhulp.

pe
door peterus - Jul 10, 2010 om 16:28
84 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn tip is:
Vul niet overal je 06 cq prive nr in op het internet,je laat onbewust een spoor van informatie achter,waar de overheid ook voor waarschuwt dus!
En zoals gerard 1947 voorsteld:Koop een nieuwe simkaart en je bent van het probleem af!

di
door dirk2 - Jul 10, 2010 om 17:15
364 Antwoorden / 21 Vragen

Dit zou moeten helpen.
link