doetinchem
door doetinchem Jul 21, 2012 om 20:20
Computers & telefonie

Trojaans paard verwijderen

AVG anti-virus heeft 2 infecties (Trojaans paard) en één Malware (IDP.Trojan) in quarantaine gezet.
De vraag is of ik door op verwijderen te klikken in dit AVG anti-virus programma deze in quarantaire gezette infecties voorgoed laat verdwijnen.

11486 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2012 om 20:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
stacey
door stacey - Jul 21, 2012 om 20:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

En gooi daarna je herstelpunten weg en maak een nieuw herstelpunt .......

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2012 om 21:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo doetinchem,

In aanvulling op bovenstaande (correcte) antwoorden:
Scan voor de zekerheid nog eens met Emsisoft! (de bovenste download).

Suc6

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 00:05
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 21 jul 2012, 20:28]Ja.

Miet 100% zeker.
Die trojan kan een beveiliging hebben tegen virusscanners.

[quote=stacey schreef op zaterdag 21 jul 2012, 20:34]En gooi daarna je herstelpunten weg en maak een nieuw herstelpunt .......

Waarmee je dus goede herstelpunten weggooit en een geïnfecteerd herstelpunt creëerd.

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 21 jul 2012, 21:07]Hallo doetinchem,

In aanvulling op bovenstaande (correcte) antwoorden:
Scan voor de zekerheid nog eens met Emsisoft! (de bovenste download).

Suc6

Correct???

Met anti-malware schiet je ook niet veel op tegen een trojan.
Beste methode van verwijderen is de trojan te identificeren en dan te zoeken naar een gerichte oplossing.

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 00:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 00:05]Waarmee je dus goede herstelpunten weggooit en een geïnfecteerd herstelpunt creëerd.

Als je schoon bent maak je nieuw herstelpunt dus hoezo geinfecteerd herstelpunt creeëren ?

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 00:34
70 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe weet je zeker dat je schoon bent?

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 00:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 00:34]Hoe weet je zeker dat je schoon bent?

(Goed) Controleren .... ?!
Je gooit ook geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt mag ik verwachten, wat moet je met die oude herstelpunten als je niet weet waar/wanneer en hoe je die trojan hebt binnengesleept.
Schoon maken en weer schoon beginnen/verder

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 00:45
70 Antwoorden / 0 Vragen

Comtroleren waarmee?

stacey
door stacey - Jul 22, 2012 om 00:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 00:45]Comtroleren waarmee?

Tja.....Als je ze niet zelf in `huis` hebt, staan er ook online.........

Ik nok af, morgen vroeg dag, Truste4strax

li
door lightframe - Jul 22, 2012 om 07:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=linoge schreef op zondag 22 jul 2012, 00:05]

Met anti-malware schiet je ook niet veel op tegen een trojan.

Zo'n antwoord maakt direct je andere antwoorden ongeloofwaardig.

[quote]Beste methode van verwijderen is de trojan te identificeren en dan te zoeken naar een gerichte oplossing.

AVG heeft de trojan toch al geïdentificeerd en in quarantaine gezet...?

doetinchem,

Maak je niet te druk om bestanden in quarantaine. Die kunnen absoluut geen kwaad meer. Laat ze altijd even in quarantaine staan totdat je zeker weet dat alles nog goed werkt en de detectie geen false positive is geweest.

linoge
door linoge - Jul 22, 2012 om 12:21
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lightframe schreef op zondag 22 jul 2012, 07:30]
AVG heeft de trojan toch al geïdentificeerd en in quarantaine gezet...?

Geidentificeerd ja. In quarantaine is afwachten.

Eerst is er de trojan, daarna pas wordt er een oplossing gevonden om die te bestrijden. Vaak worden die trojans zo geschreven dat ze je anti-virus uitschakelen. Het lijkt dan of ze in quarantaine geplaatst worden, maar dat is dus niet zo. Ook ben je dan niet meer in staat je anti-virus te updaten, of een ander te installeren.

AVG heeft die trojan geidentificeerd. Beste en meest betrouwbare manier van verwijderen is op zoek te gaan naar een manier om hem handmatig te verwijderen, of een programma speciaal geschreven voor die ene trojan. Dat levert de meeste zekerheid op.

Op het moment dat AVG hem in quarantaine heeft geplaatst en je doet een scan, dan zal AVG aangeven dat je systeem schoon is. Start je computer opnieuw op en die trojan kan terug zijn. Het nieuw gemaakte herstelpunt is op dat moment besmet.

wodonar
door wodonar - Oct 24, 2012 om 16:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe meestal even een online scan, werkt perfect:

HouseCall - gratis online virus- en spywarescan
Vermoed u dat uw pc geïnfecteerd is?
Met HouseCall kunnen snel vele uiteenlopende bedreigingen worden geïdentificeerd en hersteld, met inbegrip van virussen, wormen, Trojaanse paarden en spyware. HouseCall is nu sneller, krachtiger en browseronafhankelijk!

http://housecall.trendmicro.com/nl/#