ka
door kaber May 15, 2010 om 11:22
Computers & telefonie

Trojan horse

ik krijg meldingen van Trojans:
trojan.Heur.IGO@r4tVgtbd en clicker.AISD
Wij hebben PC veilig en AVG free 9.0
Heeft iemand tips om ons hier van af te helpen?

5259 17 Rapporteer

birdies
door birdies - May 15, 2010 om 11:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Download zowel MBAM als SuperAntiSpyware

Beide programma's zijn goed en gratis. Na downloaden eerst updaten en draai volledige scan. Na verwijdering trojans p.c. opnieuw starten en draai een snelle of volledige scan. Trojans komen n.l. vaak weer terug bij opstarten.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 11:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn PC blijft vrij van dergelijke narigheid met Norton 2010 internetsecurity

Extra gebruik ik MBAM om nog eens te controleren op spyware.

Veilige browser is IMHO Firefox

birdies
door birdies - May 15, 2010 om 11:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Mijn PC blijft vrij van dergelijke narigheid met Norton 2010 internetsecurity..........

Die van mij ook, maar zonder Norton. Meeste hangt n.l. af van je surf- en download gedrag.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 12:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Birdies
Welk internet security programma gebruik jij?

edwardus
door edwardus - May 15, 2010 om 12:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waar verschijnen die trojan meldingen? Is dat in C:\System Volume Information, dan kun je gewoon even Systeemherstel uitschakelen.

Verder zie je nu zelf dat AVG wel eens dingen doorlaat die tegengehouden hadden moeten worden. Geen enkele antivirus is 100% veilig, maar AVG is maar middelmatig.
Daarbij moet je nooit 2 virusscanners tegelijk geïnstalleerd hebben en dat heb je nu wel door zowel PC Veilig als AVG te gebruiken. Deinstalleer minstens 1 van beide.
Geen idee of dat PC Veilig wat is, ik zweer bij Avira of Avast.

edwardus
door edwardus - May 15, 2010 om 12:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK intussen heb ik begrepen dat PC Veilig is gebaseerd op F-Secure, dat heeft wel een goede reputatie. AVG verwijderen dus.

birdies
door birdies - May 15, 2010 om 13:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dehond: Avast Internet Security, licentie voor 1 jaar 20,- euro (via free versie Avast AV met 50% korting upgrade naar A.I.S.) betaald. Goed programma, doet zijn werk zonder dat ik er ook maar iets van merk en minder systeem belastend dan Norton.

holstein
door holstein - May 17, 2010 om 08:33
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk is de gebruiker bepalend, maar om nou te roepen dat AVG Free 9.0 een goed programma is terwijl je worstelt met een trojan is mij niet helemaal duidelijk.
Het woord gratis schijnt een toverwoord te zijn, want om een paar tientjes per jaar uit te geven voor b.v. Norton, Kaspersky, Nod 32 is voor sommige mensen een berg die niet te beklimmen is.
Je leest toch regelmatig dit soort dingen, maar mijn gratis scanner is goed, hoezo goed ?

edwardus
door edwardus - May 17, 2010 om 10:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@frisian62: niet AVG maar Avast wordt goed genoemd (en dat is ook juist).
Je moet alleen nooit 2 antivirus pakketten tegelijk gebruiken.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2010 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Een discussie over wat nu wel en wat niet een goed antivirusprogramma is is leuk, maar het zou nog leuker zijn als vraagsteller kaber even aangeeft of scannen met mbam geholpen heeft of wat nu de stand van zaken is!

Met vr.gr.

th
door theotheo - May 17, 2010 om 14:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

hallo Kaber.
misschien heb jij hier iets aan!!!
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?p=374154

gr
door gradus_1 - May 17, 2010 om 15:04
1 Antwoorden / 3 Vragen

Kaber
Het volgende programma is een van de betere in zijn soort:

SuperAntiSpyware 4 37 1000

Ga het maar downloaden en (gegarandeert) succes
met groet, gradus

edrick3
door edrick3 - May 17, 2010 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gradus,

Kijk eens naar het 1e antwoord!!

ka
door kaber - May 17, 2010 om 16:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik geloof dat we er van af zijn. Bedankt allemaal voor jullie reacties!

sepke2008
door sepke2008 - May 17, 2010 om 19:07
191 Antwoorden / 47 Vragen

Kaber,

Kun je ook even melden wat voor acties je ondernomen hebt?

Dit is voor forum bezoekers wellicht leerzaam.

M.vr.gr.
Sepke

edrick3
door edrick3 - May 17, 2010 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kaber,

Mooi zo! (Na scannen met MBAM?).
Bedankt voor het terugmedlen.

bo
door bounce776 - May 21, 2010 om 22:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar de site van 'Emsisoft' via google en download daar een 30 dagen full probeer versie van:
'a-square anti malware' deze pakt echt alles aan en verwijderd 't,
en na die 30 dgn hou je de freeware versie of je koopt de betaal versie,ze hebben ook 'n anti hyjack progje en nog...................nou je ziet maar m.v.g.van bounce776