hammond
door hammond Mar 6, 2005 om 13:25
Computers & telefonie

Trojan Horse.

Ik wordt bestookt door een Trojan Horse TR/Drop.Dialer.C.2.Hij komt mee met een Temp file.Gelukkig haalt mijn AVG hem er steeds uit.Wie zegt dat een gratis virusbeschermer niet goed is?Iemand een idee,Richard.

552 10 Rapporteer

beileveld
door beileveld - Mar 6, 2005 om 13:53
122 Antwoorden / 16 Vragen

ik denk dat als die trojans in e-mails kwamen dat je dan wel goed zit, maar als ze zomaar binnenkomen moet je een firewall installeren:

1. als u windows XP hebt kunt u Service Pack 2 (SP2) installeren. daar zit een (net goed genoege) firewall in. sp2 is te downloaden op http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=nl

2. zonealarm, ga naar http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=zonealarm&tg=dl-2001 en klik op de bovenste download. open de setup en kies voor de simpelste (en gratis) optie (dus niet zonealarm pro)

Als de trojan via spam binnenkomt, ik ben niet bekend met antispamprogramma's

hammond
door hammond - Mar 6, 2005 om 14:02
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik Windows 98 SE.Ik heb Zonealarm,Symantec Norton virusscanner en Antivir 6.M'n provider UPC haalt alle spam er al uit.Bescherming genoeg.Ik e-mail de laatste tijd met een nieuwe kennis.Ik zal haar eens waarchuwen,want misschien is haar computer wel besmet,Richard.

beileveld
door beileveld - Mar 6, 2005 om 14:04
122 Antwoorden / 16 Vragen

maar zaten die virussen dan in die mails of niet?

kwam de melding tijdens het lezen van emails of stond er in de emails iets gelijkwaardigs:

Viruses found in the attached files.

The file text-indictment_cit2374.zip: Virus identified I-Worm/Sober.K. The attachment was moved to the virus vault.

hammond
door hammond - Mar 6, 2005 om 14:09
122 Antwoorden / 15 Vragen

Dag mijnheer beileveld.Ik krijg de meldingen als ik ad-aware laat scannen,ik begrijp er niets van,Richard.

beileveld
door beileveld - Mar 6, 2005 om 14:13
122 Antwoorden / 16 Vragen

dan bent u mogelijk besmet met een virus. de virusscanner scant automatisch ieder bestand als het probeert geopent te worden. om een bestand te scannen wordt het als het ware geopend, en de virusscanner scant em en haalt em eruit. maar omdat het virus mogelijk dieper is doorgedrongen zet ie zichzelf weer terug als het verwijderd is. probeer avg of norton eens te laten scannen en verwijder dan de virussen

hammond
door hammond - Mar 6, 2005 om 14:18
122 Antwoorden / 15 Vragen

Doe ik mijnheer Beileveld.Kan ik ondertussen Grand Prix kijken,bedankt Richard,

ne
door nelis44 - Mar 7, 2005 om 20:53
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hotmail heeft automatisch een virusscanner inzitten en vind dus soms ook inderdaad een virus in een bijlage. Maar dat is niet altijd zo, ik heb de nieuwste norton en hotmail vond dus een virus na een paar dagen later zegt hij dat er geen virus in zit. En ik heb later gescant met norton en er zat dus ook helemaal niks in. En ps. ad-aware is voor spyware niet voor virussen. En als laatste AVG is inderdaad een redelijk goeie gratis virusscanner alleen heeft het nog een aantal fouten bijv. dat hij soms aantal bestanden niet kan verwijderen.

hammond
door hammond - Mar 8, 2005 om 10:36
122 Antwoorden / 15 Vragen

Die Trojan Horse is weer terug.Als ik Ad-Aware laat scannen komt de melding C:\WINDOWS\TEMP\\AAWTMP\C2503424\2762984R.Weet iemand wat het voor een virus is.Is het zo'n programma wat een DIALER bij je wil installeren,zodat je naar een duur inbel nummer geleidt wordt.Daar zou ik dan geen last van hebben,want ik heb breedband.Maar ik wil van die troep af.Iemand een niet al te technisch advies? Richard.

hammond
door hammond - Mar 8, 2005 om 11:21
122 Antwoorden / 15 Vragen

De Trojan komt niet mee met e-mail,want ik maak nooit attachments open.Ik heb wel verleden week KaZaa Lite gedownload,zou dat er wat mee te maken hebben.KaZaa zelf zegt dat ze super veilig zijn,maar ja ik heb wel meer sprookjes gehoord. Richard.

hammond
door hammond - Mar 9, 2005 om 09:53
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben dat verdomde trojan horse kwijt.Weet je hoe ik hem opgelopen had.Via MSN.Lekker chatten met iemand en ondertussen,douwen ze een virus in je strot.Voor mij geen MSN meer,Richard.