druifje01
door druifje01 Feb 11, 2011 om 21:12
Computers & telefonie

Tv op je pc?

Waarop moet ik letten als ik tv op mijn laptop wil kijken? Bv. prijs, programma, uitgever, kanalen, etc.

14077 32 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Feb 11, 2011 om 22:29
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Toevoeging: Ik vraag mij met andere woorden dus af of er addertjes onder het gras zitten bij de abonnementen die tv op de pc aanbieden

pb
door pbarendse - Feb 11, 2011 om 23:06
406 Antwoorden / 1 Vragen

Er zitten volop addertjes onder het gras. Waarschijnlijk gaat het hier om een site die streams aanbiedt. Dat heeft dus niets met live TV te maken. Het zijn vaak gewoon links naar streams van TV-zenders, die je ook kunt vinden zonder er voor te betalen.

jeroenedig
door jeroenedig - Feb 13, 2011 om 17:11
13 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad mogelijk via internet om gratis streams te bekijken. Er zijn veel (en ook veel onbekende) zenders te vinden via het internet.

Echter bijvoorbeeld een RTL4 of SBS 6 (noem even een voorbeeld) die zenden (nog) niet via LIVE via het internet uit. Het kan zijn dat iemand dit streamt, maar meestal is dat tijdelijk...

Via KPN is er wel een mogelijkheid om Digitenne op je PC/Laptop te ontvangen, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee en kan ik u dus helaas niet adviseren welk product het beste is...

http://www.digitennewinkel.nl/index.php/nieuw-eye-tv-one-digitenne-op-uw-pc-of-mac.html?gclid=CJnZqubBhacCFUSGDgodnV1Eew of zoek eens via Google op 'Digitenne op laptop'.

Succes, als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Jeroen

druifje01
door druifje01 - Feb 13, 2011 om 21:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dank je voor je antwoord. Ik heb nog de vraag wat ik moet aansluiten om LIVE tv te kunnen ontvangen. Er is geen tuner op de laptop. Ik zie iets van DVBlogic en MyCom als ik naar tuners google maar het zegt mij nog niet zoveel. Wil je daar iets over uitleggen?

pb
door pbarendse - Feb 13, 2011 om 21:30
406 Antwoorden / 1 Vragen

Om Digitenne te ontvangen is het nodig een tuner aan te sluiten op de laptop. Gelukkig zijn deze er ook via USB. De Eye TV waar Jeroenedig naar verwijst kwam ik toevallig gisteren ook ergens tegen. Het enige waar je wel op moet letten: voor alles behalve de Free to Air zenders (Nederland 1,2 en 3 volgens mij) heb je een smartcard nodig en ik weet niet hoe die tuner daar mee om gaat.

jeroenedig
door jeroenedig - Feb 13, 2011 om 21:59
13 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de genoemde link (die ik tevens heb wil gaan bestellen) zit een smartcard bijgeleverd. Mocht men al Digitenne hebben dan schijnt (weet ik niet zeker) het abonnement gratis te zijn.

Er zit een tuner bij en de smarcart voor in de tuner wordt mee geleverd voor zover ik op de diverse fora lees (nogmaals ik heb er (nog) geen ervaring mee)

druifje01
door druifje01 - Feb 13, 2011 om 22:03
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb echter kabel-tv (en een schotel, maar dat terzijde).

pb
door pbarendse - Feb 13, 2011 om 22:08
406 Antwoorden / 1 Vragen

Kabel-TV wordt lastiger. Voor digitenne is een DVB-T ontvanger nodig, kabel werkt via een DVB-C tuner. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog geen DVB-C tuners heb gezien via USB.

druifje01
door druifje01 - Feb 13, 2011 om 22:25
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zag dit ook niet zo gauw voor mij. Blijf maar ouderwets.

druifje01
door druifje01 - Feb 14, 2011 om 11:36
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@pbarendse. Als je naar DVB-C tuner googelt komt er wel wat naar boven voor USB. Kun je hier nog iets over toelichten inzake verstandige keuze?

druifje01
door druifje01 - Feb 14, 2011 om 12:24
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zie dat ik een beetje op verkeerd terrein terecht gekomen ben en te selectief lees. Maar asl iemand nog iets uit kan leggen over dvb-c en usb, graag.

c.
door c.bonte - Feb 14, 2011 om 12:40
22 Antwoorden / 0 Vragen

Het schijn dat je voor €. 25,00 bij Media Markt iets kan kopen waarmee je Ned. 1-2 en 3 kan ontvangen op je PC. Het heet Conceptronic USB 2.0 Digital TV Receiver Lounge Collection. Er zit een CD bij om te installeren en klaar.

willemhoving
door willemhoving - Feb 14, 2011 om 12:44
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kijk al een hele tijd GRATIS tv op mijn laptop via http://www.kanaalonline.nl/
Helaas heb je alleen iets aan deze website (downloaden niet nodig) als je een internetaansluiting via de Ziggo of UPC hebt. Dan is het aanbod aan zenders (o.a. Ned 1-2-3, dbs6, net5, België 1 en 2, veronica, discovery channel etc. etc.) heel erg groot)
KPN leden kunnen helaas bovenstaande zenders niet bekijken via kanaal online.

willemhoving
door willemhoving - Feb 14, 2011 om 12:54
26 Antwoorden / 5 Vragen

PS: Alle zenders op kanaalonline zijn LIVE uitzendingen. Dus ook die van bijv. SBS6. Ben trouwens benieuwd of er nog meer websites zijn die ook live uitzendingen verzorgen.

audb
door audb - Feb 14, 2011 om 12:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pbarendse schreef op zondag 13 feb 2011, 22:08]Kabel-TV wordt lastiger. Voor digitenne is een DVB-T ontvanger nodig, kabel werkt via een DVB-C tuner. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog geen DVB-C tuners heb gezien via USB.

De usb sticks die dit aankunnen zijn niet voor zien van een smartkaart lezer en kunnen alleen ned 1,2 &3 + een locale zender aan.

Helaas is digitenne nou niet een van de beste systemen wat ontvangst betreft en zal u in de slechtste geval niet eens tv kunnen kijken.

Een DVB-C tuner die via usb werkt bestaan wel maar ook hier geld weer dat er (bijna) geen zijn die een smartkaart lezer hebben (voor oa canal + )

welcome
door welcome - Feb 14, 2011 om 12:58
39 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is Nederland een achtergebleven gebied met de ontvangst van Digitale ontvangst van TV op een laptop. Er zijn maar 4 zenders te ontvangen Ned 1, 2, 3 en de lokale zender. Zit je vlak bij de grens dan kan je de Duitse of Belgische zenders ook ontvangen. Wat je nodig hebt is een DVB-T stick en de beste en goedkoopte was te koop bij Aldi, de Tevion 6430, dan krijg je er een antenne ook bij en als je Windows 7 gebruikt kan je hier mee kijken en ook opnemen. Er zijn ook al betere ether ontvangsten zoals in de UK, waar via de zender DVB-T2 wordt gebruikt voor HD ontvangst en er is één ontvanger voor op de markt, de "PCTV NanoStick T2 290e Ultra compact HD digital (DVB-T2) USB 2.0".
Ook wordt er in de UK de radio over DVB-T uitgezonden en ongeveer 50 TV zenders, welke je ook over jouw satelliet ontvanger kan ontvangen. Dan is er ook nog inter actieve DVB-T ontvangst welke via de rode knop op de afstand bediening werkt en je kan vaak bij belangrijke sport uitzendingen zoals Wimbeldon de wedstrijd kiezen welke jij wilt zien. Dan is er een internet site "http://vipstand.net" waar je gratis voetbalwedstrijden kan volgen.

gl
door gleenewinkel - Feb 14, 2011 om 13:01
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb KPN en ik kijk gewoon via www.kanaalonline.nl televisie. De moeite van het proberen waard dus.

audb
door audb - Feb 14, 2011 om 13:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even snel gevonden : http://nl.hardware.info/productinfo/75792/terratec-h7

macwouter
door macwouter - Feb 14, 2011 om 13:03
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 14 feb 2011, 12:24]Ik zie dat ik een beetje op verkeerd terrein terecht gekomen ben en te selectief lees. Maar asl iemand nog iets uit kan leggen over dvb-c en usb, graag.

tv op pc

ke
door keetie - Feb 14, 2011 om 13:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als UPC abonee cinema upc- player downloaden dat gaat goed

he
door henkriavera - Feb 14, 2011 om 14:28
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Druifje 01.

Als je de zenders perce dezelfde dag wild zien daar weet ik niets van.

Maar ik kijk wel de meeste programma`s uit Nederland wandt ik woon in Duitsland, ik kijk de programma`s een of twee dagen later,gewoon naar de webside van B:V Rtl 4 gaan en je kunt elk programma kijken mooier gaat niet je moet gewoon je tijdscheme veranderen,ik kijk zo bijna alle programma`s op alle zenders.
Je kunt naar alle Nederlandse zenders gaan en kijken wat ze in de aanbieding hebben gewoon naar programma gemist gaan en kijken of het lukt,bij mij lukt het meestal.
Groetjes van Henkie uit Duitsland.

pb
door pbarendse - Feb 14, 2011 om 14:42
406 Antwoorden / 1 Vragen

@macwouter: Die oplossing was op pagina 1 al gegeven, maar dat is een DVB-T ontvanger.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Feb 14, 2011 om 15:00
86 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn ervaringen met DIGITENNE !
Geachte Ls.,
sinds kort een portable tv-tje aan geschaft met en voor digitenne type; GENIE DVB-T 903, bij de fa VikingDirect.

Een keurig en echt handig tv-tje en ook radio..

Alleen een HEEL groot ;probleem;

De ontvangst van Digitenne in Heiloo NH is vrijwel 0,0 ! !

In huis Absoluut Geen ontvangst,buiten onder de bomen ook 0,0 maar midden op de straat (continu opzij springend voor de aanstormende en toeterende auto's), is de ontvangst redelijk ! !

Middels een kaart v/d KPN voor het dekkings gebied voor digitenne ontvangst blijkt dat alleen het CENTRUM van NoordHolland is gedekt voor ontvangst maar beide kust gebieden (Oost & West) absoluut NIET !

Heiloo,Egmond ea.. hebben zeer slechte tot geen ontvangst en overal komen nu weer de bekende Harken weer overal op de daken om digitenne Redelijk te kunnen ontvangen !

Mijn monteur de fa. Wijffels te Heiloo doet niet anders dan het plaatsen van grote buiten antennes voor REDELIJKE digitenne ontvangst !

De enquete;
recent uw nieuwe folder ontvangen met daarin een portable tv-tje,met digitenne,dat je OVERAL kunt ontvangen ! !

Zelf heb ik ook een soort gelijk toestel tw; GENIE DVB-T-903 bij de fa. VikingDirect voor €49,--

Reactie Ministerie was dat het no 10 jaar kan duren voordat OOK NoordHolland een Volledige dekkingsgraad wellicht zal/kan hebben.

Onderstaand ook de URL v/h ministerie,omdat het onder hun beheer valt !

URL=
http://www.agentschaptelecom.nl/contact

Derhalve mijn ERNSTIGE Waarschuwing dat uw portabeltje tot ZEER veel klanten klachten gaat leiden mbt. de zeer slechte ontvangst kwaliteit ! !

Onderstaand een overzicht van de ELLENDE die ik ermee heb gehad en zelfs nu nog !

URL=
http://www.shopdigitaletv.nl/digitenne/digitenne/761_digitenne-ellende-en-slechte-ontvangst.html

« Digitenne
Bekijk reviews per provider: Alle providers CanalDigitaal Digitenne KPN Tele2 Ziggo
digitenne ellende en slechte ontvangst
Geschreven op: 4 december 2010 door j.a.de.witte
Reviewcategorie: Digitenne Digitale TV Reviews

Digitale TV review: Digitenne - Digitenne (Bestel dit pakket)

Algemene opmerkingen Digitenne
Bij de fa. Vi,ingDirect een tv/radiotje ;portable gekocht voor Digitenne €49,--

Bij gebruik ZEER grote problemen tw;

1e in de woning GEEN ontvangst
2e ook niet buiten de woning
3e op de stoep GEEN ontvangst
4e op de parkeerstrook GEEN ontvangsrt
5e midden op de weg rennende voor toeterende auto's
REDELIJKE ontvangst !
6e Onder de bomen GEEN ontvangst.
7e in gebouwen GEEN ontvangst
8e als het sneeuwt/regent GEEN ontvangst

Na info bij KPN laat deze weten NIETS van doen te hebben met Digitenne anders dat zij ook een portable apparaatje hebben met losse active antenne versterker die meestal NIETS doet !

Voor gewone tv ´s-radio´s heeft KPN een kastje voor Digitenne en zender mogenlijkheden,maar wat ontvangst kwaliteit hebben zij ALLEEN interesse als het gaat om HUN Digitenne kastje !

Wat blijkt , conform de kaart van nederland is de dekkings graad extreem slecht het BARST op de Digitenne dekkings kaart van de witte vlekken !

In Noordholland zijn BEIDE kuststroken OOST _ WEST dekkings loos !

Sterke punten Digitenne
Naast standaard 1,2,3,4 _ rtv NH ook andere maar alleen MET abonnement !

Zwakke punten Digitenne
Dekkings graad slecht.

In feite heeft ELKE nederlander het WETTELIJKE recht op media ontvangst met name voor calamiteiten !

Omdat er nu ALLEEN digitenne is wordt door de slechte dekkingsgraad de burger zijn WETTELIJKE recht voor ontvangst van-dmv. digitenne onthouden en onmogelijk ,wel in de dekkings loze gebieden.

Met de kabel tv verdwenen de HARKEN v-d daken maar met digitenne komen ze nu massaal weer terug !

Hier licht een TAAK voor het ministerie ! !

http://www.agentschaptelecom.nl/

Kunt u Digitenne aanbevelen aan derden?
Wachten tot de dekking ok is ! !

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 15:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vraag me altijd af waarom iemand t.v. op zijn laptop/p.c. wil kijken. De meeste t.v.'s zijn toch zeker groter dan, in dit geval, een 17inch schermpje.

ma
door makkerm - Feb 14, 2011 om 16:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik een eyetv hybrid (formaat usb stick) en kan zowel free to air als de kabel op mijn laptop zien. Ned 1,2,3 (digitaal) plus alle zenders (via een antenne kabeltje aan de 'stick') (niet de digitale versie) op de kabel (UPC bij mij). Zo'n 50 zenders ongeveer,( inclusief alle Nederlandse en een paar lokale).

Ik gebruik dit vaak terwijl ik aan het werk ben, zodat ik een klein hoekje van mijn PC kan zien wat er gebeurt (nieuws, sport actuele zaken enz.) Wordt het echt interessant dan kan ik het beeldvullend maken of even mijn gewone tv aanzetten om het te volgen.

de
door dennistd - Feb 14, 2011 om 17:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je digitale kabel-tv hebt (niet van UPC) dan kun je ook de Anysee E30C of E30TC kopen, hier kan een smartcard in en je sluit hem aan via USB.

ho
door horus - Feb 14, 2011 om 19:29
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn kastjes van ANYSEE die je via usb kan aansluiten. Deze kan je ook op de kabel aansluiten en je kan er HD zenders op ontvangen.Ook is er een mogelijkheid om een smartcard te plaatsen gr.

we
door westje - Feb 15, 2011 om 16:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het even opgezocht en zelf geinstaleerd werkt goed kost +/- 10.=.
Klik op deze link of plakhem in je brouwser.
http://www.televisieonline.com/?gclid=CJn_sdDlh6cCFQdJ3godOSpxgA
Veel plezier, Wesje

willemhoving
door willemhoving - Feb 15, 2011 om 16:38
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook ooit eens geld betaald voor het zogenaamd kunnen ontvangen van alle tv zenders, waaronder RTL4 etc. Nou, dat was € 7,95 weggooien, want het bleek een progje te zijn waar ik alleen maar die zenders op kon ontvangen die je overal van internet plukt.(bijv. alle regionale zenders etc). Ik trap er niet opnieuw weer in. Ik neem genoegen -en ben uiterst tevreden- met kanaalonline. Wat minder zenders, maar goede kwaliteit, superlive en bovenal...GRATIS.

we
door westje - Feb 15, 2011 om 17:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

OK, ga het wel verder uitproberen.
Bedankt

wimmi20
door wimmi20 - Feb 16, 2011 om 01:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zeg Makkerm,

ik val van mijn stoel van verbazing.
Je kunt in Nederland alleen 1-2 en 3 plus de lokale zender gratis ontvangen
op de laptop met een antennetje ter grootte van een ballpoint of een antennetje ter grootte van een usb stick.
Beiden worden in de usb poort gestoken.
Kun je uitleggen hoe je gratis aan die andere 50 zenders komt ?
Volgens mij kan dit niet gratis, want daarvoor is een decoder en abonnement nodig.
Of is je computer via een kabel met de UPC aansluiting verbonden ?
Want dan is HET NIET GRATIS.

=makkerm schreef op maandag 14 feb 2011, 16:21: Ik gebruik een eyetv hybrid (formaat usb stick) en kan zowel free to air als de kabel op mijn laptop zien. Ned 1,2,3 (digitaal) plus alle zenders (via een antenne kabeltje aan de 'stick') (niet de digitale versie) op de kabel (UPC bij mij). Zo'n 50 zenders ongeveer,( inclusief alle Nederlandse en een paar lokale).

Ik gebruik dit vaak terwijl ik aan het werk ben, zodat ik een klein hoekje van mijn PC kan zien wat er gebeurt (nieuws, sport actuele zaken enz.) Wordt het echt interessant dan kan ik het beeldvullend maken of even mijn gewone tv aanzetten om het te volgen.

muispim_1
door muispim_1 - Feb 24, 2011 om 13:59
17 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=druifje01 schreef op vrijdag 11 feb 2011, 21:12]Waarop moet ik letten als ik tv op mijn laptop wil kijken? Bv. prijs, programma, uitgever, kanalen, etc.
Ha Druifje01,

Ik heb veel meer zenders als volgt:

Ga naar www.kijkdirect.nl
Voor UPC en ziggoabonnees een fantastische mogelijkheid.
Via spotlight wel veertien zenders plus alle digitale 24 zenders.

Dat geeft prachtig beeld.
Handig als kleinbeeld onderin , zodra je echt wat belangrijks ziet kan ik mijn grote tv scherm aanzetten.
Maar veel volg ik klein of op volledig scherm.
Ben wel ziggoabonnee en dat vermakkelijkt een en ander aanzienlijk via zelfde modum komt namelijk al tv signaal binnen.
(alles in een product zoals dat heet) TV + telefoon + Internet.

Hartelijke groeten,