ja
door jangmcoolen Nov 28, 2012 om 12:51
Computers & telefonie

TWITTER

Ik ben al wat ouder (73).
Pas sinds kort doe ik sms-en en ik doe ook emailen. Heb via een vriend de kassa nieuwsbrief.
Ik hoor zoveel over twitter. Er zijn zelfs radio eb TV programma's waarop ik alleen kan reageren via twitter.
Wie kan en wil mij kort uitleggen hoe ik moet twitteren. Zou ik graag willen kennen. Alvast mijn hartelijke dank. A.u.b niet ingewikkeld maken want zo'n kei ben ik niet.

1090 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.ze.nl/p/54058/twitteren_voor_dummies

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twitteren is makkelijker dan deze site, dus als je hier een vraag kunt stellen kan je ook twitteren...

Gewoon naar www.twitter.com en een account aanmaken. En dan gewoon wat gaan proberen. Je kunt een bericht ook weer weghalen als het niet goed is.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

of Google naar "hoe gaat twitteren?"

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rim69, jorisw en zwemmer, bedankt voor de reacties, maar je doet twitter toch op een mobiel en uit jullie reacties begrijp ik dat je dat op een PC moet doen.???

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twitteren kan je op je PC doen maar ook op je mobiel!
Makkelijkste is eerst via PC een account aanmaken
Daarna kan je via de Play Store twitter op je smartphone instaleren.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel het niet de vraag is...als je de app whatsapp op je smartphone zet kun je gratis sms'en. Twitteren, whatsappen e.d. kun je het beste via wifi doen, evenals het downloaden en installeren van apps. Wifi kost je geen dataverbruik.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jangmcoolen,

Twitteren werkt via het internet en kan dus gewoon op een computer met je internetbrowser gedaan worden. Daarnaast kan het, zoals al aangegeven, ook op een smartphone middels een 'app'. En voor de duidelijkheid, je moet wel een mobiel abonnement hebben met een databundel, anders gaat het twitteren je extra geld kosten.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

"je moet wel een mobiel abonnement hebben met een databundel, anders gaat het twitteren je extra geld kosten."
Je kan ook via de wifi mobielinternetten! Kost geen extra geld!

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Rim69, @jorisw, @freya, @auroral, @zwemmertje,@strijkertje. Jammer dat ik zelf het woord PC liet vallen.
Ik wil twitteren op een abonnement-mobiel, NIET MEER EN NIET MINDER.
Nu vallen voor mij compleet vreemde woorden, waar ik helemaal niks mee kan, zoals: app, app whatsapp, wifi, account, playstore, smartphone, databundel, browser.
Echt, ik wil alleen twitteren op een eenvoudig abonnements mobieltje. HELP ME.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

jangmcoolen schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:04: @Rim69, @jorisw, @freya, @auroral, @zwemmertje,@strijkertje. Jammer dat ik zelf het woord PC liet vallen.
Ik wil twitteren op een abonnement-mobiel, NIET MEER EN NIET MINDER.
Nu vallen voor mij compleet vreemde woorden, waar ik helemaal niks mee kan, zoals: app, app whatsapp, wifi, account, playstore, smartphone, databundel, browser.
Echt, ik wil alleen twitteren op een eenvoudig abonnements mobieltje. HELP ME.

Heb je een smartphone of een gewone mobiel?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de website site van www.twitterinfo.nl wordt in eenvoudige taal en met behulp van filmpjes uitgelegd hoe en wat twitter is.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

angelique69 schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:11: Op de website site van www.twitterinfo.nl wordt in eenvoudige taal en met behulp van filmpjes uitgelegd hoe en wat twitter is.

Dan moet men er eerst op kunnen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via internet kun je de betekenis van alle genoemde zaken opzoeken en ook - zoals hierboven al is gemeld - hoe twitteren werkt.
Misschien is het handig om hier het merk en type van je mobiele telefoon te vermelden en wat voor abonnement je hebt om te bekijken of je met jouw mobiele telefoon wel kunt twitteren, zij het dat het feit dat je met je mobieltje ook emailt naar ik begrijp, twitteren dan ook mogelijk moet zijn.
De vraag of je een smartphone hebt of een gewone mobiele telefoon heb je dan daarmee ook beantwoord.
De door rim69 gegeven site vind je: KLIK HIER.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jangmcoolen schreef op woensdag 28 nov 2012, 16:04:
Echt, ik wil alleen twitteren op een eenvoudig abonnements mobieltje. HELP ME.

Jangmcoolen, twitteren kan alleen op een smartphone. Als jij het hebt over een eenvoudig mobieltje, dan denk ik eigenlijk dat je een 'ouderwetse' mobiele telefoon hebt. Daar kun je NIET mee twitteren.

Goed idee om via de PC (die zul je hebben, je hebt tenslotte hier een vraag kunnen stellen) de gegeven sites te bekijken. En laat inderdaad eens merk EN type van je mobiele telefoon weten.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve reageerders; mijn mobiel is van KPN/Telfort en heet FYSIC

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk type? Want als het geen smartphone is dan kan je dat twitteren wel vergeten.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zegt toch dat ze er ook e-mails mee verstuurt.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. En? Kan ook een ingebouwde mailfunctie zijn. Dit soort telefoons zijn special voor senioren, er moet wel een OS op draaien waar een twitter app op geïnstalleerd kan worden.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik o.a. vind is de Fysic FM 9600: KLIK HIER. Daarmee kun je niet twitteren, maar ook niet emailen. Dus misschien is er een misverstand omtrent sms'en en dat dat gezien wordt als emailen?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk inderdaad dat het uitgesloten is op toestellen van dit merk twitter te gebruiken. Zou best kunnen inderdaad dat SMS en email verward worden.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, in zo'n rubriek moet je erg goed je vraag stellen. Dat heb ik niet gedaan (lijk Rutte wel)
Ik heb er teveel bijgehaald. Ik zei: Ik kan ook emailen en ik bedoel daarmee dat ik dat kan op een PC.
Ik heb een eenvoudig mobieltje, FYSIC van KPN en daarmee bel ik en kan ik opgebeld worden en ik kan sms versturen en ontvangen (daar zit geen internet en email op). That's all. SORRY

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@^^:

Ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat TS emailt op z'n mobiele telefoon.....

TS schrijft: 'Pas sinds kort doe ik sms-en en ik doe ook emailen' en dat kun je ook lezen als: Pas sinds kort doe ik sms-en (op de telefoon) en ik doe ook emailen (op de computer)''.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

jangmcoolen schreef op woensdag 28 nov 2012, 21:18: Sorry, in zo'n rubriek moet je erg goed je vraag stellen. Dat heb ik niet gedaan (lijk Rutte wel)
Ik heb er teveel bijgehaald. Ik zei: Ik kan ook emailen en ik bedoel daarmee dat ik dat kan op een PC.
Ik heb een eenvoudig mobieltje, FYSIC van KPN en daarmee bel ik en kan ik opgebeld worden en ik kan sms versturen en ontvangen (daar zit geen internet en email op). That's all. SORRY

Tja, dan kan het antwoord kort en duidelijk zijn: 'Nee, dat gaat niet, je hebt internet nodig om te kunnen twitteren'.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via de PC waar je mee kan mailen kan je natuurlijk ook twitteren (zie daarvoor de eerdere tips), maar dus inderdaad niet via je huidige mobieltje.