t1
door t1coby Feb 15, 2004 om 16:43
Computers & telefonie

Uitgaande e-mail

Ik kan al vanaf eind december geen emails versturen (wel ontvangen)via Outlook Express.Foutmelding "0x800CCC0F"Mijn provider is "HETNET".Diverse keren dure helpdesk gebeld.Maar men kan mij niet meer helpen.Half december heb ik een zgn. Trojan Horse op mijn computer gehad.
Dit is opgelost. Allerlei maatregelen genomen o.a. anti Trojan Horse,Norton Firewall,Virusscanner.Eind December ben ik op een zgn. Blacklist gekomen volgens "HETNET" inmiddels weer eraf maar mijn prbleem bestaat nog steeds.

328 1 Rapporteer

pe
door peterp_1 - Apr 16, 2004 om 12:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

1. Het is aan te raden om eerst de instellingen in Outlook Express te controleren, aangaande de smtp-server instellingen bij de accounts. Is dit mailhost.hetnet.nl. Komt dit overeen zie dan punt 2.
2. Er is een mogelijkheid dat de Firewall van Norton het versturen van de e-mails tegenhoud. Controleer de regels aangaande Msimn.exe. Dit is het startbestand voor Outlook Express. Mocht dit het ook niet zijn zie dan punt 3.
3. Bij Norton is er een controlefunctie voor uitgaande e-mail. Deze kan het versturen hiervan storen.
Om de ideale instellingen te controleren kun je op de volgende link van Norton kijken:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001082921552806
4. Het allerlaatste wat je kunt proberen is bij Het Net kijken onder service en dan zoeken onder e-mail op de foutcode. Hier geven zij ook een aantal tips.