an
door antoon1 Oct 29, 2008 om 15:16
Computers & telefonie

Uitvallen van netwerkverbinding

Wie weet raad: elke keer als ik op mijn laptop bezig ben in de huiskamer valt de verbinding uit, maar gaat dan ook direct daarna weer aan. Erg storend vooral omdat mijn acer laptop dit steeds aangeeft. Op mijn andere PC, een imac, ( staat naast de router ) gebeurd dit niet, die blijft goed verbinding houden. Dan heb ik ook steeds het probleem dat de windows explorer van Vista vast loopt. wie kan me helpen aan de antwoorden voordat ik mijn laptop door het raam gooi

434 9 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Oct 29, 2008 om 16:12
229 Antwoorden / 15 Vragen

Voordat je ten einde raad jouw laptop het raam uitgooit probeer eens Ubuntu als besturingssysteem.

holpen
door holpen - Oct 29, 2008 om 19:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een Acer (9413) die precies hetzelfde probleem had. Heb van alles geprobeerd om het goed te krijgen. De afstand tot de router was het probleem niet. Er was geen storing in het signaal. Mijn Toshiba die ernaast stond had een prima verbinding. Ook was er geen probleem met de kanalen van routers van de buren, de driver was de meest recente, etc. etc.

Uiteindelijk was de enige oplossing een volledige herinstallatie van Vista. Daarvoor gebruik je dan niet de recovery-cd, waar meteen allerlei ontzettend belabberde Acer-software mee wordt geïnstalleerd. Gebruik een volledige Vista-installatie-dvd (deze kun je desnoods lenen van iemand). De licentiecode zit op een sticker onder je laptop. Installeer tenslotte alleen de drivers, maar niet de hulpprogramma's van Acer! Met name alle software uit de e-serie is dramatisch slecht gemaakt.

Pas vanaf dat moment werkte het goed. De juiste drivers kun je overigens het beste downloaden vanaf de Acer-website.

Groot voordeel daarbij is ook dat je laptop meteen een stuk sneller werkt. De software van Acer zelf is ronduit bagger, erg slecht geprogrammeerd, waardoor het heel veel systeembronnen bezet houdt en dus je systeem vertraagt. Dikke kans overigens dat daarmee ook meteen je Internet Explorer-probleem is opgelost.

holpen
door holpen - Oct 29, 2008 om 20:10
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gedaan... en toen werkte de draadloze verbinding helemaal niet meer, omdat de draadloze netwerkkaart (een Broadcom 4311) niet onder Linux ondersteund wordt. Is overigens niet de schuld van Ubuntu, maar van de fabrikant die de technische details niet willen vrijgeven.
Na heel wat gehannes heb ik het ding toch aan de praat weten te krijgen. En wat blijkt vervolgens: de standaard-netwerkconfiguratietool van Ubuntu deugt niet: je kunt het draadloze netwerk niet handmatig instellen! Uiteindelijk een andere confiuratietool gevonden, die wel werkt.
Maar ik ben bang dat jouw tip de vraagsteller wel eens van de regen in de drup zou kunnen helpen.
Voor hetzelfde geld gaat het allemaal wel goed, hoor, en dan is Ubuntu (of willekeurig welke andere moderne Linux-distro) een prima alternatief voor Windows.

edwardus
door edwardus - Oct 29, 2008 om 20:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry dat ik even mee off-topic ga; welke netwerk manager heb je succes mee? Bij mij wil de Linksys WMP54G ook niet onder 8.04. Onder XP (dual boot doet-ie het wel).

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2008 om 01:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Antoon1,

Heb je al eens gekeken in de gebruiksaanwijzing van/toelichting op je router? Misschien zijn er te veel obstakels van de router naar waar je je laptop gebruikt, moet je je router wat verplaatsen etc. Of is er een bron nabij je laptop of tussen laptop en router die een storing teweeg brengt. Misschien moet je de laptop eens opnieuw instellen voor je router.

Misschien kan dit je wat verder helpen met het probleem dat de laptopverbinding steeds uitvalt.

W.b. win explorer/Vista geef je (eveneens) weinig informatie om zomaar een antwoord te kunnen geven. Misschien moet je eens goed cleanen en cookies e.d. opruimen?

vr.gr.

macwouter
door macwouter - Oct 30, 2008 om 23:26
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo. Blijf alstublief weg bij die launch manager van Acer en gebruik gewoon dat kleine beeldschermpje rechts onder en zoek netwerk.Jou modem/router zal er wel tussen staan.Nogmaals doe het niet via de launch manager.Ik had hetzelfde probleem met mijn Acer 2412 .Het volgende probleem was dat de WAP code niet werd herkent door mijn iMac.Dat is ook weer opgelost doordat ik een Aiport Expres heb aan geschaft.Die vervangt de router van je modem en je hebt een heel snelle verbinding met je iMac en je Acer laptop.

holpen
door holpen - Oct 31, 2008 om 08:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb Wicd geïnstalleerd als netwerkmanager. De standaard Gnome-networkmanager moet er dan wel uit gesloopt worden, natuurlijk.

Instructies en download vind je hier:
http://wicd.sourceforge.net/download.php

edwardus
door edwardus - Oct 31, 2008 om 22:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Thanks, ga ik naar kijken.

maxy
door maxy - Nov 6, 2008 om 11:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

hallo antoon   heb je de mappen al gedeelt!!

maxy