ma
door mariboe Mar 26, 2006 om 10:11
Computers & telefonie

Uitvallen

onze pc valt zomaar uit,  en  dan wil hij niet meer opstarten

Maar als ik de 220 voedings stekker er 5 sec uithaal en er weer in druk  kan je hem meteen weer opstarten en verder gaan ,kan dit een voedings probleem zijn een te lage spanning

Heeft iemand  deze ervaring ook.

773 5 Rapporteer

user123
door user123 - Mar 26, 2006 om 10:39
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Mogelijk een koelingsprobleem. Na enige tijd wordt de processor of voeding te heet waarna de thermische beveiliging het systeem uitschakelt.

U kunt even controleren of de koelers nog wel goed ventileren, of eventueel de voeding tijdelijk uit een ander systeem omruilen.

ho
door hoidoei - Mar 26, 2006 om 10:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

dan kan je ook windows service pack 2 er in doen en dan op nieuw alles installeren da had k eerst ook daarna nooit meer

gsm
door gsm - Mar 26, 2006 om 11:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo mariboe,

Probeer in ieder geval ook eens een ander 220 Volt netsnoer.
Duw de stekker achter op de PC stevig aan.
Gebruik eens een andere wandcontactdoos (stopcontact) om de PC op aan te sluiten.

Groet,
GSM

mi
door mistermac - Mar 26, 2006 om 11:42
18 Antwoorden / 0 Vragen

Mariboe,

dat van de koeler en een oververhitte processor is alleen het geval als je PC na het opnieuw opstarten vrij snel weer uitschakeld. Immers wat kan ene processor afkoelen in 5sec.

WinXp kan mits de hardware het toelaat de computer zelf uitschakelen. Ik heb dit zelf ook wel eens gehad, dat mijn computer opeens uit was. Ik verricht dan wat onderhoud aan WinXp heb verricht (o.a. register opschonen) en het prolbeem doet zich dan lange tijd niet voor.

Ik raad je dan ook aan eerst onderhoud te plegen en als je C steeds te snel uitvalt dan maar WinXP opnieuw installeren. Helpt dit niet dan heb je hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem en zou ik hem laten repareren.

varabas
door varabas - Mar 26, 2006 om 12:00
450 Antwoorden / 35 Vragen

Wat vaak de oorzaak is: geen goede ventilatie, kijk eens naar de ventilatie-ingangen van je computer, je hebt geen idee hoeveel stof je computer aanzuigt en "neerslaat" op ventilatierooster, dus even de stofzuiger pakken.

Succes

Bassie (heeft ook weleens een verstopte neus)